Borde inte ha tränat idag, men jag for enbart för att äta burgaren efteråt. Inte sovit mycket inatt heller, kramper och svettningar osv. Huvudet bultar och sprutar ut värme, ögonen hänger inte med... Så ja, passet blev skit (inte så underligt..) så jag tog helt enkelt bort chins, marklyft, rodd, dragonflags.
Bänken gick inte alls, jag kör om passet på onsdag (om jag är frisk). Dipsen gick inte, så det blev 3x10 på KV med 90s vila istället. Lätt, men det är nog vad kroppen behöver idag. 3x3 60 kg böj explosiva med stopp, hang clean snabb stege, lite benlyft + abwheel.
Så ja, borde ha vilat, men eftersom baren/restaurangen låg i centrum så var jag ändå tvungen att ta mig dit.
Och ja, jag säger då det, vilken jävla burgare. Perfektion i allt, smak och utförande. Jag vettefan om jag någonsin kommer äta en så god/perfekt hamburgare igen (förutom på samma ställe såklart!). Och som grädde på moset så hade dom garnerat burgaren med en bit kanderat bacon. Genialt!!
Perfekt kryddat kött (2x170g högrev), Monterrey Jack-ost, fina tjocka skivor bacon. Lite lite ketchup(vilket var perfekt och jag brukar inte ens vara ett fan av ketchup på burgare). Brödet riktigt bra, konsistens och sötma var kanon.
Den första smaken som möter sinnena är osten. Underbar, men den försvinner sedan när baconen kommer in. Perfekt sälta som gör sig utmärkt med det lagomt söta från brödet och ketchupen. Sedan det inka-grillade köttet! (

). En härlig, men tämligen svag (perfekt med andra ord) kolsmak dyker först upp, för att sedan explodera i köttets fantastiska smak och saftighet. Jag har aldrig smakat en sådan hamburgare sprängfylld med så extrem köttsmak. Fantastiskt, jag är lyrisk! Och den var grillad till en perfekt rosa kärna.
Och så ska vi inte glömma den kanderade baconbiten. Haha, så fruktansvärt god. Salt+sött+köttigt. Fantastiskt, vilket geni som kom på det!
Jag tycker oftast att när ställen grillar sina hamburgare, så blir ytan FÖR hårt grillad och den rökta/kol-iga smaken tar över all köttsmak. Men här var det perfekt.
Och inte dränkt i någon sås. Fantastiskt kött, grym ost + grymt bacon. Man behöver inte mer.
Kan inte vänta tills nästa burgare. Men jag är glad att jag tog en klassiker att börja med, det ångrar jag aldrig!
Äsch, det går inte att beskriva! Man måste helt enkelt smaka en. Den här hamburgaren tillsammans med vädret (20 grader, promenerade i shorts+linne) gjorde dagen till en fantastisk dag trots superkass träning och ont i kroppen.
Jag räknar på att burgaren+stripsen ligger kring ~1500 kcal, borde väl kunna stämma? Så jag siktar på 3000 idag, för att ge kroppen lite mer energi som den kanske behöver idag.
Wall of text ^_^
Om jag får sova ut ordentligt inatt, så ska jag gå och köra ett rygg+bicepspass imorgon, sedan vila från löpningen på tisdag. Ta revansch på detta pass på onsdag + ett bra benpass på torsdag. Sedan vila Fre-Söndag och äta god mat med föräldrarna.
Och så har jag laddat upp med Dr Pepper Zero-burkar. Lite pepsi max också.