2014-01-19, 17:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
Om jag tränar lika seriöst som nu och verkligen satsar, finns det någon chans att se ok ut till beach 2015?  vad tror ni?
Sorry för OT
|
|
|
2014-01-19, 17:55
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TWSS
Om jag tränar lika seriöst som nu och verkligen satsar, finns det någon chans att se ok ut till beach 2015?  vad tror ni?
Sorry för OT
|
Definitivt.
|
|
|
|
2014-01-19, 20:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Sorry för OT
|
Klart som korvspad! Ligg på svagt överskott/balans till nästa årsskifte och genomför en påläst deff så kommer det bli fint (forutsatt att ditt "seriöst" är som mitt "seriöst").
|
|
|
2014-01-19, 23:34
|
|
|
Besserwisser
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Sorry för OT
|
Utan tvekan. Du kan få till stora förändringar redan till beach 2014. Glöm inte att äta bara.
|
|
|
2014-01-22, 09:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Vad tror ni om min fett%?
Verkar inte som bilden kommer upp? Så lägger upp länken till bilden med då ^^
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=86342&size=full
Jag vet om att jag är smalare än en lyktstolpe, förutom att jag har överflödigt med fett, i alla fall med tanke på hur lång jag är och hur lite jag väger, samt hur lite muskler jag har! =D
Ni blir antagligen ännu mer paffa när ni får reda på att jag deffar och inte bulkar, men jag tror det är det bästa för mig då jag är smalfet, lägga ner mig under 10% fett och ha magrutor (hit jag deffar ungefär, för att ha det som utgångspunkt bara). för att sedan lägga mig på en balans möjligtvis ett litet överskott sedan.. Låter väl ändå smart?
Ps. Självklart styrketränar jag på gym medan, både nu när jag deffar och då jag sedan ska bygga  Runt 4 dagar i veckan.. Inte för att det syns än då jag nyss börjat, men ändå..
På bilden väger jag runt 65kg, är 187, midjemått på hela 85 (nere på kanske 80 nu), bilden är dock bara drygt 10 dagar gammal
Deffar med periodisk fasta med lite kolhydrater om någon undrar, haha!
Vad tror ni min fett% ligger på? Kul att veta vad folk tror ändå =)
Senast redigerad av Neun den 2014-01-22 klockan 09:21.
|
|
|
2014-01-22, 09:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Neun
Jag vet om att jag är smalare än en lyktstolpe, förutom att jag har överflödigt med fett, i alla fall med tanke på hur lång jag är och hur lite jag väger, samt hur lite muskler jag har! =D
Ni blir antagligen ännu mer paffa när ni får reda på att jag deffar och inte bulkar, men jag tror det är det bästa för mig då jag är smalfet, lägga ner mig under 10% fett och ha magrutor (hit jag deffar ungefär, för att ha det som utgångspunkt bara). för att sedan lägga mig på en balans möjligtvis ett litet överskott sedan.. Låter väl ändå smart?
Ps. Självklart styrketränar jag på gym medan, både nu när jag deffar och då jag sedan ska bygga  Runt 4 dagar i veckan.. Inte för att det syns än då jag nyss börjat, men ändå..
På bilden väger jag runt 65kg, är 187, midjemått på hela 85 (nere på kanske 80 nu), bilden är dock bara drygt 10 dagar gammal
|
65 kg på 187 cm!?
Du borde knappt kunna ha över 10% i BF. För har du tex 10% i BF innebär det att du har 58-59kg FFM (fettfri massa) och jag hoppas du inser hur lite detta är? Jag har tex omkring 70-73kg FFM på mina 184 cm (och 87-88kg) och kan knappt gå ner på 10% i BF utan att se pinnsmal ut...
Edit: ONT helt omöjligt att gissa BF, pga avsaknaden av tillräckligt fettfri massa
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Senast redigerad av Reaper123 den 2014-01-22 klockan 09:49.
|
|
|
2014-01-22, 11:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Neun
|
gråter nästan blod av det här inlägget.
DEFFA NÄR DU VÄGER 65KG PÅ 187CM!?
är du helt väck? din vikt är väl redan på en anorektisk nivå!? och du försöker gå ner ännu mer.
att du försöker skaffa magrutor genom att se ut som ett skelett kan jämföras med att en tjej försöker få stora tuttar genom att äta upp sig till 220kg. helt åt helvete alltså.
sen undrar jag varför du äter lite kolhydrater?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-01-22, 12:12
|
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Fortsätter du ner kommer du ha Auschwitz-rutor, delvis se ut som en undernärd fånge. Lägg på dig 10+kg under tiden du styrketränar med ett vettigt upplägg. Det kommer förmodligen få dig att se bättre ut än att du går ner ännu mer i vikt.
|
|
|
2014-01-22, 16:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
65 kg på 187 cm!?
