1) Fet approve. Nu när du frontböj't mer än mig borde du ju kunna stöta mer också!
2) Detta låter intressant, kan du ev. visa hur det går till någon gång?
No homo.
Självklart! Jag håller i ett HIIT-pass i din lägenhet på lördag faktiskt. Bjud in vem du vill - the more the merrier! Om du undrar hur det ser ut på ett ungefär så har du en sneakpeak här:
29-apr Maxtester kv: dunno
Front
125x1
132,5x1
135x1 (pb)
OH-Squat 85x1
Smalmark
125x2
145x2
165x1
170x1 (pb)
Press (strict overhead barbell press eller vafan man vill kalla den)
50x2
60x1
65x1
70x1
72x1
74x1 (pb)
Pushpress
80x1
85x1 (pb)
Kommentar: PB i frontböj och smalmark med 10 resp. 5kg utan att ha kört övningarna på nått år.. tyngdlyftning alltså - vilken grej. "funkar för mej". Nä, men det var gött med lite benchmarks på vettiga övningar helt enkelt.
om alla bara gått rundor med huvudet på sniskan hade de insett hur snygg jag var! varför gör folk inte det?
om alla bara gått rundor med huvudet på sniskan hade de insett hur snygg jag var! varför gör folk inte det?
Jäklar vilken fin böj, koncentrerad och perfekt.
Försöker själv fila tekniken för att bli van med frontböjen; grattis till PB's!
Hur kändes lyften? Var det nära fail?
Cräjzy form, tränar du mkt mage eller har du dem Berkhan genetics?
Jag har tränat asmkt mage. Bålflexionsövningar krävs för att få massiva magrutor. Gör dock inte det så himla mycket längre utan "fluffar" bara upp den när det behövs :p
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Sicken jäkla form du har nu!! Galet =) Brutalt med 100 Toestobar! och på den tiden!! Ja fan vi får mäta fettet snart.. kanske till helgen?
Den är väl helt ok. Gjorde dock t2b med en kompis i lag :p Messa mig så kan vi fixa en mätning efter tisdag (lämnar in c-uppsatsen då)!
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline
Jäklar vilken fin böj, koncentrerad och perfekt.
Försöker själv fila tekniken för att bli van med frontböjen; grattis till PB's!
Hur kändes lyften? Var det nära fail?
Frontböj tar ett tag att lära sig! Kör med mycket luft i magen, upp med bröstet och stopp i bottenläget (1-2s) så lär du dig perfektera din teknik fort! Det var rätt nära fail men jag har nog nått kg till!
5-maj volympass överkropp kv: dunno
Fejzpullz
80x20
82,5x15
85x12
Stångrodd (supi.)
45x20
55x15
65x10
Lutande Bänk 35x30
45x20
55x15
Latsdrag (omv.)
65x12
60x11
60x8
Kabelrodd
55x6
Minimalt Lutande Hantelpress 29x15
31x12
31x10
Omvänd stångcurl 20x15
24x12
25x12
Liggande TRI.EXT. 40x12
30x12
30x12
Deltoid Destruction (FST-7 på sittande hantellyft åt sidan)
14x14
10x12
9x12
8x12
7x12
6x12
14x8
Kommentar: Jävla gött med volym.
synd man inte sitter inne med nån volym själv
+cykellår efter 4x30s wingate (8,5%) med 4 minuters setvila. antagligen top 10 dummaste saken jag gjort i hela mitt liv.
Härliga pbs! 140kg i fronten är fett bra! =) Jag hör av mig ang mätningen. Har fått lite motivation nu att kötta på med min deff så en mätning kan nog vara braaa att fixa.
wingate intervallerna är vidriga...ger fint tryck i låren dock ;) snyggt!
No kiddin'! Har gjort 3 (30s) i rad tidigare och 4x12s men detta var i en helt ny klass av vidrighet.
Mjölksyra? Not even close.
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Härliga pbs! 140kg i fronten är fett bra! =) Jag hör av mig ang mätningen. Har fått lite motivation nu att kötta på med min deff så en mätning kan nog vara braaa att fixa.
