Svenska rekordet ligger på 142,5 av eleni från Lund så carita har alla möjligheter i världen att slå det om hon skulle vilja, får tjata upp henne på en SL-tävling Hon får ju dessutom gå upp 4-5 kg och slänga på sig ett bälte.
Frågan är ju vad hon gör i bänkpress och marklyft? Det senare borde nog vara helt okej, hur som helst kan det ju i alla fall vara kul med ett nationellt rekord i en delgren på sin meritlista
På samma sätt som Carita skulle gå av på mitten av att bryta upp 140?
Menar att jag ännu inte sett så många SL:are som har rörligheten som krävs
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Frågan är ju vad hon gör i bänkpress och marklyft? Det senare borde nog vara helt okej, hur som helst kan det ju i alla fall vara kul med ett nationellt rekord i en delgren på sin meritlista
Tror hon ligger runt 55-60 i bänkpress och runt 140 i Mark.
Ska tjata lite på henne att hon måste börja marka lite mer Tror inte hon skulle förlora så mycket i sin lyftning att få lite mer kött på ryggen.
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
Menar att jag ännu inte sett så många SL:are som har rörligheten som krävs
Nä okej! Då är jag med på galoppen (=
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Hej.
Har precis börjat med tyngdlyftning och hade gärna velat ha hjälp med tekniken.
Strechar väldigt mycket så jag kan bli mer smidig för detta. Är det något speciellt jag behöver lägga fokus på?
Aningen krökt i ländryggen både vid start samt bottenläge tycker jag mig skåda, det är något du kommer få jobba med (om de inte är de du redan stretchar för dvs.)
Annars ser det ut som att du får bra med fart genom lyftet. Överstöten är mer av en pushpress än en stöt, kolla hur folk gör på youtube, testa olika tekniker och välj den som passar dig bäst.
Aningen krökt i ländryggen både vid start samt bottenläge tycker jag mig skåda, det är något du kommer få jobba med (om de inte är de du redan stretchar för dvs.)
Annars ser det ut som att du får bra med fart genom lyftet. Överstöten är mer av en pushpress än en stöt, kolla hur folk gör på youtube, testa olika tekniker och välj den som passar dig bäst.
Jag tycker även du bör försöka hoppa med fötterna utåt - inte framåt.
Jag tycker även du bör försöka hoppa med fötterna utåt - inte framåt.
Att han hoppar fram beror mest på att han "slår ut" stången från kroppen, stångens bana liknar en ) istället för l, då måste man kompensera genom att hoppa fram. En rakare bana åtgärdar det. Lägg in mer rörlighetsträning för bl.a ländrygg och höfter så får du en bättre hållning i starten, lägg även in drag-träning med fokus på att ha stången så nära kroppen som möjligt under hela banan.
Tack för tipsen, har ni något bra tips på stretch för ländryggen och höfter speciellt för att kunna förbättra mig?
Är det bara att tänka på att försöka hålla stången så nära mig som möjligt vid vändningen så det blir l och inte ), eller något annat jag behöver tänka?
Tekniktips? För klen i frontböj och för långsam under stången skyller jag på. Missade 2 försök på 110 rätt grovt. Tror inte jag frontböjer så långt över 110 som max heller pga stelhet och klenhet.