Du borde knappt kunna ha över 10% i BF. För har du tex 10% i BF innebär det att du har 58-59kg FFM (fettfri massa) och jag hoppas du inser hur lite detta är? Jag har tex omkring 70-73kg FFM på mina 184 cm (och 87-88kg) och kan knappt gå ner på 10% i BF utan att se pinnsmal ut...
Edit: ONT helt omöjligt att gissa BF, pga avsaknaden av tillräckligt fettfri massa 
|
Ja, jag inser hur lite det är. Men jag tror tyvärr också att det är så fallet är faktiskt. Jag har en enorm avsaknad av FFM, av muskelmassa helt enkelt. Jag har egentligen inga muskler alls:/ Skulle inte förvåna mig om en tjej är starkare helt ärligt, haha! =D
Armarna är mest bara ben och hud, känner knappt musklerna, benen är väl mest smala, magen har mest massa fett osv.
Jag skulle då ändå gissa att jag har runt 16-18% fett? Verkar ju även så när jag gör tester på nätet. Borde kanske egentligen gå och göra en vettig test så att jag vet vad jag har att utgå ifrån och kanske ändrar om mitt tänk?
Men alltså grejen är den att om det nu skulle vara som du säger, att jag skulle ligga nere på 10%, vilket borde vara rätt normalt vid min vikt och längd om inte mindre, så borde väl ändå mina magrutor ha synts? Det borde med andra ord inte vara täcka av fett? I och med att de är täckt av fett och så, så borde jag väl ändå inte kunna ligga så lågt? För igenom det nu rätt mjuka fettet, så känner jag ju ändå ganska hård och "vältränad" mage, relativt sett.
Jag har försökt göra flera misslyckade bullkar, visst har jag då även överätit lite och ätit lite allt möjligt, lite grisbulk, men ändå inte överdrivet. Har varit uppe på runt 80kg och vänt, men väl där har inte min muskelmassa varit speciellt mycket större, som visserligen kan ha att göra med att jag inte direkt styrketränat länge, nästan lika med noll för att vara ärlig.
Så jag borde väl annars kunna bygga på ett underskott och samtidigt som jag går ner min enorma fett%, så borde jag ju även kunna bygga till muskler? Annars är väl risken att jag bara lägger på mig ännu mer fett, samtidigt som jag inte bygger en alltför stora procentuell mer muskelmassa än om jag skulle legat på underskott, eller har jag lite fel här? Folk verkar ju ha olika teorier kring detta :/
|
|
|
2014-01-22, 16:39
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
gråter nästan blod av det här inlägget.
DEFFA NÄR DU VÄGER 65KG PÅ 187CM!?
är du helt väck? din vikt är väl redan på en anorektisk nivå!? och du försöker gå ner ännu mer.
att du försöker skaffa magrutor genom att se ut som ett skelett kan jämföras med att en tjej försöker få stora tuttar genom att äta upp sig till 220kg. helt åt helvete alltså.
sen undrar jag varför du äter lite kolhydrater?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
Då ska du få svar på dina funderingar!
Ja, jag är helt väck, det håller jag med dig om, men jag ser ingen annan lösning på det hela. Jag är väl antagligen väldigt SMALfet:/
Om du tänker bara rent viktmässigt, att jag väger så pass lite på min längd, så har du ju självklart rätt att det är alldeles för lite! Säger inte emot dig här och jag vill slutligen gå upp ganska mycket i vikt senare.
Men i och med att jag inte har några muskler (med mina ögon sett) just nu, så har jag egentligen inte heller något att förlora på att gå ner. Jag kan ändå inte bli mycket smalare än vad jag är idag, finns inte speciellt mycket muskler att "tappa", så förlorar ju inte så mycket. Visst kanske jag förlora en del av det jag faktiskt har, men det kvittar då jag samtidigt bygger upp mig när jag tränar + tappar fettet.
Jag vill helt enkelt få ett "BRA" utgångsläge där jag visserligen kommer vara smal, men med anorexiarutor och så lite fett% som möjligt, för att sedan kunna bygga långsamt, istället för att först bygga och gå upp mer, lägga på mig mer fett, lite muskler sakta och sedan behöva göra en enorm deff senare. Drar nytta av att jag är ny på gymmet och kan bygga då jag ligger på underskott.
Ja, det är vrickat, men känner inte att jag har något alternativ, jag är ju mitt emellan, borde deffa för jag har för mycket fett, men borde även bulka då jag inte har muskler. Smalfet.
