Måste alltid springa tillbaka upp för trappan och kolla att jag verkligen låste dörren. Ofta måste jag också låsa upp dörren och gå in och kolla att spisen är avstängd etc (även fast jag inte ens använt spisen den dagen). Måste också alltid gå upp ur sängen efter jag lagt mig, och kolla att ytterdörren är låst ordentligt.
Måste alltid springa tillbaka upp för trappan och kolla att jag verkligen låste dörren. Ofta måste jag också låsa upp dörren och gå in och kolla att spisen är avstängd etc (även fast jag inte ens använt spisen den dagen). Måste också alltid gå upp ur sängen efter jag lagt mig, och kolla att ytterdörren är låst ordentligt.
Hahahah, precis samma här. kan bli en 3-4 vändor inom 10 minuter lätt.
Mycket tvångstankar kring renlighet, tvätta händer på ett visst sätt x antal ggr efter toabesök, duscha på ett visst sätt osv. Måste ofta kolla så att dörren är låst innan jag somnar även om jag gjort det innan på kvällen. Måste först ligga på magen en stund och sedan på rygg för att kunna somna.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen
Äsch. Det här handlar ju bara om symmetri och struktur. Knappast något farligt bara att vi gillar Tysk ordning!
Jämna nummer på volymnivåerna. Börjar jag föra ihop fingrarna på ena handen, typ tummen mot övriga fingrar ett efter ett, måste jag göra samma på andra handen.
ibland får jag nått knäpp och måste göra ALLT 4 gånger.
kan vara allt från att skjuta 4 kulor i en kropp som redan är död i nått spel till att flexa mig 4 gånger på gymmet innan någon övning.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
-alla kryddburkar ska stå sprikrakt i led med etiketten framåt.
-köper alltid 1 kronas tuggumi när jag går ut från affärer i sådana där tuggumiautomater.
-lagar mycket mat, och får alltid skrubba som en tok varje dag på spisen, den ska glänsa kan fan inte sova annars...
ibland får jag nått knäpp och måste göra ALLT 4 gånger.
kan vara allt från att skjuta 4 kulor i en kropp som redan är död i nått spel till att flexa mig 4 gånger på gymmet innan någon övning.
haha, såg att du skrivit här och visste att du skulle ha nån spelrelaterad tvångstanke någorlunda iaf.
jag hade samma förr, fast bara jämna tal funkade. 2 funkar, 4 e skönt, men allra bäst var 8
Jag har precis flyttat ihop med en tjej som börjar hänga upp tvätt, efter hälften börjar hon göra nåt annat, halva tvätten ligger kvar i tvättmaskinen, möblerar om i köksskåpen, det blir en massa grejjer över på diskbänken, hon börjar fixa nåt annat...
Vill du ha en tjej? Bortskänkes mot avhämtning.
Haha, äru ihop me mej?
Faktum är att sonen hade tvång, tydligen var det detta personlighetsdrag hos mig som hjälpte honom mkt.. till slut så blev han "sunt" ordningssam. Nu hjälper han mig uppmärksamma när jag behöver lite bättre ordning, och jag hjälper honom chilla ner.
haha, såg att du skrivit här och visste att du skulle ha nån spelrelaterad tvångstanke någorlunda iaf.
jag hade samma förr, fast bara jämna tal funkade. 2 funkar, 4 e skönt, men allra bäst var 8
uj uj, det var bara ett exempel, du ska se i spel som tex total war, får jag dessa knäpp så SKA jag bara starta krig med 4 länder, åker på stor däng givetvis men jag SKA bara, räcker inte med 1 land, nej nej, utan det måste vara 4
så det blev 8 skott i huvudet på dina döda lik i spel då eller?
uj uj, det var bara ett exempel, du ska se i spel som tex total war, får jag dessa knäpp så SKA jag bara starta krig med 4 länder, åker på stor däng givetvis men jag SKA bara, räcker inte med 1 land, nej nej, utan det måste vara 4
så det blev 8 skott i huvudet på dina döda lik i spel då eller?
haha, inte i spel faktiskt. där är nog det ända att jag måste ladda om, hela tiden =)
det var IRL, om jag nuddar nåt av misstag, måste jag gå tillbaks och bli nuddad likadant igen. Blev galen annars. riktigt skönt att slå till foten i trappan (ex.) sen gå tillbaks och dunka i den 7 ggr till feels good man
haha, inte i spel faktiskt. där är nog det ända att jag måste ladda om, hela tiden =)
det var IRL, om jag nuddar nåt av misstag, måste jag gå tillbaks och bli nuddad likadant igen. Blev galen annars. riktigt skönt att slå till foten i trappan (ex.) sen gå tillbaks och dunka i den 7 ggr till feels good man
ursäkta skrattet, men det lät komiskt.
*AAAAJJ, jävla skit, slog i tån!!ah well, 7 gånger kvar, dunk dunk dunk...."