Okay
Dagens pass! - Träningsperiod 3, fas A, Pass C.
10 min x-trainer
3x30s planka
2x12 rygglyft
3x8 wall squat - ansikte i vägg.
lite bensving
Knäböj: 90-110s vila
- Upvärmningsset -
65kg - 5x5@8-8.5
Bänkpress med stopp, brett grepp: 120-135s vila
- uppvärmningsset -
50kg - 5, 5, 5, 5@10
PB
Marklyft med paus vid knä:
1x6 - 60kg
4x5 - 72,5kg @8-8.5
Superset:
Sittande hantelpress:
12,5kg - 8, 8, 8, 8@8.5-9
Skivstångsrodd:
40kg - 5x10@8.5
Good mornings:
35kg - 4x10
tricep pushdowns ss cable curls:
Tri - 33kg - 12, 12, 12, 12, 13@10
bi - 28,5kg - 12, 12, 12, 12, 13@10
( Lite vanliga mark, rakmark och enbens rakmark med medicinboll ).
Kommentar: Lite trött var jag allt. Jag var ju trotts allt sjuk igår. Kände någorlunda tungt, men det gick bra.
Bänkpressen var väldigt tung. Fick inte riktigt till 100%-iga pauser men jag fick upp vikterna med bra teknik och allt också! Kan faktiskt bjuda på en video. Ehm ja, jag tror jag får bibehålla vikten tills nästa cykel då det är 5x4 som gäller. Häftigt hur stor skillnad det är på vanlig bänk och pausbänk. Får lätt upp 5x6 med 60s vila på samma vikt, men med paus går det ej.
Ehm, ja. Lite bättre utförande i good mornings, men känner fortfarande bara stretch i vänstra hamstring. Det stör mig otroligt. Men jag kör på.
Hantelpressarna hade samma känsla som sist, lika "tunga" och lätta. Svår övning IMO.
Passet gick inte riktigt så bra som jag trodde, men ja. Det är gjort.
Körde teknikträning i vanliga mark som följdes av lite rakmark. Jag förstår inte varför min höft åker upp så mycket. Jag vet inte om det är något jag ska lägga energi på eller inte.
Jag tror jag har en aning om varför det blir så annorlunda. Min vänsterfot pronerar mer än högern. Jag har sämre balans där och så vidare. Det märks tydligt när jag gör rakmark med medicinboll. Jag kanske ska börja stretcha hamstrings och skaffa polletter i skorna?
Har även svårt att få bak höften.
Är frustrerad över min böj-marklyft ratio. Grrr.. Så trött på att stå stilla på samma sits. Det känns inte som om jag får ta i så mycket som jag egentligen vill i passen heller. Vet inte om det behövs dock, men ja. Det börjar snurra mycket i huvudet nu.
Btw - Man känner sig jämnt fett liten och klen efter man har varit sjuk.