Efter flera månaders skadeproblem ( som vanligt...) så var inte motivationen på topp. Dåligt med sömn och ostrukturerad förberedelse.
Målet med loppet var att genomföra det för att få lite mer erfarenhet.
Simningen började bra och jag försökte faktiskt crawla till en början. Både med huvudet under utan och ovanför. Blev mest ovanför.
Men efter ungefär halva sträckan kändes allt bara tungt och jag blev illamående. Försökte ställa mig på botten, men just där nådde jag inte ner. Bröstsimmade vidare för att återigen försöka stanna men även nästa gång nådde jag inte något. Tog av mig näsklämman och simmade bort till växlingsområdet.
Fick sämre tid än förra året men betydligt bättre placering. Med andra ord var det fler förskingar med nu.
6:04 och placering 25/47 mot 5:15 förra året.
(Detta kan dock vara inkl.T1)
Växlingen gick inte speciellt bra men ingen katastrof. Fick tyvärr ingen tid på den.
Cyklingen började med att jag körde om 5-6 personer inom första kilometern och sedan blev det några till med jämna mellanrum. Det började regna lite smått på första varvet och på andra varvet haglade det ganska ordentligt i några hundra meter. Fick ta det lite extra försiktigt i de skarpa kurvorna. Hade ingen att jaga på slutet så det blev en ganska odramatisk spurt in mot växlingen. Där hade jag nu ganska gott om utrymme då mina "grannar" ännu inte kommit dit.
Cyklingen tog i år 17:48 mot 17:15 förra året.
T2 00:54 mot 01:09 förra året. Lite snabbare!
Löpningen tog jag det försiktigt på och hade inga direkta problem med något. Förra året var det både håll och blödande sår från chippet.
9:25 mot 9:49 förra året.
Totalt blev det 34:11 i år och placering 15. Förra året 34:42 och placering 19
Är dock lite tveksam till att tiderna är korrekta om det inte är så att de slagit ihop sim +T1
Sov dåligt i natt och det har varit lite ansträngande med jobb efter 4v semester. Så helst av alls skulle jag vilja lägga mig i soffan någon timme och sedan krypa i säng tidigt. Men nejdå, nu ska jag strax byta om för att ge mig av mot Slottskogen bland flera tusen andra personer i rosa t-shirt.
Har planerat att ställa mig sist i startgruppen för att inte vara ivägen för de snabbare. Kommer såklart inte dröja många minuter innan de bakomvarande grupperna kommer ikapp men då håller jag bara till höger.
Omöjligt att försöka ha en tid att sikta på men gissar att det borde kunna gå att jogga runt på något kring 54-55min.
Regnade rejält strax innan start ( som dessutom blev 5min fördröjd) och vaden kampade till i en trappa innan vi kom fram till Slottskogen.
Ställde mig sist i grupp 1c som skulle springa loppet på 40-45min. Helt perfekt att få springa helt ensam i 3km innan de bakomvarande kom ikapp.
Gick stundtals onödigt fort men det gjorde inte ont någonstans så jag bara flöt på. Hade klocka men kollade nästan inget på den.
Tog det lugnt och kontrollerat hela tiden så även om den baksidan som jämnt är till besvär kändes lite. Vid 9km blev det en hastig nerförslutning och där högg det till i den andra baksidalår. Fick stanna direkt vid en bänk och försöka stretcha. Eftersom jag inte hade någon tid att passa så stressade jag inte.
Kunde jogga iväg i knapp gångfart sista biten för att det inte skulle hugga till igen.
Lite tendenser till blåsor under fötterna men annars kändes det bra när jag kom i mål. Han även in under tak innan himlen öppnade sig helt för en kort stund!
10km på 52min är ingen att hänga i granen men med tanke på mängden löpträning sista månaderna så var det ganska väntat.
Sådärja, då har jag oxå varit med på Råda-Triathlon. Dock inte som deltagare utan som följesimmare bakom barnen.
Ett trevligt arrangemang med en rejäl blandning med amatörer och "proffs"!
Båda mina grabbar gjorde sin triathlondebut idag och jag får väl erkänna att man är ganska stolt över dem nu.
200m sim, 5km sim och 1,5km löpning. Inte illa för en 8 & 10åring.
Sådärja, då har jag oxå varit med på Råda-Triathlon. Dock inte som deltagare utan som följesimmare bakom barnen.
Ett trevligt arrangemang med en rejäl blandning med amatörer och "proffs"!
Båda mina grabbar gjorde sin triathlondebut idag och jag får väl erkänna att man är ganska stolt över dem nu.
200m sim, 5km sim och 1,5km löpning. Inte illa för en 8 & 10åring.
Lite extra tid i stakmaskinen och sedan ganska lätt styrketräning för benen. Ibland hinner man inte mer före jobbet. Nu har barnens aktiviteter dragit igång så tiden/möjlighet för egen träning är återigen lite mer begränsad.