2013-02-15, 22:23
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sjöborg
Nej har aldrig påstått att det är fysisk egenskaper.
Och nej, den mentala styrka alla elitidrottare besitter är inget som vem som helst kan träna sig till. Vem som helst har inte den mentala styrkan att lägga ner det som krävs för att bli så bra som Klokov, det ser man ju bara på brädan...varannan person ger ju upp/tappar motivationen efter att prövat något program i två månader. Och detta är ingen egenskap som vem som helst kan träna sig till, om man kan träna sig till det.
|
Agree to disagree då. Dessutom så är det vanligt här i norden att man "ger upp" på sporter eftersom att det sällan är en lukrativ karriär här, pengarna rör sig inte i stor mängd här och semi-pro funkar inte då man måste arbeta OCH träna samtidigt.
I östeuropa/USA/China/whatever så har de en mer öppen syn på vad för sorts t.ex. grundutbildning som "behövs", folk där som är intresserade av sport har då mera motivation till att träna då de vet att det inte betyder att samhället/kamrater ser ned på en (händer väl ofta i nordeuropa, t.ex. en semi-pro fotbollspelare tjänar ju inget vidare så då kan man hamna utanför gamla vänskapskretsar).
Fan, nu blev det mycket skrivet igen xD. Vad jag menade är att de flesta kan, enligt mig, träna mental styrka till sig, men de flesta slutar p.g.a. omgivningens påverkan.
|
|
|
2013-02-15, 22:34
|
|
Negativa Blöje
Reg.datum: Sep 2003
|
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
|
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
|
|
|
2013-02-15, 22:44
|
|
Fetare än Jesus
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ponde
Agree to disagree då. Dessutom så är det vanligt här i norden att man "ger upp" på sporter eftersom att det sällan är en lukrativ karriär här, pengarna rör sig inte i stor mängd här och semi-pro funkar inte då man måste arbeta OCH träna samtidigt.
I östeuropa/USA/China/whatever så har de en mer öppen syn på vad för sorts t.ex. grundutbildning som "behövs", folk där som är intresserade av sport har då mera motivation till att träna då de vet att det inte betyder att samhället/kamrater ser ned på en (händer väl ofta i nordeuropa, t.ex. en semi-pro fotbollspelare tjänar ju inget vidare så då kan man hamna utanför gamla vänskapskretsar).
Fan, nu blev det mycket skrivet igen xD. Vad jag menade är att de flesta kan, enligt mig, träna mental styrka till sig, men de flesta slutar p.g.a. omgivningens påverkan.
|
Alla svenskar som presterar väl inom tex. styrkelyft kan nog inte ens ses som halvproffs. Vad jag vet är en av rikets starkaste styrkelyftare (klassisk stil) lagerarbetare.
|
|
|
2013-02-15, 22:44
|
|
Banned User
|
Skön video alltså  .
Men vad gäller mitt tidigare citatsvar så kan man ju i princip inte nå toppnivå i tyngdlyftning t.ex. där jag bor, i finland. Vi har så jävla stränga doping-regler hit och dit (samma i t.ex. USA och GBR vad jag vet, säkert resten av nordeuropa iaf), men hade jag fötts i Ryssland eller östblocket så hade det varit andra "spelregler". Det är ju känt att kineserna/ryssarna vinner allt nuförtiden då de inte är så hårda på doping-koll, bara deras atleter klarar tester före internationella tävlingar så körs det hårt.
|
|
|
2013-02-16, 13:11
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H
|
Kul att man skymtar Milko Tokola som passare också
|
|
|
2013-02-16, 17:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
|
|
|
2013-02-16, 17:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
|
|
|
2013-02-16, 17:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Skön video alltså  .
Men vad gäller mitt tidigare citatsvar så kan man ju i princip inte nå toppnivå i tyngdlyftning t.ex. där jag bor, i finland. Vi har så jävla stränga doping-regler hit och dit (samma i t.ex. USA och GBR vad jag vet, säkert resten av nordeuropa iaf), men hade jag fötts i Ryssland eller östblocket så hade det varit andra "spelregler". Det är ju känt att kineserna/ryssarna vinner allt nuförtiden då de inte är så hårda på doping-koll, bara deras atleter klarar tester före internationella tävlingar så körs det hårt.
|
Öst dominerade OL redan när dopingen var så gott som fri i väst
|
|
|
2013-02-16, 19:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
|
2013-02-16, 19:20
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
ingen pushpress dock
|
|
|
2013-02-16, 19:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Skön video alltså  .
|
Att säga att Rysslands och Kinas dominans enbart beror på doping är så urbota korkat så hälften kunde vara nog. Du förstorar upp dess inverkan alldeles för mycket.
|
2013-02-16, 19:44
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Att säga att Rysslands och Kinas dominans enbart beror på doping är så urbota korkat så hälften kunde vara nog. Du förstorar upp dess inverkan alldeles för mycket.
|
Du förminskar dess inverkan alldeles för mycket. Om dess inverkan inte vore stor nog att vara värt att ta risken att bli fast för, varför tror du då att klokov & akkayev båda juicar? Det är ju välkänt att de typ missade cykeln och blev fast i egna dopingtest före 2012 OS och därför inte deltog även om de inte direkt sagt det.
Klart att tyngdlyftning är större där och de har mera människor att välja mellan, men när det finns lyftare ENBART från östblocket/ryssland/china i topp10-15 i alla männens viktklasser i OS så ser man nog att det inte "bara" är p.g.a. större urval.
|
|
|
2013-02-16, 20:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Lyftare från andra länder gör/ hade gjort precis likadant om de känt att det var lönt och att de genom användande av dopingpreparat kunde vara med i den absoluta världseliten. Idrottare i västvärlden dopar sig ju i så många andra idrotter så varför skulle inte tyngdlyftare göra de?
|
|
|
2013-02-16, 23:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Du förminskar dess inverkan alldeles för mycket. Om dess inverkan inte vore stor nog att vara värt att ta risken att bli fast för, varför tror du då att klokov & akkayev båda juicar? Det är ju välkänt att de typ missade cykeln och blev fast i egna dopingtest före 2012 OS och därför inte deltog även om de inte direkt sagt det.
Klart att tyngdlyftning är större där och de har mera människor att välja mellan, men när det finns lyftare ENBART från östblocket/ryssland/china i topp10-15 i alla männens viktklasser i OS så ser man nog att det inte "bara" är p.g.a. större urval.
|
Tillhör Tyskland, Frankrike och Iran östblocket?
|
|
|
2013-02-16, 23:50
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av amazingwanderer
Lyftare från andra länder gör/ hade gjort precis likadant om de känt att det var lönt och att de genom användande av dopingpreparat kunde vara med i den absoluta världseliten. Idrottare i västvärlden dopar sig ju i så många andra idrotter så varför skulle inte tyngdlyftare göra de?
|
Jag är inte emot det, fattar bara inte vad fan västvärlden har mot tyngdlyftning. Doping förekommer ju i allt, friidrott-amerikansk fotboll-baseball-cykling och min favorit, SKIDNING. Intressant att det är mera "acceptabelt" att dopa inom dessa sporter men t.ex. att dopa sig som tyngdlyftare i norden "NEJ DET GÅR INTE FÖR SIG DET ÄR FEL".
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.
|

|