Veckans favoritpass avklar’at. Men idag var jag nervös, då mina marklyft inte riktigt gick vägen förra veckan. Men jag tog revanch.
Passet i siffror:
Marklyft
(8x40
2x5x50
3x65
3x75
1x85)
5x95
5x95
5x85
Knäböj utan bälte
(8x20
5x32.5
5x42.5
3x52.5)
8x62.5
6x65
5x65
Åh det kändes så GÖTT! Toknöjd med marklyften, kändes så gött - vill ogärna att ett dåligt pass ska sätta sig som en spärr i huvudet på mig - och det slapp jag nu!
Knäböjen är jag också nöjd med. Knät gjorde inget ont alls. Filmade alla set, det var lite intressant. Ibland känns det som att jag använder mycket mycket mer rygg än jag i verkligheten gör. Känns som jag tippar fram som bara den men på filmen ser jag att så inte är fallet, ett set var väl lite mer rygg men inget som någon nog skulle höja på ögonbrynen åt. Kul och se hur djupt jag går också.
Fick böja alla set inför en karl/gubbe som inte gjorde annat än distraherade mig, tex ställde han sig preciiiis bakom mig när jag skulle på första arbetssetet? För att glo, inte passa. Mellan två set säger han dessutom "Flicka lilla vilken fin kropp du har fått"

talade om för honom att jag inte var där för att behaga honom, utan för att bli stark.
En vän berättade att han hade frågat vart jag var nån gång och då hade hon sagt att jag vilade efter ha kört i Lessebo (hos klubben) kvällen innan och berättade då att jag börjat med styrkelyft. Då spärrar han upp ögonen, måttar sådär en meter brett med händerna (som man måttar en stor fisk typ) och säger "Ja, hon har ju
ANLAG för sånt där" och syftade väl på min breda röv
charmant.