Nja ja vet inte :p kör cardio en gång i veckan ju. Intervaller på crosstrainern men kanske vågar mig ut i löparskorna framåt våren då. vi får se
Härligt. Måste ju dock få säga att det är tusen gånger sköna att springa ute i naturen! Håller du med?
Vikten idag låg på 70,7. Det är bra, får upp medianvikten en aning. Inte så konstigt heller då det blev en hel del mer kolhydrater i form av godis+glass, samt mycket salt i maten.
Just nu -0,6 kg i medianvikt denna veckan. Perfekt tempo hittills alltså.
Nu blir det strax att försöka kötta ett par nya PBs i militärpress och mark!
Funderar på att skaffa en sån där instagram, så man kan ha massa coola filter vad tror/tycker ni?
Härligt. Måste ju dock få säga att det är tusen gånger sköna att springa ute i naturen! Håller du med?
Vikten idag låg på 70,7. Det är bra, får upp medianvikten en aning. Inte så konstigt heller då det blev en hel del mer kolhydrater i form av godis+glass, samt mycket salt i maten.
Just nu -0,6 kg i medianvikt denna veckan. Perfekt tempo hittills alltså.
Nu blir det strax att försöka kötta ett par nya PBs i militärpress och mark!
Funderar på att skaffa en sån där instagram, så man kan ha massa coola filter vad tror/tycker ni?
Gött att viktminskingen går i ett bra tempo även med din lilla udda diet
Tycker lätt du ska skaffa instagram! Kul med filter och det är lite mer "accepterat" att posta formbilder / matbilder eller vad du nu vill till skillnad från facebook (tycker jag det känns som iaf..)
__________________ Journal: Jodå, så att... Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Jaaaaa skaffa insta!! Srsly though, grymt kul att följa folks progress där, och det är grymt när motivationen går ner sig lite! Då är det bara att gå in och checka nån biff eller galet fit tjej så är man back on track
Gött att viktminskingen går i ett bra tempo även med din lilla udda diet
Tycker lätt du ska skaffa instagram! Kul med filter och det är lite mer "accepterat" att posta formbilder / matbilder eller vad du nu vill till skillnad från facebook (tycker jag det känns som iaf..)
Citat:
Ursprungligen postat av mYrN
Jaaaaa skaffa insta!! Srsly though, grymt kul att följa folks progress där, och det är grymt när motivationen går ner sig lite! Då är det bara att gå in och checka nån biff eller galet fit tjej så är man back on track
Jamen då får man väl ta och fixxa en!
Helkropp + Februari Challenge
Militärpress - Februari Challenge
Stege upp till 57,5.
1x0,5 65 - Tyvärr, för dåligt tryck idag. Kom upp strax ovanför huvudet, men sen gick det bara inte. Bara satsa allt på 40 kg.
1x17 40 kg [Rep PB +2] - FILM
Marklyft - RPT
1x5 140 [PB +5 kg]
1x5 130
Knäböj
1x5 80
1x3 100
1x3 107.5@7
1x3 110@7.5-8
Chins
1x12 KV@7-7.5
1x6 KV@7 - Bakom nacken
1x6 KV@8 - Bakom nacken
Ett bra pass ändå. Hade inte det rätta trycket i militären, men då man är på diet så är det ju inte så konstigt. Ändå nöjd med resultatet på 40 kg. Utvärdering sen.
+5 kg i mark igen. Riktigt nöjd! Kul att den nya tekniken går bra och att man ökar i en bra takt. Har bara tagit 140x5 tidigare med sumo, men det räknar jag inte nu.
Böjen gick bra, bra tryck genom alla set. Ljumsken kändes okej, så mer tryck från det benet än tidigare.
Hantelpressen kändes oväntat lätt ändå, bra. Chinsen gick lite tyngre, förmodligen pga att jag körde marklyft innan den här gången.
Februari Challenge Utvärdering:
En mycket kul challenge! Otroligt kul att möta Ekkan, en grym motståndare som slog mig den här gången med råge!
Det var väl kanske inte den bästa övningen för en som går på diet under halva tävlingen, men man får gilla läget då jag själv föreslog övningen
Det blev trots allt framsteg som jag är väldigt nöjd med! Speciellt reps-utmaningen gick över förväntan, där jag ökade under dieten också.
Kanske hade man kunnat öka aningen mer om man legat på bulk under hela, men jag är trots allt nöjd med ökningarna! Ekkan är en värdig vinnare av denna challenge!
Nu ser vi fram emot en till challenge!
Ah fan, var ute på en promenad för 30 minuter sen. Fick se ett grymt härligt norrsken! Man blir lika glad varje gång, lika läckert på himlen varenda gång. Synd att man har så dålig kamera på mobilen så att man inte kunde bjuda på en bild av det härliga skenet!
Hm, sitter och funderar lite här.
Jag och brorsan har ju som sagt tävling 1 juni (3 km löpning, 6 styrkeövningar - Böj, mark, militärpress, chins, stångcurl och pushdown).
Jag funderar på att köra diet hela mars ut (Sikta på 68-69) för att sedan ligga på balans/väldigt svagt överskott april+maj för att bygga upp styrkan lite ytterligare i dom flesta övningarna. Vi ligger relativt jämt i dom flesta övningarna nu och även han är på diet just nu. Eventuellt att man får köra en snabbdeff i juni om man vill för att slipa formen lite