2013-03-06, 18:58
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Nice med 145kg!
|
Nu har jag löst det 2 gånger, så jag känner mig klar med den vikten. 
Tar vi lite till nästa gång.
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Hur mår axlarna av tröjan?
|
Dom verkar tycka om tröja, för jag märker inte ett dyft. Gör jag iofs inte av rawbänk heller längre, men med tröja blir det ju lite större vikter... och faktiskt lite mer okontrollerat - det går inte att dra ihop skulderbladen lika fint och så. Man får mest göra så gott det går. I alla fall jag, än så länge.
|
|
|
2013-03-10, 14:18
|
|
Tunnis
|
Blodsocker kollat cirkus en timme efter första tuggan av ~300g vitt bröd med skinka. 5.3 mmolenhetsbitar. Då kan jag nog faktiskt inte räkna mig som diabetiker än. \o/
|
|
|
2013-03-15, 12:55
|
|
Tunnis
|
Slängde ihop ett program för att börja träna lite ol innan passet idag. Var hos Stefan Waltersson på Seminoff i veckan och han tyckte att jag var så krokig så jag borde nog varken köra plana pressar eller marka (ordvalet var "träna ländrygg", jag tolkade det "marklyfta") OL tyckte han var bra om jag började med istället, då hans kvinna hade instruerat mig i det ett par, tre veckor tidigare. Lekt lite med det senaste veckan i alla fall men nu blev jag förbannad. Jag är för krokig för att både rycka och stöta saker ens det minsta tjusigt. Så jag tror bestämt att jag bygger om tränandet till basic 1a skitjävlatråkig styrketräning. Hur tråkig den blir får vi se.
*muttrar surt*
|
|
|
2013-03-15, 13:01
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
 I know that feel. Trist när man inte kan göra det man vill för att kroppen är trist och krokig.
|
|
2013-03-15, 13:22
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Jag är för krokig för att både rycka och stöta saker ens det minsta tjusigt.
|
Är det att det faktiskt gör ont, eller är det som när du säger "nää, jag är inte det minsta rörlig" och sätter dig i en fulldjup böj med spikrak rygg?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-03-15, 15:57
|
|
Tunnis
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
 I know that feel. Trist när man inte kan göra det man vill för att kroppen är trist och krokig.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Är det att det faktiskt gör ont, eller är det som när du säger "nää, jag är inte det minsta rörlig" och sätter dig i en fulldjup böj med spikrak rygg?
|
Det blir snett när jag lyfter, så det kommer börja göra ont om jag inte slutar. Jag känner inte för att fortsätta med någonting som jag märker kommer börja göra ont. Ont i sig har inget egenvärde, och skador har ännu mindre.
Dessutom tolkar jag att paralellen är från senast på gkk; då bad jag dig kika, men sa aldrig att jag var orörlig. :o
|
|
|
2013-03-16, 12:56
|
|
Tunnis
|
Så här gör vi så länge. Kul grej.
-Ben, grepp
-Press, biceps
-Drag, triceps
Bål helt hejdlöst.
|
|
|
2013-03-19, 10:49
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Dessutom tolkar jag att paralellen är från senast på gkk; då bad jag dig kika, men sa aldrig att jag var orörlig. :o
|
Nej, inte just vid det tillfället, men vid ungefär precis alla andra....
Citat:
Det blir snett när jag lyfter, så det kommer börja göra ont om jag inte slutar. Jag känner inte för att fortsätta med någonting som jag märker kommer börja göra ont. Ont i sig har inget egenvärde, och skador har ännu mindre.
|
Ålrajt. Bra tänkt.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-03-19, 14:38
|
|
Tunnis
|
Citat:
Nej, inte just vid det tillfället, men vid ungefär precis alla andra....
Ålrajt. Bra tänkt.
|
Meh.
Ibland blixtrar det till!
OL och bänk kanske kan bli nå' sorts spezialinriktning sen när jag är rak? :o
|
|
|
2013-03-19, 15:28
|
|
Tunnis
|
Oh. Micke! Pratade precis med Mattsson. Han trodde också på ol, utifrån det han sett mer än vad jag ville - that's a good thing!
|
|
|
2013-03-19, 15:39
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Oh. Micke! Pratade precis med Mattsson. Han trodde också på ol, utifrån det han sett mer än vad jag ville - that's a good thing! 
|
Roligt att höra! Han har ju ändå öga för sådant. Berättade han vad han hade tittat på?
|
|
|
2013-03-19, 17:44
|
|
Tunnis
|
Citat:
Roligt att höra! Han har ju ändå öga för sådant. Berättade han vad han hade tittat på?
|
Frontböj och axelrörlighet, tolkade jag det som. Ska bara bli rak först. 
Hmm. Byggare ska man väl kanska passa på att bli samtidigt där också då? Rak, snygg och bra på ol och bänk. Hur svårt kan det vara?
|
|
|
2013-03-31, 16:26
|
|
Ljuset i mörkret
|
Det är väldigt lite prat om snickers härinne
Jag misstänker att länknamnet i pandas signatur är vilseledande marknadsföring
|
2013-03-31, 16:30
|
|
Tunnis
|
Jag äter typ inte ens snickers längre. Däremot är det inte en ovanlig syn att jag stoppar i mig 300g haribonappar om dagen. Så... i praktiken så hoppas jag väl att man blir vacker av nappar, kan man väl säga. :o
Hej förresten.
Det är festligare om det händer nånting i journalen ibland faktiskt. Nu när jag tänker efter. Men det var nog roligare för folk(nån... alls.) att läsa när jag lyfte saker som var såpass tunga att inte alla kunde lyfta dom. Idag har jag gjort en överstöt på sjuttifem kilon. Det är eventuellt det mest imponerande som inträffar idag, men inte säkerligen. Passet är inte klart. Jag landade vid datorn mitt i för att jag blev andfådd bara.
Hejdå dagboken. :o
|
|
|
2013-03-31, 16:35
|
|
Ljuset i mörkret
|
Stark och vacker av nappar? Intressant teori
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.
|

|