2014-11-16, 17:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarÖhman
Jag tyckte det var en bra tävling, 210 252 på VM där det är 3 topplyftare är rätt bra. Salimi såg ut till att vara ur form, hopptekniken han har i sina lyft hjälpte honom knappast, snarare tvärtom. Styrka är inte allt i tyngdlyftning och det såg man solklart idag. Albegovs teknik är underbar och kontrollerad.
Tråkigt att Lovchev bommade ut sig totalt i rycket, hade höga förväntningar på honom med tanke på 220 från bockar. 257 stöten var löjligt lätt.
|
Jo, man ska väl inte klaga egentligen. Jag tror min känsla till stor del beror på att jag hade högre förväntningar på Salimi, och för att jag upplevde att många andra klasser höll högre standard än vanligt detta år.
|
|
|
2014-11-16, 18:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzeen
Lätt att missförstå varandra på ze internet 
|
Jag förstod dig hela tiden tills ditt näst sista inlägg
|
|
|
2014-11-16, 18:35
|
|
im fucking zeez brah
Reg.datum: Aug 2013
|
|
|
|
2014-11-16, 23:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Är grekerna fortfarande avstängda?
|
|
|
2014-11-17, 06:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Tokola, skön grabb!
|
|
2014-11-17, 14:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Är grekerna fortfarande avstängda?
|
Avstängningen för dom tog slut 2010
Var det förresten någon som läste/följde VM genom allthingsgym.com? Har ni några synpunkter på informationsflödet från den sidan?
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
Senast redigerad av rememberence den 2014-11-17 klockan 14:11.
|
|
|
2014-11-17, 17:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Senast redigerad av Olifter den 2014-11-17 klockan 17:25.
|
|
|
2014-11-17, 18:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
Var det förresten någon som läste/följde VM genom allthingsgym.com? Har ni några synpunkter på informationsflödet från den sidan? 
|
Sjukt bra sida. Följde i stort sett hela VM genom den sidan!
|
|
|
2014-11-18, 09:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
|
Tråkigt. Då vill de väl inte vara med längre.
|
|
|
2014-11-18, 15:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wibba
Sjukt bra sida. Följde i stort sett hela VM genom den sidan!
|
Kul att höra, Gregor som driver sidan bad mig och en kille till täcka upp för honom medans han var i Kazakstan så vi gjorde något rätt alltså
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Tråkigt. Då vill de väl inte vara med längre. 
|
Marginalerna i tyngdlyftning som sport på den nivån är ju väldigt "tighta" så att få en avstängning i 4 år knäcker en nog rätt bra, speciellt om man får medaljer/priser fråntagna i processen
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
Senast redigerad av rememberence den 2014-11-18 klockan 15:55.
|
|
|
2014-11-18, 18:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Fråga till er som är kunniga inom tyndlyftningsträning:
Eftersom hög frekvens och mycket tekniknötande verkar vara framgångsfaktorn när man tränar tynglyftning så funderar jag på att inleda varje pass med ryck och stöt (5dagar/vecka, mån-fre) istället för att träna vardera lyft vid ett tillfälle i veckan som jag gör i dagsläget.
Hur bör jag tänka för att få ut mesta möjliga när det gäller intensitet kontra återhämtning mm.
Jag funderer på lite olika modeller, tex pyramid över veckan med teknikfokus och låg vikt i början och då kanske 3:or, öka vikten under veckan för att avsluta med tyngre ettor innan helgvilan? Eller kanske tvärtom med tungt i början och teknik mot slutet av veckan? Vgt slags varannan dag tungt/lätt upplägg?
Vilka intensitetsnivåer (procent av 1rm) bör jag ligga på?
Ska jag alternera ordningen på ryck/böj mellan varje pass eller alltid inleda med det jag behärskar minst varje gång (ryck)?
Hur bör jag fördela variationen mellan fulla lyft och häng-, styrke-, drag- varianter etc under veckan?
Etter inledningen kommer jag övergå till den övriga träningen, böj, frontböj, bänk, militärpress, pullups, rodd, marklyft etc. Hur fördelar jag detta på lämpligaste vis? Funderar att rulla på 3olika pass med överkropp, underkropp, bål/grepp.
Passen kommer att landa in på ca 90min, 15min uppvärmning rotatorcuffträning etc, 20-30min tyngdlyftning, 45-60min övriga basövningar.
Så, alla förslag och tankar mottages tacksamt! Mvh
|
|
|
2014-11-18, 19:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av ATJL
Fråga till er som är kunniga inom tyndlyftningsträning:
Eftersom hög frekvens och mycket tekniknötande verkar vara framgångsfaktorn när man tränar tynglyftning så funderar jag på att inleda varje pass med ryck och stöt (5dagar/vecka, mån-fre) istället för att träna vardera lyft vid ett tillfälle i veckan som jag gör i dagsläget.
Hur bör jag tänka för att få ut mesta möjliga när det gäller intensitet kontra återhämtning mm.
Jag funderer på lite olika modeller, tex pyramid över veckan med teknikfokus och låg vikt i början och då kanske 3:or, öka vikten under veckan för att avsluta med tyngre ettor innan helgvilan? Eller kanske tvärtom med tungt i början och teknik mot slutet av veckan? Vgt slags varannan dag tungt/lätt upplägg?
Vilka intensitetsnivåer (procent av 1rm) bör jag ligga på?
Ska jag alternera ordningen på ryck/böj mellan varje pass eller alltid inleda med det jag behärskar minst varje gång (ryck)?
Hur bör jag fördela variationen mellan fulla lyft och häng-, styrke-, drag- varianter etc under veckan?
Etter inledningen kommer jag övergå till den övriga träningen, böj, frontböj, bänk, militärpress, pullups, rodd, marklyft etc. Hur fördelar jag detta på lämpligaste vis? Funderar att rulla på 3olika pass med överkropp, underkropp, bål/grepp.
Passen kommer att landa in på ca 90min, 15min uppvärmning rotatorcuffträning etc, 20-30min tyngdlyftning, 45-60min övriga basövningar.
Så, alla förslag och tankar mottages tacksamt! Mvh
|
Hur länge har du tränat överlag?
Har du tränat någon tyngdlyftning eller kommer du börja nu?
|
|
|
2014-11-18, 19:31
|
|
Registered User
|
Ett par år, genom att inleda böjpassen med vändningar, marlyftpass med ryck och press- passen med överstöt.
I stort självlärd med hjälp av instruktionvideor, men fått en del feedback från ett par kunniga.
|
|
|
2014-11-18, 19:58
|
|
Registered User
|
Förtydligande, alltså två år som jag lagt in tyngdlyftningsögningar i träningen. Tränat styrka i 10år+ totalt.
Mvh
|
|
|
2014-11-18, 20:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av ATJL
Ett par år, genom att inleda böjpassen med vändningar, marlyftpass med ryck och press- passen med överstöt.
I stort självlärd med hjälp av instruktionvideor, men fått en del feedback från ett par kunniga.
|
Har du ingen möjlighet till att träna på atletklubb/få hjälp personligen försök hitta lyftare med snarlik kroppsform att följa och försök efterlikna teknik bäst du kan
Idén med att köra ett tungt (max) pass i slutet av veckan är väl egentligen inte höjdarplan för nybörjare. Fokus på teknik och att försöka få till en korrekt stångbana borde och kommer ta mer än 20min/pass.
Vill du lära dig lyftning lägg då istället 20min på komplement och 1h på ryck en dag och 1h på stöt dagen efter.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.
|

|