Hade gärna sett på böjvideon men nu hade du ju lastat med teknikfemmorna så det går inte. Marken var trevlig iaf. Misstänker det är klackarna som spökar men det ser ut som att på några av repsen hade du kunnat få stången mycket närmare dig, den glider ut lite onödigt långt fram och ger lite onödigt lång hävarm ibland. Svårt att luta sig bak mer med klackar antar jag, har aldrig testat. 4/5 Josefgips.
Hade gärna sett på böjvideon men nu hade du ju lastat med teknikfemmorna så det går inte. Marken var trevlig iaf. Misstänker det är klackarna som spökar men det ser ut som att på några av repsen hade du kunnat få stången mycket närmare dig, den glider ut lite onödigt långt fram och ger lite onödigt lång hävarm ibland. Svårt att luta sig bak mer med klackar antar jag, har aldrig testat. 4/5 Josefgips.
Tack för input, det uppskattas alltid. Jag har själv reflekterat över att köra barfota eller i lågskor som jag alltid gjort annars. Jag hamnar på tårna i några av repsen pga klackarna. Men jag vill i slutändan använda dragstyrkan för att bli bättre på tyngdlyftning och har därför valt att testa köra med skorna i alla övningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Fina böjar.
Muchos tacos. Den enda röda tråden i min träning sen jag började 2005 är, tunga djupa böj. Det enda som konsekvent gett resultat typ.
13-juni ol-dag kv: 90.7 kg PB
Styrkeryck
60x2
60x2
60x2
60x2
Styrkestöt
80x2
80x2
80x2
80x2
Hängryck + ryckböj med 3s isometriskt stopp 40x3
40x3
40x3
Hängvändningar + frontböj med 3s isometriskt stopp 60x3
60x3
60x3
B-nkprest 65x5
75x5
65x5
Hoppböj
70x5
70x5
70x5
Kommentar: Roligare att köra OL på powerdagen än speedbench, squat, dead. Tror dessutom det blir bättre med lite annorlunda stimulans.
Plaads meme säger ganska mycket hur vi alla känner när vi tittar in hit!
Lite frågor angående kostupplägget du hade efter du klev av din diet.
Hur långt ner höll du ditt veckointag (dagsintag?) då du klev av dieten?
Du skrev att du hoppade på 300P/>250K/<50gF (2600kcal) när du var klar med dieten och sedan ökade med 100kcal kolhydrat/dag/vecka, när började du sänka ditt proteinintag? (Om du gjorde det).
Visst hade du problem med axeln? Är det därför du tappade intresset för bänkpress?
Det var en kombination av många saker som gjorde att min axel slutade fungera men bänken var definitivt en av faktorerna. Och ja, jag slutade bänka (och dippa samt hantelpressa djupt) pga axlen. Nu kan jag bänka tungt endast med exceptionellt bra form smärtfritt! Dips och hantelpressar går mindre bra dock
Citat:
Ursprungligen postat av Plaad
MFW kollar din journal
Ditt förtryckta OL-pervo kryper fram! Jag känner samma sak när jag tittar på dina booty-bilder aka #belfies
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline
Plaads meme säger ganska mycket hur vi alla känner när vi tittar in hit!
Lite frågor angående kostupplägget du hade efter du klev av din diet.
Hur långt ner höll du ditt veckointag (dagsintag?) då du klev av dieten?
Du skrev att du hoppade på 300P/>250K/<50gF (2600kcal) när du var klar med dieten och sedan ökade med 100kcal kolhydrat/dag/vecka, när började du sänka ditt proteinintag? (Om du gjorde det).
Tack på förhand
Jag började sänka mitt proteinintag ca 4 veckor efter dieten var avslutad. 2-3 veckor hade nog räckt för mig såhär i eftertanke. Syftet var extrem mättnad och proteinsyntes/minimal proteinnedbrytning (i vävnaden) direkt i anslutning till avslutad diet. Sen ökade jag som sagt +100kcal/v i form av kolhydrat. Detta började jag göra diret efter avslutad diet. När jag nått en gräns då jag stog stilla eller ökade sakta i vikt bytte jag sakta ut proteinet mot kolhydrat så jag hamnade på "normala" proteinintag (~200g/dag istället för 300g) och högre kolhydrat.
Vilken generös volym för att vara ett hypertrofi betonat pass.. Eller så är det bara jag som är svag.
Menar du du att det är mycket? Volymen är cp. Jag klarar mig inte igenom den vissa pass. Jävla Wilson.
23-jun styrka/max kv: 88,7 kg
Böj
170x1
180x0
150x3
150x3
130x5
Bänk
120x1 PB
110x3
105x3
100x5
Mark (sumo)
180x1
185x1 PB
Press
70x3
70x3
70x3
Pushpress
90x1
95x1 PB
100x0
Bänkrodd
70x5
90x4
90x3
90x3
80x5
Dips
25x5
32x5
40x5
Latsdrag smala (v-handtag)
90x3
80x5
80x5
Tricepsext. 55x4
50x5
Hantelcurl alt. 21x5
21x4
Axlar
10x5
10x5
Kommentar: Missnöjd att jag missade böjen på 180kg eftersom 170 kändes relativt lätt. Tog iaf igen det med +5kg i både bänk och mark. PB i pushpress också sådär spontant! Resten av volymen på passet var helt fackad efter maxningarna.
formen är inte så bedrövlig trots hög kroppsvikt. har faktksikt råkat tappa nått kilo på sistonde på grund av att jag inte forcefeedar. triceps börjar ta sig iaf!
I'm on the see-food diet. If I see it, I eat it. Det enda som är konsekvent i min kost är väl att jag dricker väldigt mycket mjölk, fetmjölk, lantmjölk, no-homo (3,5-4,5% ekologisk/närodlad/ohomogeniserad) typ 2l om dan. Sen drar jag 3-4 vassle med hmb om dagen och äter jag vad jag vill utöver det. Kvarg med linfröolja på kvällen. Jävlar, jag lever på mjölkprodukter inser jag nu.
Kommentar: Så kan det gå. Gymmet stängt och jag jobbade sent så jag slängde i väg några rest-day, stability, skill and recovery facilitation set överkropp + underkropp.