Jag äter lite kolhydrater för att kolhydraterna gör att jag lägger på mig extra onödigt fett! Jag inser att det nästan låter som jag har anorexia när jag skriver detta meddelande, men jag tycker ändå jag har hyfsad koll, vilket du antagligen kommer slå ner på att jag inte har.
Dessutom åt jag VÄLDIGT mycket kolhydrater förut i form av vanlig vit pasta, i mängder! Åt säkert 6-8 DL vanlig pasta till EN måltid, bara vräkte i mig.
Även om jag inte ätit typisk skräpmat, godis eller dylikt, så har jag ändå fått denna jävla mage som putat ut under alla dessa år!
Jag har läst på och är säker på att det har att göra med mina insulinnivåer, att de är alldeles för höga och känsliga vilket gör att jag lätt lagrar in fett. Detta på grund av att jag just givit min kropp så mycket snabba kolhydrater, ätit lite sallad och frukt och grönt, utan mest massa pasta och annat skit.
Det jag gör nu är att jag helt stryker pasta och bröd och sådant, äter typ bara sallad (haha) och ja, lägger om kosten TOTALT! Vilket i sin tur leder till att jag inte orkar äta lika mycket. Visst jag äter lite kolhydrater ibland, får ju alltid i mig något i det jag äter, sedan äter jag ju ibland fullkornsris eller bulgur, dock aldrig pasta. Då jag får en "pastamage", enligt min åsikt.
Är ju rätt sjukt att ha ett midjemått på 85 på min vikt och längd, det kan du väl ändå hålla med om? (mätt nedanför naveln precis).
Så jag försöker komma ner till punkt NOLL, helt enkelt. Återställa kroppen, göra om, göra rätt. På vägen kommer jag bli väldigt smal, men sedan kommer jag ju även kunna bygga upp mig, även om denna process tar längre tid (bygga muskelmassa).
Tänker jag verkligen helt fel?
EDIT: Jag tror att jag skrev det, men jag kör även 16/8, äter mellan typ 12-20, eller 14-22, för att sedan fasta runt 16h, för att öka förbränningen ännu mer. Vilket gör det ännu svårare att få i sig alla sina kalorier på en dag, man bör få i sig. Haha! även om det i regel bara är att lägga in fler kalorier på färre mål..
Senast redigerad av Neun den 2014-01-22 klockan 16:43.
|
|
|
2014-01-22, 16:41
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Fortsätter du ner kommer du ha Auschwitz-rutor, delvis se ut som en undernärd fånge. Lägg på dig 10+kg under tiden du styrketränar med ett vettigt upplägg. Det kommer förmodligen få dig att se bättre ut än att du går ner ännu mer i vikt.
|
Läs mitt ovanstående inlägg, så förstår du lite av "planen", så att säga. Att lägga på mig 10+k utan att lägga på mig ännu mer onödigt fett, eller mer än tillräckligt lär ju ändå ta mig typ 4 år kanske? Ifall det mesta ska vara muskler, om inte längre tid kanske. Sedan kanske jag då måste hålla på o gå upp gå ner gå upp gå ner.
Nu tänkte jag gå ner, till låg fett%, sedan bara gå upp sakta, slippa deffa på ett bra tag, då jag inte ska lägga på mig mycket fett alls, för att slutligen kanske köra en lite kort deff ibland.
|
|
|
2014-01-22, 17:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
Lägg dig på litet överskott eller balans åtminstånde om du är så nojjig, och träna hårt.
"Fettet" kommer försvinna och musklerna kommer sakta men säkert, deffa på den vikten har du bara negativa effekter av, och kolhydrater är inte farliga om dem kommer från vettig mat (fullkorn ex.) Man behöver inte heller grisbulka och lägga på sig massa fett, ett lagom överskott och bra käk så slipper man det.
|
|
|
2014-01-22, 17:23
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Neun, vad du behöver är nog främst att lära dig träna ordentligt. Om du testat att bulka innan antar jag att du faktiskt tränar. Men du saknar helt muskelmassa så jag hade satsat på att lära mig träna om jag var dig. Det kommer se enormt mycket bättre ut om du lägger på dig muskler istället för att se ut som en döende straffånge vilket jag lovar du kommer göra om du tänker deffa ner dig.
|
|
|
2014-01-22, 18:30
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av simon1989
Lägg dig på litet överskott eller balans åtminstånde om du är så nojjig, och träna hårt.
"Fettet" kommer försvinna och musklerna kommer sakta men säkert, deffa på den vikten har du bara negativa effekter av, och kolhydrater är inte farliga om dem kommer från vettig mat (fullkorn ex.) Man behöver inte heller grisbulka och lägga på sig massa fett, ett lagom överskott och bra käk så slipper man det.
|
Du har väl en poäng och läst dessa saker flera gånger om, men ändå. Jag tänker visst, fullkorn är 100ggr bättre än inte fullkorn, men för det behöver det ju inte vara bra i det stora hela, eller hur?
