Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-25, 10:54   #2851
antisleep
Registered User

antisleeps avatar

Reg.datum: Jun 2012
Du är otroligt stark, det är grymt att se!

Jag har ett fint litet låttips till din lista om du tar emot sådant!

http://open.spotify.com/track/3IA8ZvkUTdXC2IQVbZjWW7

Instagram: Antisp
antisleep är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 16:52   #2852
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Armar

Volym..... Hela passet tog 1 timma.

Raka pushdowns: - dubbeltrissa
50 x 15
70 x 12
80 x 10
80 x 10
90 x 8
90 x 8

Frenchpress i cable med rak stång: - återigen dubbeltrissa
70 x 12
70 x 12
80 x 10
80 x 10

Supinerade pushdowns: - dubbeltrissa...
50 x 12
50 x 12
60 x 10
60 x 10

Enarmsextensions:
12.5 x 15
15 x 12
15 x 12
12.5 x 15

Liggande extensions med stång:
20 x 15
30 x 10
40 x 8
40 x 8
40 x 8

Bicepscurl i maskin:
15, 12, 8, 12 reps

Bakåtlutade bicepscurls:
10 x 15
10 x 12
12.5 x 10
12.5 x 10

Bamsecurl:
15, 12, 12, 12 reps

Hammarcurl:
15, 20, 15kg

Finito!

Citat:
Ursprungligen postat av smeander Visa inlägg
Jag har en fråga till din nästa V-logg!

När du började din karriär på gymmet, hade du då någon duktig person som lärde dig rätt från början eller gick du bara runt och fuckade upp alla vikter utan någon tanke på vilken/vilka muskler som skulle göra själva lyftet/pressen?

Skulle vara kul att få veta lite mått på armar, bröst, midja och ben!

I övrigt vill jag bara säga att du besitter en bra fysik och kul att se personen bakom fysiken, man har fått en bild av din person utifrån din text som inte alls stämde överens med personen i v-loggen
Riktigt bra fråga! Den ska jag absolut ta upp.

Armarna mäter 42cm kalla (vill ha mer!), 104cm runt bröstet oflexad och kall (mätt under armarna givetvis), benen mäter 63cm (sist jag kollade), och midjan 80cm?

Citat:
Ursprungligen postat av Blanca Visa inlägg
vansinnigt imponerande marklyft!
Citat:
Ursprungligen postat av antisleep Visa inlägg
Du är otroligt stark, det är grymt att se!
Tack så mycket pojkar!

antisleep: "kul" med en trollhättebo!
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 07:28   #2853
Tediiieee
Banned User

Reg.datum: Oct 2009
Fuuuuaaaaaaaaark
Tediiieee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 10:12   #2854
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Bra köttat på armpasset och bra mått där! Har du 80cm midja på offseason form eller håller du dig på låg fett procent året om?

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 17:20   #2855
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Ben - kass

Ett riktigt dåligt pass idag. Kände mig stel som en gammal kärring, och fick dessutom känningar under höger knä. Men, men. För att man ska ha bra dagar så måste man också ha dåliga dagar. Imorgon så tar jag mig nog en vilodag, sedan blir det nog marklyft på måndag.

Knäböj:
70 x 6
120 x 5
150 x 3
170 x 3
190 x 2
170 x 3

Hacksquat:
30 x 10
60 x 8 - fick känningar i knät

Sen försökte jag känna lite i bensparken, men det gick inte. Så jag körde ett par set mage och åkte hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee Visa inlägg
Fuuuuaaaaaaaaark
[YT]1ltbQPEo3JY[./YT]
Fuuuuuuuark brah!

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Bra köttat på armpasset och bra mått där! Har du 80cm midja på offseason form eller håller du dig på låg fett procent året om?
Tack! Hmm, jag håller mig på relativt låg fettprocent året om. Denna vintern har jag egentligen inte blivit fetare än på avatarbilden. Visserligen med pump, och det varierar från dag till dag och så, men överlag så blir jag numera inte direkt fetare än så. Midjemåttet varierar, tror att det var på 76-78 någonstans i somras, just nu vet jag inte exakt. Men det är ju lite hull runt midjan som man vill ha bort givetvis.
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2013-01-26, 21:40   #2856
antisleep
Registered User

antisleeps avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
antisleep: "kul" med en trollhättebo!
Jovisst är det väl roligt, men du tränar ju inte på Sportlife i Trollhättan vilket jag tycker är lite synd, hade vart trevligt annars!

Instagram: Antisp
antisleep är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 01:56   #2857
Riddle
Ego sum Lord Voldemort

Riddles avatar

Reg.datum: Jul 2012
Vars hittar man din berömda spotifylista?
Gammal 2013-01-27, 04:43   #2858
mrbomp
Registered User

mrbomps avatar

Reg.datum: Mar 2011
Du har stark! Bra v-loggar. Perfekt för en natt jobbande kolo surfare ses i p-town!
mrbomp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 16:51   #2859
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Rygg med marklyft

Lite lättare markpass idag. Var klen och stel idag, så fokuserade mest på att helt enkelt köra många set, och att lyfta explosivt. Alla set var utan remmar, vilket var skönt men lite ovant, kunde dessutom inte ha magnesia idag.
Hur som helst skönt med marklyft idag. Hade mycket tråkigt i huvudet, och efter ett antal set mark så orkar man inte riktigt vara nere längre.
Dessutom så var Mitosis där och störde mig som vanligt.... Nejdå, ett nöje som vanligt!

