Hur lägger du då upp böjen? Vilken intensitet och repsantal? Kör tre dagar i veckan just nu, men vill precis som du böja 4-5 dagar/vecka och samtidigt ha kraft kvar i benen till lyften
Du gör lyften innan du gör böjen.
Ursprungligen postat av drakfelt
Beror helt på vilken typ av program jag kör. I grundträningsprogrammen kommer ofta knäböjen före lyften för att i förberedande period lämna mer plats åt lyften.
En typisk grundträningsvecka kan vara ca 16-18 reps á 5 set per dag.
Man brukar börja på ca 70% av sitt max i övningen och arbeta sig upp till 85% (ibland 80, ibland 90).
Balansryck eller push-press+overhead squat kallar jag det, det där är inte ett dropryck. Detta är ett dropryck! 1:28 in i videon.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Någon som tränar tyngdlyftning på UTKGym i uppsala? Har ingen tyngdlyftningsklubb här där jag bor, så närmsta stället som har är just uppsala.
Mina frågor är hur det kommer gå till om man vill lära sig ryck och stöt där. Är det bara att komma en vardag efter 16 som de har skrivit på sidan, och sen får man hjälp av personal? Eller är det meningen att jag ska fråga någon på gymmet om de vill hjälpa? Finns det någon lektion man kan gå på? Och är det ett enskilt gym där alla tyngdlyftare hänger, eller är det i samma lokal som maskinerna/löpbanden osv är?
Yes jag har kontaktat UTKGym via mail för ett tag sedan. Väntar fortfarande på svar!
det är tyngdlyftare där nästan varje dag. Angående lektioner och sånt så finns inga specifika tider. Coacher och liknande finns inte heller. Det är de som redan är där som kan hjälpa om något.
Beror helt på vilken typ av program jag kör. I grundträningsprogrammen kommer ofta knäböjen före lyften för att i förberedande period lämna mer plats åt lyften.
En typisk grundträningsvecka kan vara ca 16-18 reps á 5 set per dag.
Man brukar börja på ca 70% av sitt max i övningen och arbeta sig upp till 85% (ibland 80, ibland 90).
De här programmet har blivit poppis over there bland tyngdlyftare: