Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-08, 08:24   #2326
Zizou
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Har bestämt mig. Blir en klassiker, Bacon double cheese på söndag. Det känns bäst att börja med den, så att jag kan avgöra köttets smak bäst i en klassisk kombo. Då kan jag även jämföra med dom andra ställena jag har hunnit prova.

Det blir självklart med dubbelt kött och sötpotatis-pommes!

Senast redigerad av Zizou den 2014-03-08 klockan 08:25.
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 08:50   #2327
Mouline
Mästerbantaren

Moulines avatar

Reg.datum: Jan 2008
Knaprigt värre
Gammal 2014-03-08, 10:57   #2328
Jeml
Registered User

Jemls avatar

Reg.datum: Apr 2011
fak vad god den burgaren såg ut!!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 12:11   #2329
Zizou
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mouline Visa inlägg
Knaprigt värre
Haha japp! Hoppas på en riktigt bra bit!

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
fak vad god den burgaren såg ut!!

Eller hur! Har bestämt att jag ska hinna smaka iallafall 3 av dom olika innan Mars månad är över!

Alltså, kan någon förklara för mig varför det gick så helvetes bra och lätt idag?!

1. Gick och la mig 00.00 i hopp om att sova till ~08.00. Vaknade upp 04.30 istället.
2. Jag presterar aldrig bra på morgonen när det kommer till löpträning. Brukar alltid vara 10-20 sekunder långsammare per KM.
3. Åt bara ~300 kalorier till frukost.
4. Ligger på underskott.

Satan vilket bra pass!
17,64 kilometer med en snitthastighet på 5:04/km.
+2,2 km och -0:22 sek/km jämfört med förra veckan.

Och det kändes minst lika lätt som förra veckan. 95% av tiden så var jag knappt andfådd och jag kunde utan problem sjunga med i låtarna (Iron maiden + Sabbaton).

Tanken var att igen ligga kring 05:30/km. Ja tjena

Första 20 minuterna var skittunga, nacken/bakhuvudet bultade pga den lilla sömnen och ja gud vet vad. Men efter det så lossnade allt, det kändes som att jag flög fram. Som att dansa på moln! Vet inte vart all kraft och fart kom ifrån. Vilken otrolig känsla! Därför bestämde jag mig för att springa längre än 15 km, som var det tänkta målet idag. Fyfan, riktigt nöjd! Kul med ett så sjukt bra pass!

Målet är att orka springa en halvmara (21 km) på 05:00/km. Vilket inte alls känns SÅ långt borta. Jag tror inte att konditionen är problemet, tror bara jag behöver lite mer distansträning för att träna uthålligheten i vaderna/benen. Trots allt bara mitt andra "lopp" över 15 km någonsin.
Bifogade bilder
Filtyp: png SC20140308-101954.png (24.2 KB, 1 visningar)
Filtyp: png SC20140308-102050.png (14.9 KB, 1 visningar)

Senast redigerad av Zizou den 2014-03-08 klockan 12:12.
Gammal 2014-03-08, 13:14   #2330
Zizou
Registered User

Kul att titta tillbaka på utvecklingen. Det har ändå gått framåt lite. Inte så jättestor utveckling från 70 -> 67,5 , men jag tycker definitivt att brösten och magen har utvecklats (speciellt vänster bröst på bilderna. Betydligt kantigare på nyaste?). Man ser även tydliga ådror på magen på 67,5 (nu har jag så pass dålig kamera + skärpa och ljus så det syns ej så bra på bilden, men koncentrerar man sig så ser man det även där).

Nu tog jag ju den sista bilden igår, där jag är rätt så tömd på kolhydrater + ingen pump (Jämfört med 70 kg där jag kommit hem från överkroppspass), så det ska bli intressant att se hur det ser ut när man börjar återkomma till balans i kaloristadiet och man lagrar lite glykogen. Tror det kommer se betydligt bättre ut då!

