2013-02-24, 10:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zizou
One Casein Cookie Dough - mycket god  hade gärna fått vara liite sliskigare dock 
One Casein Apple Pie - Oh yummi  hade tänkt äta den som pudding idag, men råkade slänga i för mycket vatten... otroligt god!
Första veckan under dieten så blir medelsnittet på kalorimängden ~2350-2370. Tror ni det räcker för 0,5 kg/vecka?
Hur många kalorier ligger ni på just nu?
|
Pizzorna såg najs ut! Macros? Men fan de kan inte vart speciellt mättande?
Tycker du One pulvrena är prisvärda eller? Jag har enbart kört Casein FX samt en burk BS Casein kanske ska vidga sina vyer?  Intressanta smaker helt klart men känns som att dom bara är "goda ett par gånger" innan man tröttnar på dom? (:
Jag ligger på cirka 1900 nu (1800-2000 var spannet denna vecka) och jag är ett par mjölkpaket tyngre så 2300 låter högt i mina öron haha. Men du kanske rör på dig bra mycket mer osv så din aktivitetsnivå rättfärdigar kanske ditt intag?
|
|
|
2013-02-24, 11:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Pizzorna såg najs ut! Macros? Men fan de kan inte vart speciellt mättande?
Tycker du One pulvrena är prisvärda eller? Jag har enbart kört Casein FX samt en burk BS Casein kanske ska vidga sina vyer?  Intressanta smaker helt klart men känns som att dom bara är "goda ett par gånger" innan man tröttnar på dom? (:
Jag ligger på cirka 1900 nu (1800-2000 var spannet denna vecka) och jag är ett par mjölkpaket tyngre så 2300 låter högt i mina öron haha. Men du kanske rör på dig bra mycket mer osv så din aktivitetsnivå rättfärdigar kanske ditt intag?
|
Kommer inte ihåg macros exakt, men totalt låg det kring 750 kcal tror jag. ~60g protein tror jag också. Riktigt goda, men dom mättade väääldigt lite som du säger
Jodå, dom är ju inte SÅ dyra faktiskt. ~50 kr dyrare per kilo om man jämför med BS. Men om du äter 1 portion om dagen, så blir det alltså 50 kronor extra i månaden. Det har då jag definitivt råd med 
Jag tycker helt klart att dom är bättre än FX och BS faktiskt. Enda som är lika bra i BS är Double rich chocolate tycker jag.
Har däremot bara testat dom 1 gång var än, så kan inte svara på den sista frågan
Hehe okej. Jo man blir ju ganska aktiv under dagarna ändå. Sen blir det ju rätt så hård konditionsträning 2 dagar, då ligger intaget på 2600-2700, vilket ju ökar medelsnittet en aning. Sen tar jag alltid 30 minuters promenad på tränings/vilodagar, samt att jag står upp 6-8 timmar på jobbet, vilket ju säkerligen gör en del. Brukar ju ligga viktstabil på ~3000 kcal.
Tappat 1,2 kg denna vecka, så det är väl kommande vecka man får facit i hand om man går ner ~0,5/vecka.
|
|
|
2013-02-24, 11:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Kommer inte ihåg macros exakt, men totalt låg det kring 750 kcal tror jag. ~60g protein tror jag också. Riktigt goda, men dom mättade väääldigt lite som du säger
Jodå, dom är ju inte SÅ dyra faktiskt. ~50 kr dyrare per kilo om man jämför med BS. Men om du äter 1 portion om dagen, så blir det alltså 50 kronor extra i månaden. Det har då jag definitivt råd med 
Jag tycker helt klart att dom är bättre än FX och BS faktiskt. Enda som är lika bra i BS är Double rich chocolate tycker jag.
Har däremot bara testat dom 1 gång var än, så kan inte svara på den sista frågan
Hehe okej. Jo man blir ju ganska aktiv under dagarna ändå. Sen blir det ju rätt så hård konditionsträning 2 dagar, då ligger intaget på 2600-2700, vilket ju ökar medelsnittet en aning. Sen tar jag alltid 30 minuters promenad på tränings/vilodagar, samt att jag står upp 6-8 timmar på jobbet, vilket ju säkerligen gör en del. Brukar ju ligga viktstabil på ~3000 kcal.
Tappat 1,2 kg denna vecka, så det är väl kommande vecka man får facit i hand om man går ner ~0,5/vecka.
|
Det är det som är så trist med pizzor haha :p Sätter i sig dom på 30 sek och är mätt lika länge!
Skönt att du räkna på det så slapp jag göra det, räknar för mycket i veckorna så behöver få lite vila på helgen  Men som du säger är ju 50 pix i månaden inte så farligt. Jag förbrukar dock väldigt lite om ens något pulver alls nu
Jo det är ju rätt mycket aktivare än vad jag är! Men det är väl som du säger, utvärdera efter nästa vecka
|
|
|
2013-02-24, 11:24
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Jag har legat på 2100-2200 än så länge  . Ska nog ligga max på 2100 nästa vecka dock!
|
|
|
2013-02-24, 11:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Det är det som är så trist med pizzor haha :p Sätter i sig dom på 30 sek och är mätt lika länge!
Skönt att du räkna på det så slapp jag göra det, räknar för mycket i veckorna så behöver få lite vila på helgen  Men som du säger är ju 50 pix i månaden inte så farligt. Jag förbrukar dock väldigt lite om ens något pulver alls nu
Jo det är ju rätt mycket aktivare än vad jag är! Men det är väl som du säger, utvärdera efter nästa vecka 
|
Haha word! Men ibland får man offra lite hunger!
