2013-02-12, 20:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Vi får styra upp en date
|
|
|
2013-02-13, 16:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp
Bra jobb! Du fick beröm idag på k&h skadu veta. Nämner inga namn men hans underarmar är typ som mina biccer 
|
Finns det någon på KoH som har 55 kring underarmarna? Vem? Stilig gift man! Numera kan du figurera som en karl på gymet, blev de kvar nå av tårtan?
Citat:
Ursprungligen postat av str
Hahah =)
Tack du Samuelsson. Riktigt bra text du skrev där om senaste dagarna, kul sammanfattning.
OBS! - Såg att du testat shaolin, kommer bli riktigt impad när du klarar detta med din kroppsvikt.
Som jag sa till Johan, kan va bra att köra med SL-bälte i början så slipper man gå av på mitten...
=)
|
Jag tycker de var en kort summering, därför jag aldrig skulle v-blogga, minnet till min telefon tar slut efter ett par timmars svammel!
Jag klarar av någon slags variant, dock inte med helt raka armar, bågar lite utåt. Körde både med och utan bälte, känns dock som en stabil core övning, kan va bra för mig kanske! Tänkte filma idag för lite guide men man såg bara en blå madrass på den så det försöket misslyckades jag med!
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S
Bra öst igår och ändå bra vikter i bänken. Snart är det bara jag som är svag i bänkpress 
|
Haha! Möjligheten att jag blir en stark bänkare är lika stor som att jag spottar ut i godispåsen offseason. Dvs, det kan ske, men lutar inte åt det
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom duck
Vi får styra upp en date 
|
For sure! Du figuerar numera i Proxys Journal btw
|
|
|
2013-02-13, 16:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J
Finns det någon på KoH som har 55 kring underarmarna? Vem? Stilig gift man! Numera kan du figurera som en karl på gymet, blev de kvar nå av tårtan?
|
jo min fru gav bort resten
|
|
|
2013-02-13, 16:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J
Haha! Möjligheten att jag blir en stark bänkare är lika stor som att jag spottar ut i godispåsen offseason. Dvs, det kan ske, men lutar inte åt det 
|
Haha, är det så?
|
|
|
2013-02-13, 16:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Körde Meadows-rodden idag, riktigt skön!  Gick dock upp till 50kg+stång, det var nog lite för tungt.
Har en fråga till dig som tortyr-mästare, vart kan man få tag på en foamroller? Eller finns det någon man kan använda som man har hemma? Kan ju ta mammas kavel, men den kanske är lite hård...
|
|
|
2013-02-13, 16:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp
jo min fru gav bort resten 
|
Snäll dam, men katastrof!
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S
Haha, är det så? 
|
De var iaf en bra liknelse
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy
Körde Meadows-rodden idag, riktigt skön!  Gick dock upp till 50kg+stång, det var nog lite för tungt.
Har en fråga till dig som tortyr-mästare, vart kan man få tag på en foamroller? Eller finns det någon man kan använda som man har hemma? Kan ju ta mammas kavel, men den kanske är lite hård...
|
Grymt! Kul den tycks om. Man vänjer sig så mer kommer nog kunna användas. Funkar nog bäst i en t-bar, men vi har ingen här så kör med stång i hörnet. Komplexet, supersetet vi körde är grymt det med, enarmsrodd ss med meadowsrows. Brutalt. Lastar alltid 10or för att få lite bättre stretch.
Haha, ja de finns ett par alternativ!
1: Vanlig skumgummi foamroller, finns på extremepower bland annat
2: Trigger foam roller, the Grid även kallad (Finns på lokala gymet här, men annars google is your friend, sök the grid foamroller)
3: Rumbleroller, finns på http://www.roller.se/
4: Baseboll
Alt 1: Är grym om man är dålig någonstans, vill man komma djupare behövs dock en elakare variant
Alt 2: Skön, Tomme har en, men föredrar hellre en variant i flexibelt material, den är fast, dvs hård.
Alt 3: Aldrig prövat, men verkar brutal och dessutom bäst
Alt 4: Bra för mindre mjukdelar, bröst, rumpa(där vi brutaliserade dig osv)
Har själv ingen foamroller. Men kommer nog skaffa en rumbleroller inom en snar framtid då jag vill ha för itb och framsida lår/höfter mestadels. Även ryggen. Finns med största sannolikhet snorbilligt i staterna dock
Good luck! // Hostelmissbrukare i privatlivet
|
|
|
2013-02-13, 17:12
|
|
Registered User
|
Leg day, leg day, gotta get down on leg day!
Oh happy day, happy legday!