Men det viktigaste = styrkan har ökat från varje bild

Bänk från ~50 -> (1x4 80 TnG) 87.5 -> 100 TnG (1x7 82.5 TNG + 1x5 80 med stopp)
Dips Ett par på KV -> 1x8 KV+10 kg -> 1x1 KV+55 kg + 1x9 KV+35 kg
Mage. Ja, några situps/benlyft -> rätt så bra benlyft -> strikta dragonflags med 5s stopp i bottenläge.

Chins: 4-5 KV -> 21 reps på KV + 1x3 KV+30 kg (lovar att jag snart sätter 1x4-1x5!)
Roddar har ökat en hel del också.
Marklyft inte så jättebra, men senaste maxningen 160 kg i somras. Började på 60 kg.

Konditionen har utvecklats massor också, vilket är minst lika viktigt för mig som fotbollsspelare

Men t.ex 2,3 km från ~10.30-11.00 till 07.35 i somras. Samt att jag nu orkar springa, som vi såg idag, längre sträckor i relativt högt tempo utan att bli andfådd.

Nu är jag ju absolut inte ute efter någon jätteutveckling i just muskelmassan, utan för mig så är det styrkan relativt till kroppsvikten som är det roliga. Jag vill lyfta så tungt som möjligt på så liten kroppsvikt som möjligt, mest för att kunna dra nytta av det till fotbollen också.

Tråkigt att jag inte har någon förebild på benen men på den tiden var det ju inte lika kul att träna ben, så man tänkte ju inte på att ta en före bild på benen..

Som sagt, nu blir det ~balans i helgen (~4500 idag, ~3000 imorgon) sedan ökar vi på intaget med +200 kcal nästa vecka för att köra en reversed diet (förutom fredag-måndag, då är föräldrarna på besök. Mycket mat väntar!)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg fram-utveckling.jpg (56.6 KB, 17 visningar)
Filtyp: jpg ryggutveckling.jpg (71.6 KB, 13 visningar)

Senast redigerad av Zizou den 2014-03-08 klockan 13:16.
Gammal 2014-03-08, 14:05   #2331
Mickee
Registered User

Mickees avatar

Jävligt schysst skillnad! Bra jobbat
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 14:34   #2332
Zizou
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Jävligt schysst skillnad! Bra jobbat
Tackar Micke, kul att höra! =)
Gammal 2014-03-08, 15:04   #2333
Jeml
Registered User

Jemls avatar

riktigt bra utveckling zäta!!

5/3/1 + marathon!
Gammal 2014-03-08, 15:57   #2334
Zizou
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
riktigt bra utveckling zäta!!

Tusen tack Jeml!

Hehe, köpte ett paket amerikanska äppel+kanelflingor att äta ikväll. 55% socker Dom måste ju bara smaka bra!
Gammal 2014-03-08, 21:22   #2335
Zizou
Registered User

Intaget idag har legat kring ~4250-4500, vilket jag tror är rätt så nära balans iallafall (+/- 200 skulle jag tro).

17,5 km löpning + ~80 minuters promenader totalt idag.

Tyvärr bjuder jag inte upp på några matbilder idag, förutom flingorna jag åt nu till kvällsmat (fantastiskt goda. Men vad kan man vänta sig när det är 53% socker). Om ni får tag i dessa så kan jag verkligen rekommendera dom! (Och ännu godare när man slänger på Santa maria kanel själv.)

Det blev lite väl mycket flingor, fick köra två omgångar

Och en liten trevlig bild från kvällspromenaden.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-08 19.46.25.jpg (202.6 KB, 7 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08 19.08.03.jpg (43.8 KB, 7 visningar)
Gammal 2014-03-08, 21:34   #2336
Måsse
It's a curl world.

Måsses avatar

Reg.datum: Sep 2012
Verkar inte få in bilder på tapatalk atm men snygga böjar senast!!

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 21:59   #2337
Zizou
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Måsse Visa inlägg
Verkar inte få in bilder på tapatalk atm men snygga böjar senast!!

