Tänkte på det jag också, där jag tränar nu är det mest byggare och några få styrkelyftare. Tror STK ligger närmast till eller om det finns någon klubb i Uppsala. Ska ta och kolla runt lite!
Tänkte startat en ny tråd men känns som det är ganska relevant här.
Kör alltid marklyft på mina ryggpass och nu senast blev det en 5:a på 160kg i första setet (kör RPT). vilade 2-3minuter för att sedan gå på nästa vilket då blev 150kg och även där 1 5:a. tredje setet som då blev en 6:a på 140kg funkade också fint men dom 2 efterföljande på 130 och 110kg kändes rent utav farliga då ländryggen var rätt slut :/
så tänkte kika lite om det är det överkill med 5 set mark? eller borde man börja köra 5x5 på 150kg eller nåt och sedan öka succesivt? kan köra 5 set rpt på MP,Knäböj och bänk men marklyftet börjar kännas sjukt tungt och som sagt näst intill farligt.
Tycker det är bra, jag (och alla andra?) är ju lite kär i Klokov, så jag blir glad när jag tittar på hans videos från Australien, USA med mera. Han åker runt jorden, hänger lite på stranden och får betalt för att göra samma sak som han gjorde i en kall idrottshall i Ryssland. Han verkar glad och nöjd.
När jag kollar på Klokovs alla crossfit-relaterade klipp med seminarium och liknande så får jag en känsla att han är ironisk hela tiden?
När jag kollar på Klokovs alla crossfit-relaterade klipp med seminarium och liknande så får jag en känsla att han är ironisk hela tiden?
Jag vet inte, fattar ju inte ett skit vad han säger och tittar mest utan att lyssna. Tror inte han är så ironisk, bara karismatisk och rolig?
Jag tänker bara att det är en bra möjlighet för honom att tjäna lite deg på ett kul vis och han kör på det, bra för alla inblandade. Nu kan man ju inte längre gapa om att crossfit inte har några bra instruktörer i alla fall.
Någon som tränar på Fyshuset i gävle? Ska nog gå på den där kursen som Anders Bergström håller, men har ett problem. Det står på sidan att det ligger Södra Skeppsbron 28, men när jag kollar på google maps, så ser det verkligen inte ut att vara rätt ställe. När jag ser på bilder på google/facebook så ska det stå "FYSHUSET" ovanför entren, men det gör det inte på google maps, där kommer man typ till nå industriaktigt. Och har kollat runt omkring men hittar inte Fyshuset.. så vars fasen ligger det?
Någon som tränar på Fyshuset i gävle? Ska nog gå på den där kursen som Anders Bergström håller, men har ett problem. Det står på sidan att det ligger Södra Skeppsbron 28, men när jag kollar på google maps, så ser det verkligen inte ut att vara rätt ställe. När jag ser på bilder på google/facebook så ska det stå "FYSHUSET" ovanför entren, men det gör det inte på google maps, där kommer man typ till nå industriaktigt. Och har kollat runt omkring men hittar inte Fyshuset.. så vars fasen ligger det?
Du har inte kollat med honom själv?
Googlemaps är väl inte heller direkt uppdaterat och fyshuset verkar vara ganska så nytt.