Marklyft:
70 x 5
120 x 5
170 x 3
220 x 2
220 x 2
220 x 2
170 x 8 - nersänkta ~3cm
170 x 8 - nersänkta ~3cm

Latsdrag: - bakom nacke -> framför
10 -> 10
8 -> 8
8 -> 8

Supinerade latsdrag:
16, 14, 10

Maskinrodd:
12, 10, 10

Baksida axlar i maskin:
18, 15, 12

Baksida axlar med hantlar:
18, 15, 15

Vader:
4 set

Citat:
Ursprungligen postat av antisleep Visa inlägg
Jovisst är det väl roligt, men du tränar ju inte på Sportlife i Trollhättan. vilket jag tycker är lite synd, hade vart trevligt annars!
Tja, jag är ju ingen trollhättebo!

Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Vars hittar man din berömda spotifylista?
Det här är min trance/EDM/untz untz untz-lista, ge gärna feedback på vad du tycker.

http://open.spotify.com/user/1143771...zmGgC6Vrqx5bFh

Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp Visa inlägg
Du har stark! Bra v-loggar. Perfekt för en natt jobbande kolo surfare. ses i p-town!
You know it son!
Citat:
Gammal 2013-01-27, 21:08   #2860
Proxy
Registered User

Proxys avatar

En liten släkthistoria

Det pratas mycket om mitt genetiska arv på kolozzeum, och jag nämns numera titt som tätt så fort det pratas om genetik på brädan. Några är säkerligen sarkastiska och menar på att det skulle vara en cover för fusk, andra kanske är med mer på banan, särskilt dom som har följt min utveckling under längre tid.
Hur stor del av ens resultat som kommer av genetik, och hur bra genetik man egentligen har, det är inte särskilt lätt att veta. Jag brukar göra den matematiska liknelsen att man kan addera allt man gör och sedan multiplicera det med en genetisk faktor mellan 0 och 10. En non responder har alltså faktor 0 och får inga resultat trots hård träning och bra kost, ett genetiskt freak kanske har faktor 10. Om man dessutom är dopad så kan man multiplicera igen med en dopingfaktor mellan 1 och 10, där 1 är ickedopad (givetvis) och 10 är ett helt smörgåsbord av preparat. Parametern tid är alltså inte medräknad här.
Av det här sättet att tänka är det lätt att förstå att det någon som tränar som en sopa (ursäkta mitt uttryck) och har kassa gener - men är dopad, kan få sämre resultat än någon med bra genetik som vet vad han gör.

Kost + träning * genetik * doping = resultat

Men nog om detta. Pappa kom nyss hem från en resa nedåt landet, och berättade att han hade pratat med en herre som var Sveriges mesta SM-guldmedaljör i Tyngdlyftning. Så han frågade om han kände pappas kusin, och fick svaret att dom hade tävlat i landslaget tillsammans.
Så jag sitter nu och försöker söka mig till gamla tävlingsresultat i Tyngdlyftning - vilket inte är lätt då det är gamla resultat - och fick idén att jag skulle berätta lite om min släkt, då jag ofta blir frågad.

Mammas släkt är inte särskilt intressant - bortsett från att jag på långt håll är släkt med Sveriges enda helgon, en eller ett par kungar, och tydligen Magnus Uggla - men vad gäller styrka så finns det nog inte mycket intressant där. (Även om hon gärna tar åt sig en del av äran.)
Pappas sida är däremot mer intressant. Min farfar som dog innan jag föddes var en skogshuggare, och det är även så min far är uppväxt.
Farmor kommer från en familj av väldigt starka män, och hade 3 starka bröder. En av dessa vet jag inte mycket om, de andra två var poliser (vilket jag är glad att pappa inte blev).

Båda dessa herrar är idag gamla, och vi har inte träffats många gånger. Den ena - Jack - är väldigt lång, åtminstone över 1.90, medan hans bror Stig är i min längd.
Jack har vad jag vet sysslat med en del med styrkelyft och främst tyngdlyftning, men har också 6 eller så SM-guld i dragkamp, och massvis med medaljer i friidrott. Kula och diskus tror jag.
En piggare 83(?)-åring än Jack hittar man inte, det kan jag lova er. Roar sig fortfarande med att lyfta mer än ynglingarna på gymmet och bänkar fortfarande 130kg. Det är inte illa pinkat för en 83-åring det!
Hittade dessutom ett resultat från NM i tyngdlyftning för veteraner från 1995, där han gjorde ett ryck på 85kg och en stöt på 100kg, sisådär 65 år gammal.
Hur mycket han har tävlat i tyngdlyftning i sin ungdom vet jag inte riktigt, men jag minns ett helt förråd fyllt med medaljer från allt han har gjort.

