Zizou du går upp på tå alldeles för tidigt, strax ovanför knäna. Du måste högre upp, till hoppläget/klippläget/pos 2. Börja med att lyfta från ditt bästa hoppläge. Det stället du kan göra maximalt högt hopp från. Hoppa fånga. Sen kan du börja i hoppläget, gå ner en deci på låret, tillbaka till hoppläget, hoppa fånga.
Zizou du går upp på tå alldeles för tidigt, strax ovanför knäna. Du måste högre upp, till hoppläget/klippläget/pos 2. Börja med att lyfta från ditt bästa hoppläge. Det stället du kan göra maximalt högt hopp från. Hoppa fånga. Sen kan du börja i hoppläget, gå ner en deci på låret, tillbaka till hoppläget, hoppa fånga.
Alright, grymt, tack för tipsen ska testa det vid nästa pass! Då kanske jag har laddat mobilen också så att jag kan filma mer än 1 set :P
Såsom jag lyckas i 3e klippet hade jag velat göra hela tiden men oftast slår jag stången med höften istället för att använda benen för att få kraften uppåt. Fler tips?
Hur tänkte vid tredje klippet? Oftast läser sig mycket om man har något specifikt att tänka och fokusera på.
Jag tycker du ska hänga mer över stången i draget. Du rätar ut ryggen väldigt tidigt vilket gör att du juckar fram höften = hoppar fram + slår ut + fångar dåligt. Hänga över lite mer och dra rakt upp och sätt dig rakt under.
Jag tänkte bara "Nä vafan nu ska jag inte få framåtvikt så jag använder benen och tänker bakåt" - Det fungerade ju uppenbarligen. Jag har en tendens till att hoppa framåt 5-10 cm och ändå lyckas med framåtvikt pga att jag slår ut stången. Ska tänka på att hänga lite mer över stången och använda benen mer uppåt. Har lite samma tendenser i vändningarna och borde hänga över lite mer där också även om de är mycket bättre än mina ryck!
Personbästa med 5kg i helgen.
Tyvärr ett litet skutt framåt, hade lite andra tankar än att dra klart i huvudet
Det är i övrigt något jag jobbar mycket på.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Senast redigerad av rememberence den 2013-08-26 klockan 13:00.
Personbästa med 5kg i helgen.
Tyvärr ett litet skutt framåt, hade lite andra tankar än att dra klart i huvudet
Det är i övrigt något jag jobbar mycket på.
Tack!
Gav mig på 100, höll det i botten men tappade framåt tyvärr.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.