Hehe, inga problem! För mig blir det en del pulver, då det är sjukt smidigt att ha under jobbet, då jag inte har några raster. Inte ens lunchrast. Så det går inte att ha med en kvargburk eller så t.ex. Smidigt att svepa en kaseinshake istället, och betydligt godare!
Will do!
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Jag har legat på 2100-2200 än så länge  . Ska nog ligga max på 2100 nästa vecka dock!
|
Ah okej  Får väl se om jag får gå ner en aning till 2100 kanske, ingenting är omöjligt!
|
|
|
2013-02-24, 13:15
|
|
Registered User
|
Kan även passa på att informera er journalläsare om att Ben & Jerry kommer ut med 4 nya smaker i veckan!! Brace yourself!
- Peanut butter Me Up (Core)
- Blondie Brownie (Core)
- Peanut butter cup
- Clever cookies
Dessa kan nog vara det bästa dom har tagit in. Speciellt dom med jordnötssmör
|
|
|
2013-02-24, 14:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Kan även passa på att informera er journalläsare om att Ben & Jerry kommer ut med 4 nya smaker i veckan!! Brace yourself!
- Peanut butter Me Up (Core)
- Blondie Brownie (Core)
- Peanut butter cup
- Clever cookies
Dessa kan nog vara det bästa dom har tagit in. Speciellt dom med jordnötssmör 
|
Du vet vad som väntar efter chokladdieten med andra ord!
|
|
|
2013-02-24, 16:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee
Du vet vad som väntar efter chokladdieten med andra ord!
|
Haha! Jag vet nog allt vad du tänker!
När chokladdieten är slut lär jag nog trycka 2 av dom under en helg. Har ju fått tjuvsmaka på dom
Edit: Gjorde just en löjligt god gröt. Havregryn + ägg + kanel kokas. Sedan slänga i 10g vaniljvassle + 22g Apple Pie casein. Sjukt gott!
Senast redigerad av Zizou den 2013-02-24 klockan 16:26.
|
|
|
2013-02-24, 19:19
|
|
It's a curl world.
|
Gröten låter opti! Ska nog beställa från FG nästa gång, synd bara att det finns andra grejer jag vill beställa på MM...
|
|
|
2013-02-25, 00:06
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Riktigt nice med nya B&J-smaker, tur man inte försöker gå ner i vikt  Ska nog ge mig på att försöka något liknande din gröt imorgon!
Marklyft: 130 kg/ 160 kg
Journal!t
|
|
|
2013-02-25, 08:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
fuuaaark vilka smaker på b&j som kommer! låter riktigt grymt ju.
peanutbutter cup
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2013-02-25, 08:54
|
|
Registered User
|
Inte ätit B&J sen jag började deffen för ett år sedan....
Mmmmmmmmmm vill HA!!!!!!!!!!
|
|
|
2013-02-25, 10:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Gröten låter opti! Ska nog beställa från FG nästa gång, synd bara att det finns andra grejer jag vill beställa på MM...
|
Den var riktigt god!!
Haha, det finns alltid olika saker man vill ha från olika sidor. Varför har inte en sida ALLT?!
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Riktigt nice med nya B&J-smaker, tur man inte försöker gå ner i vikt . Ska nog ge mig på att försöka något liknande din gröt imorgon!
|
Haha, lyckost dig!! Det tycker jag du ska göra! jag utlovar smakorgasm!
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
fuuaaark vilka smaker på b&j som kommer! låter riktigt grymt ju.
peanutbutter cup
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
Eller hur!! Nu längtar man ju tills dieten är över!
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath
Inte ätit B&J sen jag började deffen för ett år sedan....
Mmmmmmmmmm vill HA!!!!!!!!!!
|
Haha! Njut av ett par stycken under sommaren tycker jag!!
Bröst+Rygg+Axlar
Hantelpress
1x4 37.5 - Tangerat PB
1x3 37.5
3x6 32.5
1x8 30
1x6 30
Chins - Nytt grepp.
5x5 KV+15 kg [Set PB +2]
Stångrodd - Brett Pronerat mot bröst
2x8 65
2x5 70
2 set lätta militärpressar
Baksida axlar + Sidolyft lätta
1x10 15 kg - Böjda armar
1x12 6 kg - Raka armar, långsamma reps.
2x8 8 kg
Bra pass! Verkar bibehålla styrkan än i hantelpressen. Tangerat PB på 37,5 i båda set, samt att jag ökade lite i dom andra seten efteråt 
Testade ett nytt smalare grepp med rakt handtag i chinsen. Kändes otroligt bra! Tyckte armarna jobbade mindre och bättre kontakt i latsen. Inte nära fail i något av seten faktiskt. Fortsätter med det! Enda nackdelen är väl att jag bara får plats med 4 fingrar på stället  Ökar till 17,5 nästa pass.
Fick även höra att mina stångroddar såg riktigt fina ut av en bitig kille. Alltid kul att höra!
Vikten idag: 70,8. Ser ut att gå åt rätt håll än
|
|
|
2013-02-25, 12:53
|
|
Registered User
|
Liten dagsform på ryggen // #kaninteposera #ingetoptiljus etc etc.. Going for shredded.
Liten lunchbild, temperaturbild (vänster inne, höger ute. Visade 20 grader tidigare idag) samt vecka 4's skäggbild!
Nu blir det en promenad i den strålande solen.
Maten: 110g ris, 200g haricot vert kryddat med Tony Chacheres Creole Seasoning, 60g stevia ketchup samt 200g strimlade kalkonskivor. Mucho bueno!
|
|
|
2013-02-25, 13:06
|
|
It's a curl world.
|
Formen ser ju rätt bra ut redan nu! mirin' rear delts and lats
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.
|

|