Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-06, 23:43   #31
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
jag har idrottonline för mina andra föreningar, kanske borde jag/vi kolla upp att skaffa detta för vår klubb

okej var på hemsidan? bara för ditt distrikt alltså?

Det är sånt här jag är ute efter, inte att man ska ringa runt till diverse klubbar, känns så ovärdigt vår internetålder.. kanske jag bara är ung och dum?
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...vlingResultat/

Det är tre omgångar i år, och det gäller för hela landet tiderna som står där.

Men du måste ju fortfarande kontakta andra klubbar och höra om det är någon tävling på gång. Alt. kolla deras hemsida. Jag brukar skicka PM till någon aktiv här på kolo och höra mig för så brukar det lösa sig.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 23:46   #32
NNIF
Banned User

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...vlingResultat/

Det är tre omgångar i år, och det gäller för hela landet tiderna som står där.

Men du måste ju fortfarande kontakta andra klubbar och höra om det är någon tävling på gång. Alt. kolla deras hemsida. Jag brukar skicka PM till någon aktiv här på kolo och höra mig för så brukar det lösa sig.
ah okej trodde du menade att ni i distriktet lade in info i en annan kalender..
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 08:32   #33
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
- så HUR skulle min karriär påverkas? Att passarna i böjen på en tävling "råkar" glömma bort mig så jag blir mosad av en 200kg stång? Att domarna vägrar godkänna mina marklyft för jag "sköt under knät" eller att jag har icke godkänd utrustning?
Var inte fånig. Om du och din förening tar sitt pack till Täby (t.ex) på Serie 1 och tävlar, är vänliga och trevliga, beter er som folk och förmedlar att ni är intesserade att tävla fler gånger med Täby så finns det nog en sannolikhet att Täby hör av sig till er och bjuder in även nästa omgång. Men om du åker dit och gnäller över att förbundet inte har officiella anslag för serier och allt annat så är nog risken större att du inte får någon information.

Du håller iaf på att bygga upp en image här på kolo av att vara en nybörjare som knappt vet vad du själv håller på med, men ändå är fruktansvärt pigg på att ge tips och kritik till andra.

Vi försöker förklara hur det fungerar men du insisterar bara på att det inte fungerar. Men det är bara du som inte får det att fungera. Är det då fel på dig, eller på styrkelyftssverige?
Om jag vill kan jag säkert hitta 10 serie 1-tävlingar mellan Kiruna och Lund på en halvtimme via hemsidor, Facebook, SMS, etc. Men då har jag också ett rätt väl uppbyggt socialt nätverk inom sporten, dvs jag vet vem jag ska fråga. Det är inte en nål i en höstack när man är inne i det. Adama beskrev det väl, de har bara hållt på runt ett år i Kolbäck, men vet numera vem de kollar med först när det gäller serieomgångarna.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 08:59   #34
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jönköping serie 1 - 26/1

Örebro serie 1 - 26/1

Bollnäs serie 1 - 18-20/1

Sundsvall serie 1 - 17/1

Lund serie 1 - 26/1 (Facebook)

Södertälje serie 1 - 19/1 ( Facebook)

Falkenberg serie 1 - 26/1

Filipstad serie 1 - 20/1

Karlskrona serie 1 - 26/1

Täby serie 1 - 26/1
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 09:16   #35
NNIF
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Är det då fel på dig, eller på styrkelyftssverige?
Inte vet jag, jag får väl tycka att det är ett märkligt system? Skrev ju "funkar det så fajn", måste man ha facebook och personers mobilnummer så man kan sms:a dem? Okej att kolla in varje klubbs hemsida (men alla har ju inte en sådan), men det finns ju iaf en gemensam portal / nav - varför inte använda det? Bara ett förslag, lättare att samla så mycket info som möjligt på ett och samma ställe tycker jag iaf.