Det är väl acceptabelt.. Sommaren är snart här vafan och du tänker på att börja deffa nu? :p Vad har jag sagt om planering? :D
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern
Snügg form! Bra böjt också, gillar din ritual innan :d
Gör ju en annan sugen på att gå över till en ''high-glucose-10min-tillfredsställelse-gå-hungrig-resten-av-dagen-diet'' igen
Ritualen är så jvla viktig! Gör samma på tävling :D
Gör det ba', du kommer aldrig ångra dig!
7-maj VOlymträning underkropp kv: dunno
Sitt Vadpress m stopp 25x15
45x15
45x15
Knäböj
90x15
100x10
80x15
Flowincurls (bi + uni/alternating)
15
15+30
15+30
Rakamark (wide grip)
45x15
65x15
65x15
Benpress
165x15, 12, 10
Benspark m stopp 80x15
100x12
100x15
Brutalbänk
15
15
15
Vadpress
1 set
toes2bar
2 set
Kommentar: Första av många volympass för underkroppen.. kommer bli en kul träningscykel det här!
Man kan sägaatt jag delar upp mina dagar och vekcor i mikrocykler och modiferar/manipulerar näringstimingen RÄTT hårt. Till exmempel så kör jag lowcarb/fasta innan träning och überhighcarb post-wo. Lowcarbar på vilodagar/förbränningsdagar (varannan dag mer eller mindre) och kör massivt kalori- (kolhydrats-) överskott på styrke/hypertrofi-dagar. Primärt från glukosbaserade kolhydratskällor.
Hej, är lite nyfiken på ditt upplägg! Hur skiljer sig bulk och deff förutsatt att du kör samma upplägg under båda? Var klipper du kalorierna när det är dags att deffa liksom? Är det postworkout-carb-bomben som blir mindre bara, eller manipulerar du fettintaget under dagen också?
Vilodag/förbränningsdag, vad menas med detta? ärlig vila eller bara vila från gymmet, men du utför andra sorters träning?
Tränar du aldrig på morgonen? Om du gör det: när trycker du alla kolisar osv?
Kommer hela carb-bomben i ett mål direkt efter träning, eller är det ett kontinuerligt intag under kvällen efter träningen?
Vill ej vara besvärligt med denna frågekavalkad, men har du tid och känner dig mana kommer jag läsa dina svar med stort intresse!
Hej, är lite nyfiken på ditt upplägg! Hur skiljer sig bulk och deff förutsatt att du kör samma upplägg under båda? Var klipper du kalorierna när det är dags att deffa liksom? Är det postworkout-carb-bomben som blir mindre bara, eller manipulerar du fettintaget under dagen också?
Vilodag/förbränningsdag, vad menas med detta? ärlig vila eller bara vila från gymmet, men du utför andra sorters träning?
Tränar du aldrig på morgonen? Om du gör det: när trycker du alla kolisar osv?
Kommer hela carb-bomben i ett mål direkt efter träning, eller är det ett kontinuerligt intag under kvällen efter träningen?
Vill ej vara besvärligt med denna frågekavalkad, men har du tid och känner dig mana kommer jag läsa dina svar med stort intresse!
mvh!
Det är de excessiva post-wo carbsen som blir mindre under diet. Dock äter jag 90% av kolhydrats intaget inom 120 min post-wo när jag deffar. Lite fett kapas också här och var.. eller rättare sagt så byter jag fettkällor till de essentiella och de med positiv inverkan på insulinkänslighet och fettoxidation. Jag äter i regel mer fett när jag deffar än när jag bulkar faktiskt. Fett är viktigare under kalorirestriktion än vid energisurplus (imo).
Vilodag: Mina vilodagar är värre än de flestas träningsdagar. Oftast involverar de intervaller som inte interagerar negativt med min återhämtning (RDRF*) eller lätta gymdagar (*rest day recovery facilitation) med fluff/pump-träning typ ocklusionsträning eller små muskelgrupper.
Jag tränade väldigt ofta på morgonen/fm/fastandes tidigare men nu har jag fått andra prioriteringar i livet så jag tränar 17-19 nu för tiden. Jag äter väldigt lite innan träningen (mest protein och fett) och trycker massiva mängder post-wo.
Carb-bomben kommer som ett bombnedslag likt hiroshima direkt efter träningen och avtar linjärt med tiden som passerar. ~400g kolhydrat direkt eftr och upp till 1000g kolhydrat per dag (träningsdagar).
Jag tycker det är roligt att svara på välformulerade frågor till folk som förstår sig på svaren och lyssnar så det är bara att fråga på