Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-21, 03:45   #1006
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Träningen spelar ingen roll skit i detaljerna. Kosten är 200% just nu. Har sett folk träna som riktiga dårar med riktigt bra resultat bara pga att de ätit riktigt jävla ordentligt.

Tl dr; ät sinnes mycket och träna hur du vill
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 08:49   #1007
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Träningen spelar ingen roll skit i detaljerna. Kosten är 200% just nu. Har sett folk träna som riktiga dårar med riktigt bra resultat bara pga att de ätit riktigt jävla ordentligt.

Håller helt med, det är väldigt mycket detaljer... spelar väl ingen roll om det är 8 eller 10 set stångrodd eller ditten eller datten. Jag har noterat att du set lite köttigare ut än för något halvår sen, så framåt går det nu, men på någon ryggbild så ser man läskigt mycket av din ryggrad, tror du måste lägga på dig mer vikt för att få allvar börja gå framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:46   #1008
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Det sitter i huvudet mannen. Du gör skitbra resultat! Å andra sidan så är inte resultat det viktigaste. Det viktigaste är att göra något man tycker är kul och mår bra av. Försök att inte tänka o grotta ner dig alltför mycket bara. Jag lider själv av en del hjärnspöken och de är helt o hållet på grund utav mina egna tankar när jag börjar grubbla och ifrågasätta saker för mycket. Det största värdet ligger i att ha kul. Visst resultat är såklart kul det med. De flesta av oss är drivna till att ständigt vilja utvecklas och gå framåt. Det är oftast en styrka, men kan likväl vända och bita en i arslet och bli ens främsta svaghet.
Du har en poäng här.

Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
I axelövningar tycker jag det är bra om mestadels av arbetet kommer från axlar. Det sker inte i pushpress. Axlarna jobbar i uppåtpressar mest i bottenpositionen. Det är den svagaste positionen i lyftet. Om du vill få dina axlar att jobba som mest ska du inte ta bort arbete från bottenpositionen genom att trycka ifrån med benen, som man gör i pushpress. Det är inte heller någon vidare övning för benen. Jag tror helt enkelt du får bättre utveckling på axlarna om du tar bort lite vikt och gör vanliga militär/axelpressar istället.

Ingen fara
Du har ju fått bra resultat. Jag tycker dock du har väldigt hög volym per muskelgrupp per pass. Jag tror personligen du hade kunnat få ut mer av mindre, iaf en period nu. Jag ser inte hur exempelvis 12 set för framsida lår krävs för att de ska växa (jag räknar seten i underkropp b). Tror det är bättre om du tar bort någon övning så du får mer för återhämtningen och spenderar mindre tid i gymmet. Tänk på att volymen ska kunna ökas på sikt. Börja inte för högt
Sant! militärpress blir nog bättre då! Har själv märkt att det faktiskt tar mer i axlar t.ex.
Hm, jo. Men det känns så tråkigt att inte träna tills det känns i alla fall "lagom okej" eller vad man ska säga. Ska efter cycle 2:s deload justera 3-splitten också en aning. För lite periodisering då jag märker att kroppen börjat vänja sig. Tänkte mer "basic" då.
Hehe kanske inte. Men jag tycker övningarna ger olika. Enbenspress jämnar ut svagheterna i mina ben (vänster lite klenare än höger t.ex.) Och jag märker av det snabbt, frontböjen ger mig bättre stabilitet och bottenpositioner i knäböj och bensparken är mer för bygget liksom. Men jag hajar det du skriver. Det är lite kruxigt om man vill ha med typ alla övningar som bygger upp ens svagheter. Sen eftersom jag kör lägre reps i böjar (3-6) Så känns det bättre med minst 4-5 set.

Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Håller helt med, det är väldigt mycket detaljer... spelar väl ingen roll om det är 8 eller 10 set stångrodd eller ditten eller datten. Jag har noterat att du set lite köttigare ut än för något halvår sen, så framåt går det nu, men på någon ryggbild så ser man läskigt mycket av din ryggrad, tror du måste lägga på dig mer vikt för att få allvar börja gå framåt.
Jo, i guess. Känns lite surt bara när man äter typ tredubbla mängder än vad andra ungdomar i gymmet gör (och inte konsumerar alkohol) samt har extremt bra teknik jämnfört med andra och man ser de trippla sina armmått på egengjorda tricepspressar och 1/4-ROM curls.

