Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-05, 05:08   #39691
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Ett personligt (längre) meddelande generar inte lika mycket feedback (per spenderad tidsenhet och emotionell energi investerad) som massutskick med korta meddelanden med en udda touch. När man väl fått feedback kan man börja gå över till att vara personlig. Då vet man att tjejen ifråga åtminstone tittar åt ens håll. Varför skriva ett personligt meddelande åt någon som i 19 fall av 20, ögnar meddelandet i 2-5 sekunder och sen går vidare?
Man vill väl veta först om det är någon som är värd att spendera sin värdefulla tid på?
Att skriva sitt 10e personliga meddelande och inte få ens ett svar tillbaka är inget som man vill ägna sig åt helt enkelt. Då bytar man taktik till något som fungerar bättre.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2014-01-05 klockan 05:09.
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 05:19   #39692
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Ni som nätdejtar, vilka siter använder ni?
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 05:20   #39693
decussatio
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Ett personligt (längre) meddelande generar inte lika mycket feedback (per spenderad tidsenhet och emotionell energi investerad) som massutskick med korta meddelanden med en udda touch. När man väl fått feedback kan man börja gå över till att vara personlig. Då vet man att tjejen ifråga åtminstone tittar åt ens håll. Varför skriva ett personligt meddelande åt någon som i 19 fall av 20, ögnar meddelandet i 2-5 sekunder och sen går vidare?
Man vill väl veta först om det är någon som är värd att spendera sin värdefulla tid på?
Att skriva sitt 10e personliga meddelande och inte få ens ett svar tillbaka är inget som man vill ägna sig åt helt enkelt. Då bytar man taktik till något som fungerar bättre.
Jag blir illamående av män som ser dejting som ett numbers game. Det där funkar säkert om man bara är ute efter att dejta lite med typ vem som helst, eller om man bara söker en viss sorts kvinnor. Man kanske får större kvantitativ respons men kvantitet är irrelevant när det kommer till dejting, det är betydligt mer framgångsrikt att sålla partners. Särskilt för en kvinna, då även medelmåttiga kvinnor kontaktas i väldigt hög utsträckning.

Varför lägga ner tid på att skriva något personligt till en utvald person? Ja, kanske för att man faktiskt är intresserad av den specifika personen, och inte vem som helst som har rätt könsorgan. I slutändan så vill de flesta dejta en person som är kompatibel med dem - chansen att man lyckats med att få iväg sitt massutskick till en person som passar en och som dessutom svarar, är betydligt lägre chansen att man hittar rätt genom att undersöka personernas profiler, bara skriva om man faktiskt verkar vara en match, och skriva någonting som är relevant och intressant för den personen.

Du säger att man vill veta om det är en person värd att spendera sin värdefulla tid på. Well, det vill kvinnor också veta och massutskickade oneliners är inte direkt en indikation på att personen är värd ens tid. Jag skulle aldrig svara på ett sådant skitmeddelande och jag känner ingen annan som skulle göra det heller, men det funkar säkert på lite mer intellektuellt begränsade individer.

Har det förresten slagit dig att personer som får bättre respons när de är opersonliga, än när de är personliga, helt enkelt ofta är rätt så ointressanta som människor? Har man en kass personlighet så tjänar man så klart på att inte visa den.
Gammal 2014-01-05, 06:56   #39694
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
(tänkte bara säga att det var bra att ingen input:ade på mitt relationsfobiska inlägg, somnade till slut och är inte skräckslagen nu.. Det var ju inte direkt så att han friade! )

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 08:48   #39695
leo1
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Mp finns det mycket fina och bra tjejer på. Happypancake är värre.
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 08:55   #39696
leo1
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Apropå oneliners och att man måste sticka ut så har min "vad gör du en underbar morgon/dag/kväll som denna?" resulterat i väldigt mycket roliga dejter och en del kortare förhållanden.
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 09:11   #39697
IvarLudvig
Tre ton Trotyl

IvarLudvigs avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Jag kör badoo och happypancake. Badoo är grymt, happypancake sådär..
IvarLudvig är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 09:14   #39698
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Varför tror du många män gör så decussatio?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 09:29   #39699
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Varför tror du många män gör så decussatio?
Varför undrar du vad Decussatio har för teori om det? Tycker det beskrivs rätt bra vad Decussiato tror "om man bara är ute efter att dejta lite med typ vem som helst, eller om man bara söker en viss sorts kvinnor. Man kanske får större kvantitativ respons".

Din teori vet vi ju vid det här laget väl, att de flesta killar måste "nöja sig" och satsa just på kvalitét för att öht få nåt. Eller tänker du förvåna?

Gammal 2014-01-05, 09:35   #39700
jaaaaag
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Är det creepy att leta reda på en tjej på fb, genom att söka igenom en kompis vänlista och i sin tur söka igenom hennes vänlista för att hitta en annan tjej man träffat en gång?
Inte creepy, kör!

Gammal 2014-01-05, 09:36   #39701
jaaaaag
Guest

Citat:
Badoo.

Gammal 2014-01-05, 09:37   #39702
nyvaken
Registered User

nyvakens avatar

Reg.datum: May 2012
Äsch, jag ville också svara WF

Det korta svaret är Foxtrot Uniform Charlie Kilo

Lite djupare (ytligare) inblick i grabbmentaliteten på dejtingsidor hittade jag här 4-things-i-learned-from-worst-online-dating-profile-ever/
nyvaken är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 11:05   #39703
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Varför undrar du vad Decussatio har för teori om det? Tycker det beskrivs rätt bra vad Decussiato tror "om man bara är ute efter att dejta lite med typ vem som helst, eller om man bara söker en viss sorts kvinnor. Man kanske får större kvantitativ respons".

Din teori vet vi ju vid det här laget väl, att de flesta killar måste "nöja sig" och satsa just på kvalitét för att öht få nåt. Eller tänker du förvåna?
Jag tycker det är intressant att läsa vad folk tror motiverar beteenden.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 11:08   #39704
MrLomax
Registered User

MrLomaxs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
HappyPancake, Badoo och Facebook.

Hon jag dejtar nu hittade jag via Facebook. Annars skulle jag säga att HappyPancake har varit bäst för mig. Kanske för att jag lagt ner mest tid där också. Badoo känns inte så där jättebra, många fejkkonton där. Många scammers, Olga från Ryssland som vill ha pengar osv.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 11:26   #39705
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag tycker det är intressant att läsa vad folk tror motiverar beteenden.
Ok, då är jag med. Har börjat få intrycket att du mest vill veta för att tala om att så ligger det inte till, ifall de har andra teorier än att killar är det synd om och tjejer ligger lätt. Men jag har pms nu, så är säkert orättvis.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.