Hans bror Stig har ett antal SM-guld i tyngdlyftning vad jag vet, möjligtvis också i styrkelyft. Han jobbade som Polismästare för Västra Götaland och bodde i den stad jag är uppväxt i. Då han är gammal nu så finns det inte många som känner igen namnet, men jag har stött på ett antal äldre herrar som har berättat många historier. I yngre dagar så ska han ha varit kort och bred - ungefär i mina mått - med en fruktansvärt grov rygg och stora axlar.
Några tävlingsresultat har jag inte hittat, och vet inte mycket mer än att han tävlade mycket som Polis. 280kg finns noterad som Polisrekord i marklyft sedan 1980 i viktklass 82.5. Då det är vad jag väger så är det numera mitt mål i marklyft, om han kunde så kan även jag! Det nuvarande Svenska rekordet är på 270kg eller så, och hålls av Kristian Sewén.

Stigs son var den som var mest framgångsrik i Tyngdlyftning, och var uttagen till OS i Barcelona 1992. Han är också i ungefär i sin fars och min längd eller lite längre, men jag tror aldrig att vi har träffats, åtminstone inte som jag minns.
Hur många SM-guld han har vet jag inte, men det är säkert ett antal.
Har hittat några tävlingsresultat här, men inte många. Här är några från Nordiska mästerskap. Vad han har gjort som bäst vet jag inte, men resultatet från 1991 NM är ganska sjukt i mina okunniga ögon.

1988, guld i -90kg. 140kg ryck, 155kg stöt.
1991, guld i -90kg. 147.5kg ryck, 177.5kg stöt.
1993, guld i -91kg. 140kg ryck, 170kg stöt.

Vad min far beträffar så har jag nämnt att även han var väldigt stark, men har aldrig sysslat med styrkeidrott, även om han hade varit väldigt bra på det. Fotboll var hans grej, och spelade i det som idag är superettan (om jag räknar rätt) innan han lade av (fortfarande ung).
Han tränade bara ibland som ung, med sina farbröder, men bänkpressade 120kg som 16-åring. En uppväxt mer hårt kroppsarbete sätter sina spår.
I övrigt så har jag aldrig träffat någon som är så gubbstark eller snabb som den mannen. Gigantiska lår och vader som (och jag överdriver inte) mätte minst 48-50cm förr. Har bara sett honom böja en gång, när han skulle hämta mig på gymmet när jag var yngre. Han skulle "känna" lite på vikterna, och lade sig ner och gjorde några reps på 80kg i bänken där en kompis körde, och gjorde några reps på 120kg i böjen då det var på stånge. Varpå han som vanligt påstod att man inte blir stark "på riktigt" på ett gym. Tror faktiskt att han fortfarande har större ben än vad jag har, trots att dom var många centimeter större förr.
Greppet är dock det värsta. Han har tydligen stängt Captain of Crush 3.5, vilket säger en hel del. För er som inte vet så är det alltså en gripper med ett motstånd av 146kg. Ni kanske kan tänka er att jag fick veta att jag hade gjort fel när jag var liten, med den handen som ett skruvstäd runt armen.

Så om det var någon som orkade läsa klart, där har ni en bit av min släkt. Kan inte bidra med en DNA-karta och blodanalyser, men det är inte svårt att förstå att det finns potential till styrka i mina gener.
Har fått höra mycket om mina äldre släktingar av veteraner runtomkring, och har mer än en gång fått höra "då förstår jag hur du kan vara så stark".
Det enda jag kan säga som sammanfattar det jag har skrivit, är att jag har en fruktansvärd tur, och är otroligt glad och på något vis lite stolt över mitt släktarv.

Tack för mig.
Citat:
Gammal 2013-01-27, 21:15   #2861
ameiner
Registered User

ameiners avatar

Reg.datum: May 2012
Grymt bra skrivet och väldigt intressant! Är avundsjuk på dina gener men jag har bättre! Vänta bara ska du få se när jag verkligen kommer igång
Gammal 2013-01-27, 21:18   #2862
Tediiieee
Banned User

Reg.datum: Oct 2009
too long didnt read

jk

Men vem vinner imellan dig och din farsa i armbrytning då?
Tediiieee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 21:27   #2863
Måsse
It's a curl world.

Måsses avatar

Reg.datum: Sep 2012
Riktigt intressant! Ja du verkar ju ha valt rätt bana om man säger så...

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 21:31   #2864
Tokruska
Registered User

Reg.datum: May 2011
Intressant läsning. Sett ibland som du säger att ditt namn ofta poppar upp när det pratas om gener, här kom förklaringen! 130 kg som 83-åring låter ju sjukt bra! Skulle nog tappa hakan totalt om jag såg det på gymmet någon dag.
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 21:32   #2865
ameiner
Registered User

ameiners avatar

Reg.datum: May 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee Visa inlägg
too long didnt read

jk

Men vem vinner imellan dig och din farsa i armbrytning då?
haha armbrytning är ju teknik bror & underarmsstyrka*

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.