Men jag måste nog få till det psykiskt. Man fastnar lätt i samma banor. Sen blir jag irriterad när vikten pendlar så mycket upp och ner och man inte får den liksom "linjära eller "stabila" viktuppgången som man är ute efter. Tror även det påverkar. Typ denna vecka har vågen visat typ 1,5kg mer tills idag då den visar 0,2kg mer. Då känner jag mer "what the fuck" eftersom man tror man käkat för lite för mycket varje dag och sedan har man tydligen inte det. Och då blir i alla fall jag fundersam på om det går åt rätt håll med träning+resultat eller ej.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-03-21 klockan 11:49.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:46   #1009
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Ben idag.

120 min inklusive uppvärmningen på 30 min.

Frontböj 5-3-1:
40x3 (med paus)
45x3 (med paus, ingen vila)
52,5x12+4+6 =22 reps PB
55x5
57,5x8 PB (vad gör jag ens?)

Knäböj:
70x5 - 90s vila
70x5 - 90s vila
70x5 - 120s vila
70x5 - 120s vila
70x5 - 120s vila

Sumo-mark
65x10
65x10
65x10

Enbenscurl (liggande):
15,5x8
15,5x8
15,5x8
15,5x8

Enbenspress:
0x15
40x10
40x10
40x10
40x12

Enbensspark:
27,5x12
30x12
30x12

Rehab
Stretch 40 min (nu, ej inräknat).

Input:

Lol. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med knäböjen och frontböjen efter 5-3-1 :en. Reppar ju på mer än 5-3-1 progressionen i knäböj idag T.ex.
Kanske inte är så dåligt dock.

Körde sumo idag! Tyckte det kändes bättre men fick lite konstig känsla i utsida knä. Men gick bra. Inga känningar alls i benet.

Får se hur jag sätter ihop det med böj/front/sumo & benpress sen. Just nu kan jag köra såhär.

Senast redigerad av Ozziking den 2015-03-21 klockan 15:47.
Gammal 2015-03-21, 16:04   #1010
anemon
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Ser bra ut här
Du skulle du kunna berätta hur du körde när du inte kunde böja o marka? Har nämligen råkat ut för samma problem med benet? Som du har? Skulle va nice om du orka berätta lite om övningar du körde istället för böjen och lite bra rehab o stretch? Pm:a om du orkar
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 16:33   #1011
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anemon Visa inlägg
Ser bra ut här
Du skulle du kunna berätta hur du körde när du inte kunde böja o marka? Har nämligen råkat ut för samma problem med benet? Som du har? Skulle va nice om du orka berätta lite om övningar du körde istället för böjen och lite bra rehab o stretch? Pm:a om du orkar
Tacktack!

Näääj fyfan!! Har du också fått en muskelbristning? Båda rygg och ben är paj nu eller? Hur är din teknik???

Vart har du muskelbristningen? Om du har som jag (Typ insida på baksida lår, vid semitendinosus/semimembranosus) så har du här 5 steg:

1. Håll det varmt och STRETCHA INTE benet förens det har typ läkt ihop. Få blodflöde till det ömma stället via promenader/lätt cykling och om det går lätta lårcurls med gummiband eller i maskin. 15-25 reps.

2. Uppsök sjukgymnast. Alltså på en gång. Hen kommer ge dig rehabiliteringsövningar och någon form av "massage" på det ömma stället för att få bort ärrbildning osv.

3. Underskatta inte läkningstiden. Vila gärna för mycket än för lite. I början borde du chilla med rehabiliteringsövningar och bara göra nummer 1.

4. Inga förhastade rörelser. T.ex. om du går för snabbt, springer för snabbt eller gör någon rörelse för benet snabbt.

5. STRETCHA INTE.

Gammal 2015-03-21, 16:42   #1012
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg

Jo, i guess. Känns lite surt bara när man äter typ tredubbla mängder än vad andra ungdomar i gymmet gör (och inte konsumerar alkohol) samt har extremt bra teknik jämnfört med andra och man ser de trippla sina armmått på egengjorda tricepspressar och 1/4-ROM curls.

Men jag måste nog få till det psykiskt. Man fastnar lätt i samma banor. Sen blir jag irriterad när vikten pendlar så mycket upp och ner och man inte får den liksom "linjära eller "stabila" viktuppgången som man är ute efter. Tror även det påverkar. Typ denna vecka har vågen visat typ 1,5kg mer tills idag då den visar 0,2kg mer. Då känner jag mer "what the fuck" eftersom man tror man käkat för lite för mycket varje dag och sedan har man tydligen inte det. Och då blir i alla fall jag fundersam på om det går åt rätt håll med träning+resultat eller ej.
Du tränar ju väldigt mycket så du har väl ett högt energibehov. Tycker du det är jobbigt att äta mycket så är energitätare. Mer ost, bröd, nötter etc.

