Citat:
Ursprungligen postat av baguette
Detta heliga fredagsmys
Om du har smartphone och kan köra Shape Up-appen är det rätt smidigt att räkna faktiskt. Tar max 2 min per måltid att slå in allting. Framförallt tycker jag att man blir mer medveten om vad saker innehåller när man använder sig av den. Vilka mellanmål ger bäst mättnad till få kalorier etc. Gör man rätt val kan man äta mycket mer än vanligt utan dåligt samvete och utan att gå upp i vikt. Kanon!
Bra sprunget idag förresten, det är ju alltid gött att kunna öka sista biten.
|
Grejjen är den att jag äter inte "fredagsmys", dricker aldrig alkohol, äter inte skräpmat eller fika. Jag äter helt enkelt förmycket av vanlig "nyttig" mat.
Har dock haft perioder där träningen och kostfokuset legat åt sidan och då är jag förtjust i sötsaker.
Visst finns det smidiga möjligheter att räkna ut vad man äter. Nu är det oftast så att jag gör mat till hela familjen och då blir det genast lite mer jobb kring det hela.
Vad man ska/kan äta har jag hyffsad koll på från tidigare tävlingsdieter. Problemet är egentligen att jag överkompenserar efter mina träningar. Att jag börjar träna vid 05:00 gör oxå att man är hungrig tidigt på dagen och har gott om tid på sig att äta hela dagen...
Ja, det gick bra att springa idag igen. Inga problem med knä eller vader och bara lite stel i baksidalår efter 13km. Att jag ökade på slutet var bara för att jag tröttnade på att springa och ville bort till bilen fortare
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Fan vad hardcore Jonas är. Antar det var en liten mini-sportare i vagnen också?
|
Jodå, det låg en liten guldklimp i vagnen. (nej, peter fick inte plats även om han gärna ville åka med)
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Du är också hardcore såklart!
|
Haha! Tackar