Ta pastan. Vit pasta är ju visserligen högt GI, snabba kolhydrater, vilket höjer insulinkänsligheten osv, vilket i sin tur då leder till att jag lättare lagrar fett.
Äter jag fullkornspasta, vilket är lågt GI (vad jag förstått det som), långsamma kolhydrater (av någon anledning för det antagligen tar längre tid att bryta ner dessa) och har mindre påverkan på insulinkänsligheten, i alla fall när det gäller de negativa aspekterna?
Frågan är då om pasta i sig är en bra källa för energi och mat. Det består ju bara av mjöl, vatten och salt i stort sett, hur bra är det egentligen och hälla i sig ett mjölpaket, var i sig det består av fullkorn eller inte?
När jag tänker på det så är allt jag kan se ett paket med vitt mjöl och ett paket med brunt fullkornsmjöl, råg eller vad som.
Så jag blir alltså det jag bakar (äter), av dessa.
Antingen blir jag ett vitt "bröd" eller också blir jag ett mörkt "bröd". Det vill säga, jag jäser upp, får massa fett på magen och blir bara allmänt trött och degig. Får samma dåliga resultat som jag har nu.
Därför skippar jag istället pasta, för att äta sallad och annat som inte påverkar på samma sätt, som jag inte kan "baka" med, haha!
Visst, äter lite bulgur och fullkornsris, men detta är dock enskilda produkter som inte har framställs av mjöl eller dylikt väl? Typ mer naturliga korn.
Kan någon då säga mig om fullkornspasta är bättre än bulgur/råris? I så fall kan jag äta det. När det gäller GI och dylikt, samt fettinlagring och påverkan på insulinnivån som jag försöker sänka.
Jag gillar pasta väldigt mycket, men jag kan låta bli att äta om det behövs.
Behöver nog helt enkelt ett strikt matschema med vad jag FÅR äta och inte.
Äter typ detta nu endast:
Avokado
sallad
grönsaker av alla slak (typ i alla fall,allt nyttigt)
frukt
tonfisk
ägg
fisk (lax mest)
kyckling, kalkon osv
ren, älg, lamm.. skav
bra kött
kvarg (lite ångest för det är mejeriprodukt som jag också försöker dra ner på)
linfrön
solrostjärnor
smör (steker i endast)
knäckebröd (lite mycket kolhydrater)
ost (ha på knäckebrödet, inte alltför bra heller)
dricker massa vatten
Samt dricker caffelatte när jag "fikar" ibland ute (dåligt jag vet)
Bulgur och råris i små mängder, så sällan som möjligt, haha!
Detta är typ allt jag äter, haha!
Räknar alltså inte kalorier än, då jag inte börjat orka det, så har ärligt talat ingen aning om vad jag får i mig. Normalt ser en dag ut såhär nu, haha.
En burk tonfisk, 3-4 ägg, 250g kvarg kanske, 100-200g kyckling, sallad, grönsaker, någon banan, kanske 50g knäckebröd, lite ost (några skivor), kanske max 100 g bulgur. Haha.. Sen typ 2 liter vatten minst.
Jag vet inte ens vad jag slutar på per dag, haha. Ser lite olika ut. Men äter bara mellan 12-20 eller 14-22 ^^
|
|
|
2014-01-22, 19:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Neun, vad du behöver är nog främst att lära dig träna ordentligt. Om du testat att bulka innan antar jag att du faktiskt tränar. Men du saknar helt muskelmassa så jag hade satsat på att lära mig träna om jag var dig. Det kommer se enormt mycket bättre ut om du lägger på dig muskler istället för att se ut som en döende straffånge vilket jag lovar du kommer göra om du tänker deffa ner dig.
|
Okej. Hur ska jag då lära mig träna? Är det värt att skaffa en personlig tränare då, som kan lära mig ordentligt? Som kanske dessutom kan ge mig ett kostschema? Eller går det att lära sig själv?
Ja, jag tränar ju, vet ju hur alla övningar ser ut och vad de heter. Men själva utförandet är ju antagligen inte direkt bra, där det behövs lite hjälp :/
Ja, men du får det att låta som att jag bara är ute efter att få magrutor till vilket priset som helst och struntar i att jag ser ut som en straffånge. Så är inte fallet.
Jag ska alltså INTE vara kvar i straffånge stadiet, utan det ska bara vara en platå som jag sedan ska upp ifrån igen, när jag är "nöjd" med min fett% och magrutorna syns, som aldrig synts i hela mitt liv.
Sen ska jag ju satsa på att lägga på mig muskler 110%
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.
|

|