Citat:
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
Gammal 2015-03-21, 16:47   #1013
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Du tränar ju väldigt mycket så du har väl ett högt energibehov. Tycker du det är jobbigt att äta mycket så är energitätare. Mer ost, bröd, nötter etc.
Jo men det är lite märkligt då jag har en väldigt stillasittande vardag liksom. Cykling till och från skola + träningen. Bor även 250m från gymmet så den lilla cykelbiten också, om det spelar roll.

Gammal 2015-03-21, 20:32   #1014
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Jävlar. Benpressar har mina ben redan svarat bra på. Magiskt!

Gammal 2015-03-22, 08:41   #1015
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Jo men det är lite märkligt då jag har en väldigt stillasittande vardag liksom. Cykling till och från skola + träningen. Bor även 250m från gymmet så den lilla cykelbiten också, om det spelar roll.
Fast det är svårt att argumentera mot det faktum att vikten står förhållandevis stilla (det har du ju sagt själv)

Citat:
Gammal 2015-03-22, 09:43   #1016
Brimon
Registered User

Brimons avatar

Reg.datum: Jan 2014
Du kämpar på bra, de e nice! Vikten går inte stabilt upp av många anledningar, tex vätska, kolhydrater osvosvosv.

[/QUOTE]Jo, i guess. Känns lite surt bara när man äter typ tredubbla mängder än vad andra ungdomar i gymmet gör (och inte konsumerar alkohol) samt har extremt bra teknik jämnfört med andra och man ser de trippla sina armmått på egengjorda tricepspressar och 1/4-ROM curls. [/QUOTE] Har tyvärr svårt o tro på de här... För då hade de inte växt.
Böj: 160kg
Mark:180kg
Brimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-22, 10:59   #1017
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Fast det är svårt att argumentera mot det faktum att vikten står förhållandevis stilla (det har du ju sagt själv)
Absolut det säger jag inte emot. Är lite fascinerad bara

Citat:
Ursprungligen postat av Brimon Visa inlägg
Du kämpar på bra, de e nice! Vikten går inte stabilt upp av många anledningar, tex vätska, kolhydrater osvosvosv.
Jo, i guess. Känns lite surt bara när man äter typ tredubbla mängder än vad andra ungdomar i gymmet gör (och inte konsumerar alkohol) samt har extremt bra teknik jämnfört med andra och man ser de trippla sina armmått på egengjorda tricepspressar och 1/4-ROM curls. [/QUOTE] Har tyvärr svårt o tro på de här... För då hade de inte växt.[/QUOTE]

ty, jo. Men det är irriterande.

Vet inte riktigt hur jag ska bevisa det då jag inte direkt känner dom. Men jo. Och så klart är detta ett överdrivet inlägg för att ge en bild av det hela. Men de har fått resultat av dålig träning och så vidare.

Gammal 2015-03-22, 12:50   #1018
Brimon
Registered User

Brimons avatar

Reg.datum: Jan 2014
Njae, de tränar och få resultat så de funkar för dem. allt som funkar, som inte skadar dig är bra.
Böj: 160kg
Mark:180kg
Brimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-22, 15:23   #1019
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Rörelse idag: 90 minuter

35 min x-trainer
50 boxjumps (10 på högsta lådan (över midjan)) PB
50 Kettlebell swings
50 bollkast
50 Burpees
5 minuter hopprep

Vader
Traps
Mage
5x5 kroppsviktdips (grym form! @6 t.om).

Ska iväg och repa 2h med batucada orkestern nu och sedan har vi spelning! kommer hem runt 22-23 ikväll... Lång dag med mycket aktiviteter. Blir mycket mat idag.
Älskar att göra ihop träningsscheman, så spånar på något "basic" halvkroppsschema nu också haha. Kallar det "Small but basic". Dvs, mycket baslyft.

Kom även på att om jag kör mitt "ont om tid" -schema så kan jag ju lägga armar på den dagen jag har tid. typ på helgen eller så. Allt funkar med lite planering...

Gammal 2015-03-22, 15:37   #1020
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Tillexempel den här dagen behöver du MINST typ 3500-4000 kalorier för att ens ligga typ lite över. Fattar inte riktigt funktionen heller :p
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.