Sittande lårcurl
30x20 45x16 60x15 70x12 85x5 + 2 dropset
Benpress
200x15 330x12 430x12 500x12 540x16 250x65 RP 250x25 
Frontböj
60x8 60x8 80x5 100x5 120x4 100x30 (Vanliga böj sista set)
Hacklift
40x8 80x8 120x8 150x5 40x21 (21an sista set)
Liggande lårcurl
20x8 30x8 50x8 60x8 drop 35 partiella
10 set vader, höga reps, 3 olika fotställningar
6 set mage, bla shaolin push ups men med böjda armar
Grisigt pass, grisigt jäkla pass. Fy f-n! Bara ösa på så in f-n. Kör korsat grepp i fronten för att jag inte kan köra ol helt enkelt, får väl träna påt. Benen orkar men inte framsidan, stången glider ner helt enkelt. Tänkte göra en 5a på 120 men fick bara 4 då jag slog till i racket. Stod lite för nära. Ingen katastrof skedd utan mer trist missa sista. Benpressen är ju i en rätt tacksam vinkel därav den enorma discoladden. Högrepsen gjorde ont, på riktigt. Bring it!
Dagens 3 dåliga
-Mp3:n dog efter benpressen och går ej igång. Lagomt innan fronten så böjde jag djupt till någon poppis låt från melodifestivalen.. Elektronik är stundtals värdelös, borde göra som zarnyhax och utesluta allt
-Har spräckt 3 par kalsonger på 4 dagar nu, trodde de skulle bli mer loose under diet men tydligen inte
-Nano sitter inte i mitt knä just nu
Nåväl, kunde varit värre!
|
|
|
2013-02-13, 17:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Helt störda benpressar! Är det fullt djup på dom oxå?
|
|
|
2013-02-13, 17:51
|
|
Registered User
|
Hahaha, vad händer här!?  Ronnie Coleman-style på den laddningen! Riktigt jäkla sjukt pass alltså.
|
|
|
2013-02-13, 19:15
|
|
Registered User
|
Hittade en papp-rulle som jag har foamrollat som en galning med nu i 30 minuter!  Kanske lite hård, men satan vad skönt det är.
Är väldigt öm över sidan på höftet (det som kallas itb?) och bakåt gluteus, så där rullas det mycket. Även upp mot teres major, på vingen ända upp mot axelkulan, du vet där du pillade på restaurangen. Där är jag riktigt öm. Psoas behöver jag klura ut hur jag ska komma åt ordentligt.
Men satan vad det är skönt, och det märks att spänningar släpper. Ska foamrolla varje dag!
|
|
|
2013-02-13, 20:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av fredde68
Helt störda benpressar! Är det fullt djup på dom oxå?
|
Hej och välkommen! Är en rätt tacksam vinkel och jag är en lång snubbe, så kör ungefär så långt jag kan utan att lyfta från plattan själv. Kan nog säkert göra djupare och bättre reps men branch ligger iaf något efter  Haha
Citat:
Hahaha, vad händer här!?  Ronnie Coleman-style på den laddningen! Riktigt jäkla sjukt pass alltså.
|
Citat:
Hittade en papp-rulle som jag har foamrollat som en galning med nu i 30 minuter!  Kanske lite hård, men satan vad skönt det är.
Är väldigt öm över sidan på höftet (det som kallas itb?) och bakåt gluteus, så där rullas det mycket. Även upp mot teres major, på vingen ända upp mot axelkulan, du vet där du pillade på restaurangen. Där är jag riktigt öm. Psoas behöver jag klura ut hur jag ska komma åt ordentligt.
Men satan vad det är skönt, och det märks att spänningar släpper. Ska foamrolla varje dag! 
|
Tack Junior! Blev ett rätt bra pass, känner på mig att toabesöken blir tråkiga, fokus ben här alltså, inget annat!
Det går säkert bra, ett annat sätt om man är t.e.x trött i låren, är att ta en brödkavel och baka en quadricepskaka. Dvs baka framsida lår t.e.x, prövat rulla med en men de gör så sataniskt ont.
Piriformis, trigger till rumpa/höft, där jag och Tompe tryckte på dig, var du ju rätt sliten så där behövs de nog jobbas lite!
På Restaurangen? Vilka fina minnen! Få både str och Proxy att skrika genom min beröring, fint moment! Resterande kan funka med en boll mot en vägg men blir väldigt klurigt, svårt på egen hand. Trist då kunskapen finns men man inte kan utföra på sig själv!
// MY LEGS HURT AOOOO!
|
|
|
2013-02-13, 21:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Fan va maxade benpressar!
Grymt!
|
|
|
2013-02-14, 00:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Du är duktig på benpress Magnus !!
|
|
|
2013-02-14, 02:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
När får man följa med på ett ben pass ägget style då? Bara för att se om man överlever
|
|
|
2013-02-14, 09:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2001
|
Fint jävla benpass! Du tog mig i benpressen den här gången
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:57.
|

|