Det dök upp många. Väldigt många!
Tog bilen bort till Åkulla i förhoppning om att några arrangörer från VarbergsMTB/Bockstensturen skulle vara där då de skrev om det på sin hemsida.
När jag svängde in på parkeringen så var jag inte ensam utan vi var runt 70pers som skulle ut och cykla tillsammans!
Vi delade upp oss i 3st grupper och jag ställde mig bland de långsamma/nybörjarna. Efter bara 2km så hade våran grupp kört fel men blev på en asfaltsträcka ikappkörda av snabbgruppen. Tillsammans med dem kom vi på nytt in i ett skogsparti.
Jag körde på ordentligt både uppför och nerför enligt bästa förmåga utan att ta ut mig så värst mycket.
Efter ungefär 14km var vi tillbaka vid utgångsplatsen och skulle vänta in samtliga cyklister. Då ser jag att det bara är ett 20tal som är på plats och resten anländer några minuter senare.
Jag hade visst hakat på snabbgruppen
Efter det stoppet fanns det lite olika alternativ på rundor då folk skulle börja droppa av. Eftersom jag inte hade koll på skillnaderna så hängde jag bara på.
Det gick utmärkt att cykla tillsammans även om vi fortfarande var ganska många kvar(40?). Det var en väldigt lättkörd runda då den gick mycket på grusväg och uppkörd stig.
Sista biten tog jag det extra lugnt då vi hade en ensam kille som hade svårt att hänga med. Jag höll honom sällskap då det kändes taskigt att han hela tiden blev avhängd. Han var på semester med sin gravida fru och kom egentligen från Linköping. Sånt får man reda på under cykelturer nere i Halland.
37km 2tim20min