Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-24, 19:36   #3376
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Kramas?
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:07   #3377
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Status just nu är ganska oförändrad.

Har cyklat till jobbet idag utan några problem och var på massage igår som kändes okej.
Det är dock inte aktuellt med någon löpning till helgen.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:05   #3378
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Efter regn kommer solsken, osv.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 16:33   #3379
944RS
Musklig

944RSs avatar

Styrkepass och lite cykling igår samt cykelpendling till och från jobbet idag.

Nästa tillfälle för styrketräning blir någon gång i nästa vecka och det kanske bara är bra med en liten paus.
Är anmäld till sommarens Fitness-Five nere i Varberg men eftersom träningen och dieten tyvärr inte alls gått som jag önskat så lutar det nu åt att jag drar mig ur. Surt att inte få tävla i årets enda tävling och som jag haft som mål hela tiden.

Nästa vecka ska jag börja fundera på hur jag ska prioritera träningen resten av året. Är det värt att offra så mycket för att kanske ändå inte komma någonvart...

Gammal 2013-04-29, 16:43   #3380
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Fick du med några kompisar/kollegor till Vasaloppet?
Gammal 2013-04-29, 18:41   #3381
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Styrkepass och lite cykling igår samt cykelpendling till och från jobbet idag.

Nästa tillfälle för styrketräning blir någon gång i nästa vecka och det kanske bara är bra med en liten paus.
Är anmäld till sommarens Fitness-Five nere i Varberg men eftersom träningen och dieten tyvärr inte alls gått som jag önskat så lutar det nu åt att jag drar mig ur. Surt att inte få tävla i årets enda tävling och som jag haft som mål hela tiden.

Nästa vecka ska jag börja fundera på hur jag ska prioritera träningen resten av året. Är det värt att offra så mycket för att kanske ändå inte komma någonvart...
Hmm. Farbror skuggan här då kan ju inte låta bli fast jag kanske borde.

Jag som jobbar med målsättning och har gjort det nästan i så många år som Catstyle är gammal, har massor med regler för hur mål ska vara utifrån alla de otaliga kurser och utbildingar jag gått. Detta är vad jag jobbar med.

En gyllene regel för målsättning är att det ska vara ett rimligt mål. Är det för lätt att nå så är det inte rimligt, är det för långt ifrån vad man maxpresterar så är det inte heller rimligt. Dessutom om man sätter flera mål så ska de inte ge konflikt med varandra för då är de inte längre rimliga.

Du försöker alltså springa en ultramarathon som är något som ytterst få genomför i sitt liv, samtidigt som du försöker satsa på en F5-tävling? Vänta nu.

Nog för att många springer runt med stålmannentröja nu, men ehhh... två sådana tävlingar, som båda på ett sätt är extrema på sitt vis, och som kräver två helt olika uppladdningar, förberedelser och förträning.

På ett sätt är du och jag väldigt lika. Vi vill ha bra kondis och fysik, både styrkemässigt och utseendemässigt. Triggas av utmaningar och tävlingar osv. Men det går inte att göra allt på en gång! Det kallas att gå in i väggen och det går utmärkt att göra det träningsmässigt, antingen rent fysiskt för att kroppen inte mäktar med allt eller psykiskt för den press man sätter på sig själv med sina mål.

Jag vet faktiskt ingen som lyckats satsa på en extrem löpartävling samtidigt som man gjort en +10 kg viktminskning som varit kvalitativ samtidigt som man försökt bibehålla eller öka styrka för en styrkeorienterad tävling. Bara två av de tre alternativen är sjukt svåra att uppnå och kräver en enorm taktik och satsning. Du måste bestämma dig och jag rekommenderar att du periodiserar fokus precis som mig, var sak har sin tid, välj ett område och träna dedikerat för det.. underhåll resten. Sedan växlar du. Inte göra allt på en o samma gång

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2013-04-29 klockan 18:43.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 21:18   #3382
944RS
Musklig

944RSs avatar

Du har helt rätt och jag håller med dig att det blir konflikter i de totalt skilda grenarna.
MEN, det är just det som är utmaningen! Ser inte någon svårighet att genomföra dem var för sig och jag blir uttråkad av att följa ett program som innehåller ord som "vilodag".

Att jag de senaste dagarna inte mått så bra beror dels på återkommande skador och lite misslyckad träning. Men mest beror det nog på allt runt omkring i familjelivet som blir påverkat av att jag ska springa lite i en skog...
Barnen missar saker som scoutläger, innebandy-avslutningar, barnkalas, träningar osv. Själv så ska jag vara ledig från jobbet i 2dagar och har då fått försöka få folk att lösa de saker som jag normalt gör. Går sådär

Nu är det iallafall klart att vi tar husbilen upp och har oxå bestämt vad vi ska hitta på den övriga tiden. Sådana beslut och planering tar mer energi än vad man tror.
Har skrivit en lista och är just nu uppe i 28 olika saker som har anknytning till loppet som jag ska packa ner. Vem har sagt att löpning inte är en materialsport

Gammal 2013-04-29, 22:48   #3383
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Du har helt rätt och jag håller med dig att det blir konflikter i de totalt skilda grenarna.
MEN, det är just det som är utmaningen! Ser inte någon svårighet att genomföra dem var för sig och jag blir uttråkad av att följa ett program som innehåller ord som "vilodag".

