Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-30, 19:31   #136
Philley
Registered User

Philleys avatar

Reg.datum: Oct 2012
Tränade igår:

Knäböj
115 6x3
Inget märkvärdigt, de var sega men inte max.

Frontböj
80x4
60x6-8
Ska försöka träna mer frontböj då jag tycker jag är lite svag där

Bänkpress
70 6x3
Lätt!! Ett set var med stopp, även det lätt.

Dips
Kv+5 6x4

Hantelpress
20x8
20x10
Mest för att det var kul

Sen avslutade jag med 6-7 set vader (fick ganska bra kontakt), rak mark med 40 kg och stretching.

Nöjd med passet, lyckades hålla bättre tempo än annars och var glad över att det kändes bra med vaderna för en gångs skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfers Visa inlägg
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Philley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-30, 19:45   #137
LillisJ
Registered User

LillisJs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Fan riktigt schysst pass ju!

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 08:52   #138
Philley
Registered User

Philleys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ Visa inlägg
Fan riktigt schysst pass ju!
Det gick ganska bra tack

Citat:
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Gammal 2013-07-31, 22:00   #139
Philley
Registered User

Philleys avatar

Marklyft
125 6x3
Kändes ok. Körde något set smalmark som kändes betydligt sämre, tyngre och sämre form.

Militärpress
45 6x3

Stångrodd supinerad
70 6x6

Chins
Kv+5x4
Kv+5x4
Kvx5

Avslutningsvis blev det lite curlande, stretching och sparkar på boxsäck. Har fortfarande grymma sparkar

Citat:
Gammal 2013-08-02, 20:52   #140
Philley
Registered User

Philleys avatar

Har inget bättre för mig denna fredagskväll så varför inte uppdatera dagens pass? Tiden var knapp och jag hatar att stressa men det gick hyggligt trots att varken vader eller mage hanns med att tränas.

Knäböj
115 6x4

Bänkpress
65 6x4

Även något set frontböj och pushpress.
Bänken var tung men var trött så det blev godkänt ändå. Jobbar bara helgen ut sen blir det två veckors ledighet innan skolan drar igång. Sommaren har gått snabbt..

Citat:
Gammal 2013-08-03, 21:41   #141
Philley
Registered User

Philleys avatar

Marklyft
125x6x4

Stångrodd
70x6x6

Körde även mage, chins och latsdrag. Skulle kört militärpress men fick känningar i axeln så skippade det.

Citat:
Gammal 2013-08-05, 21:51   #142
Philley
Registered User

Philleys avatar

Knäböj
120 kg 6x3
Kändes riktigt bra, hade säkert 6-7 på första setet.

Frontböj
70x7
90x3 PB?
70x6

Bänkpress
70 kg 6x3
Inget vidare, sista setet kändes dock bra, väldigt explosivt.

Dips
3x8

Triceps pushdowns
5 set
Stående vadpress
6-7 set

Gött pass, knäböjen var väldigt skön och tekniken kändes bra. Vissa set var dock ganska sega.

Citat:
Gammal 2013-08-05, 21:52   #143
LillisJ
Registered User

LillisJs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Väldigt bra böjar du!

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 21:57   #144
alphahanen2
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Well played sir. Well played indeed.
alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 09:40   #145
Philley
Registered User

Philleys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ Visa inlägg
Väldigt bra böjar du!
Citat:
Ursprungligen postat av alphahanen2 Visa inlägg
Well played sir. Well played indeed.
Tack boyzz!!

Citat:
Gammal 2013-08-06, 19:30   #146
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Kul, vi verkar ju ligga rätt lika styrkemässigt, gillar skarpt dina böjar.

Du tränar rätt likt mig också, om jag utgår ifrån hur dina pass ser ut med set/reps osv. Räknar du i % på lyften? Jag fick lära mig den grundtanken med hjälp av lite påläsning i Westside Barbells tränings-filosofi. Det gav mig väldigt mycket styrka en kort period och har kört på med % räkning sen dess.

Följer du något program eller kör på "eget bevåg"?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:49   #147
Philley
Registered User

Philleys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Kul, vi verkar ju ligga rätt lika styrkemässigt, gillar skarpt dina böjar.

Du tränar rätt likt mig också, om jag utgår ifrån hur dina pass ser ut med set/reps osv. Räknar du i % på lyften? Jag fick lära mig den grundtanken med hjälp av lite påläsning i Westside Barbells tränings-filosofi. Det gav mig väldigt mycket styrka en kort period och har kört på med % räkning sen dess.

Följer du något program eller kör på "eget bevåg"?
Böjen börjar arta sig igen så längtar efter att 150 sitter.

Just nu kör jag så här:
Måndag:
Bänkpress, knäböj, frontböj, dips 6x3 vader

Onsdag:
marklyft, militärpress, chins, stångrodd 6x3 mage

Fredag:
Bänkpress, knäböj, frontböj, dips 6x4 vader

Lördag:
marklyft, militärpress, chins, Stångrodd 6x4 mage

Och ökar fem kilo varje vecka, lägger även till någon övning om jag känner för det. Och det kommer jag fortsätta med tills det tar stopp då blir det något mera organiserat program.

Tack för tipset om %-räkning skall kollas upp!

