Och nu, mina damer och herrar, ögonblicket ni alla ha väntat på,
aijou's träningsjournal!
Japp. Efter mycket om och men så har jag äntligen bestämt mig för att starta en alldeles egen träningsjournal. Här kommer jag skriva om min träning fram tills nu, hålla er uppdaterade om mina ökningar och vad som händer i allmänt i min träning. Men först och främst tänkte jag berätta lite om mig själv.
Jag är kille född 1987. Kommer ursprungligen från Hultsfred, Småland men bor numera i Eslöv, Skåne tillsammans med sambo och katter. Jag jobbar som 3D/VFX-artist på ett produktionsbolag i Malmö och jag tränar på Friskis & Svettis (Parkmöllan) som ligger precis intill jobbet.
Min fritid ägnar jag åt Styrketräning, TV/datorspel, film, teckna/måla (både traditionellt och digitalt) och longboarding. Jag har även ett brinnande intresse för serietidningar, musik, sci-fi, fantasy, olika konstformer och tatueringar. Som många andra här på kolozzeum så tycker jag även om att läsa om kost, träning och människans fysiologi och anatomi.
Nu över till träningen.
Jag började styrketräna sommaren 2009 genom jobbet. Som de flesta nybörjare så visste jag inte alls vad jag höll på med utan jag bara körde på med ett program jag fått av en instruktör. Gymmet jag tränade på var litet och sparsamt utrustat och det saknade helt skivstång med fria vikter. Där fanns dock en del hantlar och diverse maskiner.
Hur som helst så gjorde jag helt ok ökningar i styrka och vikt (kanske lite för stora ökningar i kroppsvikt

). Man skulle kunna kalla det ett praktexemplar av en regelrätt grisbulk. När jag började närma mig 100 kg-sträcket så insåg jag att min vikt började gå över styr. Detta var för lite mer än ett år sedan, januari/februari 2011. Vid det här laget så hade min träning utvecklats till ett stort intresse och jag hade börjat läsa böcker och kolla hemsidor/bloggar om styrketräning. Det var även då jag började hänga här på Kolozzeum.