2014-05-07, 08:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
|
I ärlighetens namn så var det inte bara det faktum att han höll på med crossfit som var problemet där, vilket du skulle veta om du kollat upp olyckan mer. Jag säger inte att det var en klart bidragande orsak, köra ryck efter så många andra övningar i en tävling där alla försöker pressa sig är en accident waiting to happen.
Men att arrangörerna var så löjligt kassa på att se till att viktplattor och liknande inte var på bättre ställe är fan helt amazeballs.
|
|
|
2014-05-07, 09:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
3-rep touch-and-go max snatch event at the OC Throwdown
|
That's the definition of full retard. Never go full retard.
Vem kommer ens på tanken att tävla i tyngst 3 reps tng ryck?
|
|
|
2014-05-07, 10:54
|
|
made a huge mistake
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
I ärlighetens namn så var det inte bara det faktum att han höll på med crossfit som var problemet där, vilket du skulle veta om du kollat upp olyckan mer. Jag säger inte att det var en klart bidragande orsak, köra ryck efter så många andra övningar i en tävling där alla försöker pressa sig är en accident waiting to happen.
Men att arrangörerna var så löjligt kassa på att se till att viktplattor och liknande inte var på bättre ställe är fan helt amazeballs.
|
Om du hade sätt videon så hade du sätt att skivstången landade på hans rygg när han satt sig bak på golvet. Det har absolut inget att göra med viktplattorna som låg bakom han, skadan var redan skedd innan skivstången hamna där.
Sen om man kan skylla på Crossfit eller inte, vet ja inte, men det är en ytterst märklig händelse när han i stort sätt bara släpper stången rakt ner från toppläget samtidigt som han sätter sig rakt ner under den.
|
|
|
2014-05-07, 11:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wibba
That's the definition of full retard. Never go full retard.
Vem kommer ens på tanken att tävla i tyngst 3 reps tng ryck?
|
This guy!
|
2014-05-07, 11:32
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
|
|
|
2014-05-07, 11:57
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Vikten av att lära sig missa....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumen...tum_ad_hominem
|
|
|
2014-05-07, 12:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo
Om du hade sätt videon så hade du sätt att skivstången landade på hans rygg när han satt sig bak på golvet. Det har absolut inget att göra med viktplattorna som låg bakom han, skadan var redan skedd innan skivstången hamna där.
Sen om man kan skylla på Crossfit eller inte, vet ja inte, men det är en ytterst märklig händelse när han i stort sätt bara släpper stången rakt ner från toppläget samtidigt som han sätter sig rakt ner under den.
|
Själv så tyckte jag att det såg ut som att stången studsade på viktplattorna tillbaks på ryggen. Vilket andra också verkar göra.
|
|
|
2014-05-07, 12:12
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
|
Sjukt bra!
|
|
|
2014-05-07, 12:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
|
Jag tycker det ser ut som att stången slår tillbaka på ryggraden när den studsar tillbaka från viktplattorna. I vilket fall som helst, jag håller med om att själva upplägget på den tävlingen var helt jävla kocko 
|
|
|
2014-05-07, 13:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av TimOlsson
Själv så tyckte jag att det såg ut som att stången studsade på viktplattorna tillbaks på ryggen. Vilket andra också verkar göra.
|
Det har väl varit ett jäkla analyserande av den där videon, och påståenden om hur det egentligen gick till. Själv påstår han väl att det var stången som studsade upp och gjorde skadan, men det kanske har mer med förhoppningen att ha möjlighet att stämma arrangören att göra eller nått.
|
|
|
2014-05-13, 12:54
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
|
|
|
2014-05-13, 17:08
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
|
|
|
2014-05-13, 17:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Någon som vet vad som är upp med Akkaevs instagram videos där han/andra skjuter upp i luften mitt i trafiken etc?
|
|
|
2014-05-13, 18:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Plaad
Någon som vet vad som är upp med Akkaevs instagram videos där han/andra skjuter upp i luften mitt i trafiken etc?
|
Ingen aning, undrar desamma.
|
|
|
2014-05-13, 21:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Bröllop skulle jag gissa, eller liknande
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:12.
|

|