2013-11-03, 08:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
World War Z
Helt ok. Slumrade till en stund mitt i filmen men det var nog snarare paltkoma än att filmen var dålig. Det som jag ogillade med filmen var att jag inte kände något för karaktärerna och att zombierna såg lite för roliga ut för att vara läskiga.
6 / 10
|
Jag trodde att zombies alltid var långsamma.. tills jag såg denna film
|
|
|
2013-11-03, 08:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av internethjälten
|
Jag rekommenderar dig att se "28 dagar senare" samt "Dawn of the dead".
Ursprungligen postat av justblaze
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
|
|
|
|
2013-11-03, 08:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Njaa. det finns ju ett flertal filmer och spel där zombies är snabba, så det har jag väl inget direkt problem med. Ett alternativ, som jag tycker är betydligt bättre än den här filmen, är ju 28 Dagar senare t.ex.
|
|
|
2013-11-03, 09:06
|
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing
Jag rekommenderar dig att se "28 dagar senare" samt "Dawn of the dead".
|
Citat:
Njaa. det finns ju ett flertal filmer och spel där zombies är snabba, så det har jag väl inget direkt problem med. Ett alternativ, som jag tycker är betydligt bättre än den här filmen, är ju 28 Dagar senare t.ex.
|
Fast de är väl inte zombies i 28 days later, utan bara zombies i Dawn of the Dead, i 28 days later är de väl bara infekterade med "rage". Jag kan förstås ha fel.
|
|
|
2013-11-03, 09:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av PRound
Kanske var du som satt bakom mig, sjukt irriterande 
|
Hahaha! Nope satt längst bak i Baronen, Kalmar.
|
|
|
2013-11-03, 09:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes
Fast de är väl inte zombies i 28 days later, utan bara zombies i Dawn of the Dead, i 28 days later är de väl bara infekterade med "rage". Jag kan förstås ha fel.
|
Om man kör stenhårt på definitionen av zombie som levande död så har du kanske rätt. Men i så fall så är det ju tveksamt om det är zombies i wwz och många andra filmer och spel också.
Man får nog i så fall fråga sig var man vill dra gränsen för zombie och infekterad. Det ena utesluter ju nödvändigtvis inte det andra.
Jag tycket nog att man kan kalla det för zombie om det är ett virus som sprids via bett och som förvandlar de infekterade till ,mer eller mindre, hjärndöda kanibaler.
|
|
|
2013-11-03, 09:41
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Thor var mysigare än Pacific Rim i alla fall. Drar man fantasykortet behöver man inte bry sig om logik
Jag såg We're the Millers igår. Rätt "Meh". Ett fåtal skratt, men i stort så var det inte mycket julpynt. Känns som att det var en stund sedan jag såg någon riktigt grym ny film.
|
Hmm. Den har jag tänkt att se snart. Jag trodde att den skulle vara ungefär som Horrible Bosses, och den tyckte jag var rätt kul.
|
|
2013-11-03, 09:51
|
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Om man kör stenhårt på definitionen av zombie som levande död så har du kanske rätt. Men i så fall så är det ju tveksamt om det är zombies i wwz och många andra filmer och spel också.
Man får nog i så fall fråga sig var man vill dra gränsen för zombie och infekterad. Det ena utesluter ju nödvändigtvis inte det andra.
Jag tycket nog att man kan kalla det för zombie om det är ett virus som sprids via bett och som förvandlar de infekterade till ,mer eller mindre, hjärndöda kanibaler.
|
Tack, var lite av en fråga och jag instämmer med dig. Det har blivit lite av en intressant tanke med tanke på "living dead", "walkers" osv osv.
Dawn of the dead zombies är fan inte att leka med, nyversionen menar jag nu.
|
|
|
2013-11-03, 12:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
|
Hjärndöda kannibaler som smittar är väl en ganska bra definition. Denna passar dock inte in på WWZ då dom inte är kannibaler, utan bara snabbt vill smitta folk, antingen via bite eller scratch. Ingen äts vad jag kan minnas.
|
|
|
2013-11-03, 21:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Zero Dark Thirty
Väldigt bra film. Ganska lång, nästan 3 timmar speltid. Handlar om jakten på Usama Bin Laden efter 9/11. Alla skådespelare gör starka insatser och allt känns väldigt verklighetstroget. I vanliga fall när man kollar på en CIA/action/krigsrulle så brukar jag alltid tänka att termerna personerna i filmerna slänger sig med bara är påhittat, deras planer hade inte fungerat i verkligheten och så finns det alltid någon som är lite för hård. I den här filmen känns det väldigt verklighetstroget, man får känslan av att så här jobbade de på riktigt. Huvudpersonen, en kvinna, växer genom filmens gång och blir bara tuffare tuffare. Jag hade i vanliga fall stört mig på en stark kvinna som ska hålla på och domdera, spela Allan-Ballan o.s.v. men den här personen tilltalar mig. Filmen är mycket spännande och jag rekommenderar den varmt.
8,5/10
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2013-11-03, 21:55
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
|
kungen av alla zombies filmer är ju......
RESIDENT EVIL filmerna.
|
|
|
2013-11-03, 21:57
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
RESIDENT EVIL filmerna.

|
Nja. Vi som spelat spelen tycker väl att filmerna är sisådär. I alla fall den första filmen; jag gillar den i staden när de blir jagade av Nemesis. Lite mer trogen spelet (Resident Evil 3: Nemesis).
|
|
2013-11-03, 22:04
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Man of Steel
Över förväntan! Hyffsad balans mellan "fluff" och action. Jag gillar inte tidshoppen som man gör i början, där man blandar och ger hejvilt. Såhär i efterhand kan jag nog klura ut valde att göra så, men det hjälpte ju inte tidigare. Produktplaceringen med Nikon-systemkameran är vidrig. Riktigt störande.
Delen som typ är en independence-day ripoff känns ganska korkad också. Men det är åtminstone snyggt och häftigt.
|
|
|
|
2013-11-03, 22:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
RESIDENT EVIL filmerna.

|
Jag hoppas du skojar?
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Nja. Vi som spelat spelen tycker väl att filmerna är sisådär. I alla fall den första filmen; jag gillar den i staden när de blir jagade av Nemesis. Lite mer trogen spelet (Resident Evil 3: Nemesis).
|
Personligen gillar jag de 2 första filmerna (även om dom inte är jättebra) men efter det så går det snabbt utför. Trean är nog en av de sämsta filmer jag sett alla kategorier.
|
|
|
2013-11-03, 23:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Haha, tänkte just gå in och fråga om en schyst zombierulle.
Sett Dawn of the dead, Resident Evil de senaste är riiiikiiigt dåliga.
Några andra bra?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.
|

|