Klokov: Slavik [Rigert] is now going to attempt to snatch with close jerk grip. It's impressive. I personally have never done 140 kg, so if Slavik makes it--- and I doubt he can, to be completely honest with you. [laughs] But we're still going to root for him because he's our friend!
-------after successful attempt------
That's my man! Damn, if only being a man consisted in close-grip snatching 140 kg...
[My comment: kind of a weird joke, and doesn't translate well into English]
Tyngdlyftning är satans intressant, har spanat på detta länge, blir jag bara mer rörlig ska jag ta tag i´t och prova på riktigt. Har ju t ex min gamla träningspartner som numer tränar en grym roddare på damsidan att lära mig av eller varför inte Roslagens lyftarförening med Martin Zung som tränare.
Klokov är så jävla grym alltså, han är enormt inspirerande!
Tankar kring detta? Enligt dom är det en grym övning som aktiverar mindre muskler kring ländryggen,
förebygger skador samt att den ska vara bra för att bli stark i marklyft.
Testade den själv idag för skojs skull med 10kgs vikter och den verkar vara riktigt trevlig, det tog inte många sekunder innan det blev riktigt jobbigt!
Ni som är inbitna inom anatomi osv. vad tror ni?
Senast redigerad av FabianH den 2013-07-14 klockan 21:13.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.