2013-04-13, 09:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Deffen än så länge, det går åt rätt håll iaf!!
|
|
|
2013-04-13, 11:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Före och efter
Jag började styrketräna för ungefär 1,5 år sedan och jag älskar resultatet.
När jag började träna körde jag stronglifts 5x5 och var övertygad om att jag skulle få stora bulliga muskler om jag körde tungt. Idag vet jag bättre! Jag kör ingen kondis, äter som en tjockis och siktar på att ta dubbla kroppsvikten (60kg) i marklyft innan sommaren är över.
|
|
|
2013-04-13, 11:50
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vanish
Deffen än så länge, det går åt rätt håll iaf!! 
|
Bra jobbat!  Hur mycket har du gått ner?
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2013-04-13, 19:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Jag hade en startvikt kring 81, vägde in 79.2 på sista bilden, så lite över halvkilot i veckan än så länge  "Tyvärr" kommer jag inte hinna nå mitt mål då jag får utlandstjejbesök och kommer då avbryta deffen. Målet va ca 8%, men om jag har 12% nu så fattas det ca 3kg att gå ner på 3½ vecka. Lite för mycket tyvärr, men kan nog iaf få finputsat lite till
|
|
|
2013-04-13, 23:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Före/Efter/Efter
Spänner på de två första och avslappnad som en säl på den sista  skiljer ca ett år och en månad mellan bilderna  Funderar på en deff inför sommaren snart, vad tror ni om det?
|
|
|
2013-04-13, 23:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mitabrev
Före/Efter/Efter
Spänner på de två första och avslappnad som en säl på den sista  skiljer ca ett år och en månad mellan bilderna  Funderar på en deff inför sommaren snart, vad tror ni om det? 
|
Njaa ingen deff inte.
|
|
|
2013-04-13, 23:13
|
|
Dat dere celltech
Reg.datum: Nov 2009
|
Mitabrev, gör som du vill men jag skulle rekommendera att du försöker lägga på dig mer fettfri massa. Dvs "leanbulk" av något slag.
|
|
|
2013-04-13, 23:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av difaren
Njaa ingen deff inte.
|
Tack för åsikten, funderar som sagt fortfarande men känns ändå som att formen skulle bli helt okej nu till sommaren med en kortare deff och sen köra balans genom sommaren och övergå till bulk framåt hösten men skall fortsätta fundera, blir iaf bulk i någon månad till först
Citat:
Ursprungligen postat av Doggeh
Mitabrev, gör som du vill men jag skulle rekommendera att du försöker lägga på dig mer fettfri massa. Dvs "leanbulk" av något slag.
|
Det är det jag försöker göra just nu  Det är mest på magen det sitter lite fläsk som jag tänkte försöka skala av med en kortare deff inför sommaren men som sagt, funderar fortfarande, tack för kommentaren!
|
|
|
2013-04-14, 13:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
Här kommer en bild på mig förr och nu. detta är efter 3 månaders träning och ändrad diet. Började på 70kg och nu är jag uppe i 76,5kg och styrkan börjar komma mer och mer. Det är inget att skryta med men det är en början
|
|
|
2013-04-14, 16:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Tack för åsikten, funderar som sagt fortfarande men känns ändå som att formen skulle bli helt okej nu till sommaren med en kortare deff och sen köra balans genom sommaren och övergå till bulk framåt hösten men skall fortsätta fundera, blir iaf bulk i någon månad till först
Det är det jag försöker göra just nu  Det är mest på magen det sitter lite fläsk som jag tänkte försöka skala av med en kortare deff inför sommaren men som sagt, funderar fortfarande, tack för kommentaren! 
|
Ursäkta om det låter drygt, men deffa på det där....... 
Lyssna istället på den konstruktiva kritiken och bygg vidare, du har en bra grund
|
2013-04-14, 17:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Före/Efter/Efter
|
Beror ju mest på vad du föredrar själv, du skulle inte må dåligt av att lägga på dig lite mer muskler, men jag tycker att du ska deffa. Personligen gillar jag att ha magrutor under sommarsäsongen och bygga under höst/vinter/vår istället
|
|
|
2013-04-14, 18:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2012
|
Här är mitt resultat efter ett år och 2 månader. Snart 15 kg har jag gått upp känner mig nöjd med resultatet såhär långt. Förebilden är lite äldre än datumet, men jag vägde 66 både när bilden togs och när jag köpte gymkortet. Skämdes lite över min kropp förut och undvek att vara med på kort, så jag har inte lyckats hitta några förebilder på benen tyvärr. Det är synd för där är det störst skillnad! Har ungefär samma omkrets på vaderna nu som jag hade på låren när jag började 
Har inte tagit några tillskott varken proteinpulver, kreatin, pwo, anabola (eller andra olagligheter)...
|
|
|
2013-04-14, 18:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dackesson
Ursäkta om det låter drygt, men deffa på det där....... 
Lyssna istället på den konstruktiva kritiken och bygg vidare, du har en bra grund
|
Ingen fara, jag tar till mig av kritiken men känner ändå att under sommaren vill jag ha en bra form och känns inte som att en lagom lång deff inte kommer att vara negativ för utseendet, bilden kanske inte är helt rättvis heller, tycker jag har en helt okej fysik att deffa på men kanske inte enligt kolo-standard! Tack för input dock, ska inte deffa ner för mycket !
Citat:
Ursprungligen postat av wickd
Beror ju mest på vad du föredrar själv, du skulle inte må dåligt av att lägga på dig lite mer muskler, men jag tycker att du ska deffa. Personligen gillar jag att ha magrutor under sommarsäsongen och bygga under höst/vinter/vår istället 
|
Precis, vi har nog lite samma inställning, vill såklart lägga på mig muskler men känner också att jag kommer vara mer bekväm efter en deff, kommer ju fortsätta bulka till hösten igen  mitt mål var att bulka tills jag tar 100 i bänk och sen deffa och med den här takten är jag nog i hamn vid månadsskiftet!
|
|
|
2013-04-14, 18:39
|
|
Godisgris
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av NerminLjutika
Här kommer en bild på mig förr och nu. detta är efter 3 månaders träning och ändrad diet. Började på 70kg och nu är jag uppe i 76,5kg och styrkan börjar komma mer och mer. Det är inget att skryta med men det är en början 
|
Inget att skryta med?
Det är ju riktigt bra resultat på den tiden
|
|
|
2013-04-14, 18:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2012
|
Oouuups... Ser nu att jag skrev fel datum i bilden ovan... Kan inte ändra inlägget så här är en ny med rätt datum
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.
|

|