Att jag de senaste dagarna inte mått så bra beror dels på återkommande skador och lite misslyckad träning. Men mest beror det nog på allt runt omkring i familjelivet som blir påverkat av att jag ska springa lite i en skog...
Barnen missar saker som scoutläger, innebandy-avslutningar, barnkalas, träningar osv. Själv så ska jag vara ledig från jobbet i 2dagar och har då fått försöka få folk att lösa de saker som jag normalt gör. Går sådär

Nu är det iallafall klart att vi tar husbilen upp och har oxå bestämt vad vi ska hitta på den övriga tiden. Sådana beslut och planering tar mer energi än vad man tror.
Har skrivit en lista och är just nu uppe i 28 olika saker som har anknytning till loppet som jag ska packa ner. Vem har sagt att löpning inte är en materialsport
På skoj men ändå allvar i, du har massor av helt fantastiska saker i ditt liv som jag och många andra är som kan lägga massor och mer tid in dig på träning är avis på. Skiter jag i renoveringen o tjänsteresor, så kan jag med största sannolikhet jobba mig till sub 45 på milen eller en kvartsfinal i F5, vem vet? Jag hade inte velat få något av det om jag kunnat få en sambo/fru och barn istället. Min högsta dröm är att få åka på legoland med en familj, inte att springa göteborgsvarvet.. nu springer jag varvet för att jag bara har en galen katt som skriker här i hörnet..

Perspektiv! Barnen missar inte en massa, de vinner en farsa som är grymmare än grymmast och som genomför något andra barns pappor inte gör.

Journalen
Gammal 2013-04-30, 06:26   #3384
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Riktigt djup och bra tongång i journalen nu, sånt gillar vi!
Vi får åka till Legoland ihop om fem, sex år skuggis!
Gammal 2013-04-30, 06:35   #3385
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Kan man inte tänka sig att följande bit, "Att jag de senaste dagarna inte mått så bra beror dels på återkommande skador och lite misslyckad träning", hade minskat med ett förslåg såsom det Skuggan presenterade?

Sedan skall du självklart göra det du tycker om. Bara du ser till att se alla sidor av situationen.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 10:58   #3386
944RS
Musklig

944RSs avatar

Jag har nog varit ganska nervös oxå eftersom jag kan relatera till både maran och LL förra året som genomfördes med hemska smärtor.
Nu när planeringen runt omkring börjar sätta sig och jag fått vila några dagar så börjar jag nästan bli sugen på att få det där jäkla loppet avklarat.
Knäna och höften har varit okej en stund. Nu återstår det bara att se hur hälsporresymtomet hinner bli.
Är osäker på om jag ska försöka jogga lite torsdag eller fredag för att få till en bra känsla. Risken finns ju dock att det blir ett bakslag och då kommer jag inte kunna starta.

Gammal 2013-04-30, 12:21   #3387
ulfalf
Går det så går det

ulfalfs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Nu återstår det bara att se hur hälsporresymtomet hinner bli.
Nej men vad f-n, inte du också! Hälens sporre är tydligen något som alla löpare får någon gång under sin karriär... Typiskt just nu också! Oavsett om du springer eller inte så håller jag tummarna att du gör rätt val.
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 21:36   #3388
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ulfalf Visa inlägg
Nej men vad f-n, inte du också! Hälens sporre är tydligen något som alla löpare får någon gång under sin karriär... Typiskt just nu också! Oavsett om du springer eller inte så håller jag tummarna att du gör rätt val.
Det höll mig borta från all löpträning för några månader sedan så nu när det kom tillbaka så var jag snabb med vila, stretch och tabletter. Får hoppas det hjälper.

Gammal 2013-05-01, 08:48   #3389
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Det höll mig borta från all löpträning för några månader sedan så nu när det kom tillbaka så var jag snabb med vila, stretch och tabletter. Får hoppas det hjälper.
Been there done that... hälsporren har faktiskt jävlats mer med mig än knäproblemen osv. När hälsporren var som värst så gick jag ju på kryckor en vecka.

Journalen
Gammal 2013-05-03, 06:47   #3390
944RS
Musklig

944RSs avatar

Sova i husbilen är inte optimalt om man vill få mycket sömn och känna sig utvilad. Även maten är svår att styra över när man äter hemma hos bekanta eller olika vägkrogar.
Har inte tränat en endaste sekund de senaste dagarna men känner mig ändå ganska redo för morgondagens utmaning. Nu vill jag ha det överstökat!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:24.