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Oh man Du får se imorgon! Och tackar!!
Gammal 2014-03-09, 16:13   #2338
Zizou
Registered User

Borde inte ha tränat idag, men jag for enbart för att äta burgaren efteråt. Inte sovit mycket inatt heller, kramper och svettningar osv. Huvudet bultar och sprutar ut värme, ögonen hänger inte med... Så ja, passet blev skit (inte så underligt..) så jag tog helt enkelt bort chins, marklyft, rodd, dragonflags.

Bänken gick inte alls, jag kör om passet på onsdag (om jag är frisk). Dipsen gick inte, så det blev 3x10 på KV med 90s vila istället. Lätt, men det är nog vad kroppen behöver idag. 3x3 60 kg böj explosiva med stopp, hang clean snabb stege, lite benlyft + abwheel.

Så ja, borde ha vilat, men eftersom baren/restaurangen låg i centrum så var jag ändå tvungen att ta mig dit.

Och ja, jag säger då det, vilken jävla burgare. Perfektion i allt, smak och utförande. Jag vettefan om jag någonsin kommer äta en så god/perfekt hamburgare igen (förutom på samma ställe såklart!). Och som grädde på moset så hade dom garnerat burgaren med en bit kanderat bacon. Genialt!!

Perfekt kryddat kött (2x170g högrev), Monterrey Jack-ost, fina tjocka skivor bacon. Lite lite ketchup(vilket var perfekt och jag brukar inte ens vara ett fan av ketchup på burgare). Brödet riktigt bra, konsistens och sötma var kanon.
Den första smaken som möter sinnena är osten. Underbar, men den försvinner sedan när baconen kommer in. Perfekt sälta som gör sig utmärkt med det lagomt söta från brödet och ketchupen. Sedan det inka-grillade köttet! ( ). En härlig, men tämligen svag (perfekt med andra ord) kolsmak dyker först upp, för att sedan explodera i köttets fantastiska smak och saftighet. Jag har aldrig smakat en sådan hamburgare sprängfylld med så extrem köttsmak. Fantastiskt, jag är lyrisk! Och den var grillad till en perfekt rosa kärna.

Och så ska vi inte glömma den kanderade baconbiten. Haha, så fruktansvärt god. Salt+sött+köttigt. Fantastiskt, vilket geni som kom på det!

Jag tycker oftast att när ställen grillar sina hamburgare, så blir ytan FÖR hårt grillad och den rökta/kol-iga smaken tar över all köttsmak. Men här var det perfekt.

Och inte dränkt i någon sås. Fantastiskt kött, grym ost + grymt bacon. Man behöver inte mer.

Kan inte vänta tills nästa burgare. Men jag är glad att jag tog en klassiker att börja med, det ångrar jag aldrig!

Äsch, det går inte att beskriva! Man måste helt enkelt smaka en. Den här hamburgaren tillsammans med vädret (20 grader, promenerade i shorts+linne) gjorde dagen till en fantastisk dag trots superkass träning och ont i kroppen.

Jag räknar på att burgaren+stripsen ligger kring ~1500 kcal, borde väl kunna stämma? Så jag siktar på 3000 idag, för att ge kroppen lite mer energi som den kanske behöver idag.

Wall of text ^_^

Om jag får sova ut ordentligt inatt, så ska jag gå och köra ett rygg+bicepspass imorgon, sedan vila från löpningen på tisdag. Ta revansch på detta pass på onsdag + ett bra benpass på torsdag. Sedan vila Fre-Söndag och äta god mat med föräldrarna.

Och så har jag laddat upp med Dr Pepper Zero-burkar. Lite pepsi max också.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg burgare.jpg (89.5 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08 20.37.06.jpg (54.6 KB, 2 visningar)

Senast redigerad av Zizou den 2014-03-09 klockan 16:14.
Gammal 2014-03-09, 16:40   #2339
Mickee
Registered User

Mickees avatar

Fyfan va det ser / låter gott!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 16:56   #2340
Jeml
Registered User

Jemls avatar

omg. so. fakking. jelly.

vart bor du? finns inga såna där ställen i min stad kul med utförlig recension också.

håller med om att det oftast är bäst att ta klassikern först

5/3/1 + marathon!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:43.