Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Riktigt snyggt, Proxy
|
Tack Ulf!
Citat:
Ursprungligen postat av Wibba
Snyggt lyft. Hur har du tränat runt skadorna? Du verkar ha gjort stora framsteg. Är rätt sugen på att köra tyngdlyftning på heltid istället för styrkelyft!
|
Tack! Oj, det här är en historia i sig självt.
I början så blev jag tillsagd att bara träna och låta rörligheten komma eftersom, men det fungerade inte för mig.
Min rörlighet var inte god nog för att komma i de positioner jag ville, och kroppen tog väldigt mycket stryk. Jag kunde inte rycka mer än 60 och stöta mer än 80 efter några månader, utan att det gjorde ont och jag var tvungen att vila i flera dagar efteråt.
Efter ett halvår så var mina axlar så inflammerade att jag hade en extremt nedsatt rörlighet, kunde inte göra någonting med axlarna, och trodde att jag behövde opereras.
Efter en månad av vila och antiinflammatoriska så kunde jag dock träna igen, men så fort jag försökte pusha i träningen så kom inflammationen tillbaka.
En tid senare så kom jag in i systemet på Norska toppidrettssenteret genom en kontakt, och fick träffa en av deras sjukgymnaster.
Efter detta så blev det snabbt mycket bättre, och nu för kanske en månad sedan så kan jag träna till 99% smärtfritt i axlarna.
Så jag har egentligen inte kunnat träna runt mina skador. Visst - knäböj och marklyft kunde jag göra, men det är ju inte så lätt att bli bra på tyngdlyftning när man inte kan träna ryck och stöt utan att gå sönder direkt man försöker ta i.