Citat:
Gammal 2013-08-06, 21:49   #148
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Låter vettigt. Jag har ett väldigt annorlunda upplägg, går inte att skriva ner överhuvudtaget Har väl en lite märklig attityd till träningen, "vilodagar" är skapat av och för lata människor som inte orkar/vill prestera osv. Lite udda syn på det om man säger så. Går liksom inte att ändra, det är min attityd helt enkelt...

Jag brukar träna det som känns "'rätt" för dagen. Har inte alltför hög volym (set/reps) oftast, utan gillar istället att sprida ut träningen över fler dagar, så istället för att köra 30 set för benen i veckan på 2 dagar gör jag det på 7 dagar totalt osv... Jag har ökat riktigt bra på det och fortsätter med det sålänge allt känns bra.

Just %-räkningen är rätt intressant om man sätter sig in i det och läser på lite. Välbeprövat och bevisat att det fungerar.

Man brukar snacka om 75-90% av ditt 1RM för maxstyrka.

Optimal hypertrofi % brukar, om jag minns rätt, vara mellan 55-70%, och allt under 55% ger inte mycket mer än uthållighet men räknas fortfarande som arbete, så om du kör uppvärmingsset i böjen på under 55% av ditt max ska det fortfarande räknas och bla bla, lite mer för de riktigt avancerade kanske.

Sen finns det också mer intressant läsning i just SNABBHET, orkar inte förklara för djupt om det men kortfattat så kan du träna för mer explosivitet <-- snabbhet genom att lyfta t.ex så lite som 50-60% av ditt maxlyft i t.ex marklyft, dock SÅ FORT SOM MÖJLIGT. All fokus på att flytta vikten snabbt. Här har du Mark Bell som utför "Speed Pulls" i marklyftet samt förklarar lite mer om varför man gör detta osv. http://<b>http://www.youtube.com/wat...WHZh3LynK0</b> Kan även utföras i bänkpressen där det tydligen är extremt effektivt samt i böjen, oftast med boxböj då. Mark Bell är väldigt vettig och kunnig (för att vara YouTube) och snackar om riktiga saker som han själv upplevt, inte som nån PT lärt sig på en dags-kurs i träningslära. Kolla gärna igenom hans YouTube kanal för mer videos om du så vill.

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar

Senast redigerad av Tobbey den 2013-08-06 klockan 21:52.
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 13:34   #149
Philley
Registered User

Philleys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Låter vettigt. Jag har ett väldigt annorlunda upplägg, går inte att skriva ner överhuvudtaget Har väl en lite märklig attityd till träningen, "vilodagar" är skapat av och för lata människor som inte orkar/vill prestera osv. Lite udda syn på det om man säger så. Går liksom inte att ändra, det är min attityd helt enkelt...

Jag brukar träna det som känns "'rätt" för dagen. Har inte alltför hög volym (set/reps) oftast, utan gillar istället att sprida ut träningen över fler dagar, så istället för att köra 30 set för benen i veckan på 2 dagar gör jag det på 7 dagar totalt osv... Jag har ökat riktigt bra på det och fortsätter med det sålänge allt känns bra.

Just %-räkningen är rätt intressant om man sätter sig in i det och läser på lite. Välbeprövat och bevisat att det fungerar.

Man brukar snacka om 75-90% av ditt 1RM för maxstyrka.

Optimal hypertrofi % brukar, om jag minns rätt, vara mellan 55-70%, och allt under 55% ger inte mycket mer än uthållighet men räknas fortfarande som arbete, så om du kör uppvärmingsset i böjen på under 55% av ditt max ska det fortfarande räknas och bla bla, lite mer för de riktigt avancerade kanske.

Sen finns det också mer intressant läsning i just SNABBHET, orkar inte förklara för djupt om det men kortfattat så kan du träna för mer explosivitet <-- snabbhet genom att lyfta t.ex så lite som 50-60% av ditt maxlyft i t.ex marklyft, dock SÅ FORT SOM MÖJLIGT. All fokus på att flytta vikten snabbt. Här har du Mark Bell som utför "Speed Pulls" i marklyftet samt förklarar lite mer om varför man gör detta osv. http://<b>http://www.youtube.com/wat...WHZh3LynK0</b> Kan även utföras i bänkpressen där det tydligen är extremt effektivt samt i böjen, oftast med boxböj då. Mark Bell är väldigt vettig och kunnig (för att vara YouTube) och snackar om riktiga saker som han själv upplevt, inte som nån PT lärt sig på en dags-kurs i träningslära. Kolla gärna igenom hans YouTube kanal för mer videos om du så vill.
Att inte vila på vilodagar låter ändå klokt, man kan nöta teknik på lätta vikter och inte ta ut sig alls.

Riktigt vettig video! Ska absolut testa mer explosivträning då jag verkligen inte är vidare explosiv. Spänsten ska jag nog också ta tag i då.
Tack så mycket

Citat:
Gammal 2013-08-07, 13:39   #150
Philley
Registered User

Philleys avatar

Dagens pass

Marklyft
6*3*130
Tredje setet var absolut bäst, de andra var rätt usla faktiskt.

Militärpress
6*3*50
Tungt men gick ok.

Stångrodd
6*6*75

Latsdrag
Hantellyft åt sidan 7 o 8 kg

Kändes inte helt hundra idag men det gick ändå. Blev inga chins eller mage så tror jag tar det imorgon istället, kanske tillsammans med ryck och stöt om jag är på det humöret.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.