Förstår inte hur man kan tolka att jag är negativt inställt till Täby samt att jag eller någon annan på något sätt skulle vara otrevliga? Det är väl inte deras fel att det inte finns krav på att serietävlingar utlyses på gemensam kalender? Jag påstod som sagt att det vore kanske bra med ett sådant system och att styrkelyftsapparaten kan tyckas vara lite introvert och svårtillgänglig för en nybörjare utifrån - som en del av riksidrottsförbundet ska man väl kunna tåla potentiell kritik utan att bli besvarad med "håll mun och visa respekt du är inte medlem" "du är nybörjare så..." ja so what jag är nybörjare på styrkelyft?

Senast redigerad av NNIF den 2013-01-07 klockan 09:25.
Gammal 2013-01-07, 10:03   #36
Tsubodai
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Varför lägga en serietävling på samma datum som SM?
Tsubodai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 10:08   #37
NNIF
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Tsubodai Visa inlägg
ska inte sm ligga mellan 27-29e Jan?

"Januari

12-29 Serieomgång 1
27-29 SM Klassisk Styrkelyft Senior Östersund "

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...dern2012-2013/

hopp inte bara jag som hittar potentiella organisatoriska missar...
Gammal 2013-01-07, 10:16   #38
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
ska inte sm ligga mellan 27-29e Jan?

"Januari

12-29 Serieomgång 1
27-29 SM Klassisk Styrkelyft Senior Östersund "

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...dern2012-2013/

hopp inte bara jag som hittar potentiella organisatoriska missar...
Man får ju titta på rätt år. Att SM ingår i serietiden är för att man ska kunna räkna SM-resultat. Att föreningarna väljer att ha serien samma helg som SM är föreningarnas val.
Gammal 2013-01-07, 10:18   #39
NNIF
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Man får ju titta på rätt år. Att SM ingår i serietiden är för att man ska kunna räkna SM-resultat. Att föreningarna väljer att ha serien samma helg som SM är föreningarnas val.
ah perfekt

Okej då förstår jag, verkar vettigt nu när du säger det.
Gammal 2013-01-07, 10:26   #40
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Har ni kontaktat Mats och/ pratat ihop er som ska tävla så att ni har koll på vem inom föreningen som kan fixa licenserna om inte Mats kan?
När ni har gjort det så kontaktar ni enklast de klubbarna som ligger i närheten som har tävlingsverksamhet.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 10:31   #41
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubodai Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Att SM ingår i serietiden är för att man ska kunna räkna SM-resultat. Att föreningarna väljer att ha serien samma helg som SM är föreningarnas val.
Dock känns det som ett tråkigt val.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 10:31   #42
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Har ni kontaktat Mats och/ pratat ihop er som ska tävla så att ni har koll på vem inom föreningen som kan fixa licenserna om inte Mats kan?
När ni har gjort det så kontaktar ni enklast de klubbarna som ligger i närheten som har tävlingsverksamhet.
Jadå, licenserna har jag inte hört att det ska vara något problem med. Eller, Mats ska väl fixa med det så fort pengar kommer in, jag ser inget skäl till varför han inte skulle göra det. Just nu siktar vi på UTK igen, det var mycket jag inte visste när den här tråden startades. Nu har dock tråden spårat ur helt, typ.

Senast redigerad av Loke den 2013-01-07 klockan 10:32.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 15:42   #43
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145134

Här är tråden jag skrev i då jag funderade över saker och ting gällande uppstart av klubb.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 20:46   #44
Hurtigh
Registered User

Hurtighs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Var inte fånig. Om du och din förening tar sitt pack till Täby (t.ex) på Serie 1 och tävlar, är vänliga och trevliga, beter er som folk och förmedlar att ni är intesserade att tävla fler gånger med Täby så finns det nog en sannolikhet att Täby hör av sig till er och bjuder in även nästa omgång. Men om du åker dit och gnäller över att förbundet inte har officiella anslag för serier och allt annat så är nog risken större att du inte får någon information.

Du håller iaf på att bygga upp en image här på kolo av att vara en nybörjare som knappt vet vad du själv håller på med, men ändå är fruktansvärt pigg på att ge tips och kritik till andra.

Vi försöker förklara hur det fungerar men du insisterar bara på att det inte fungerar. Men det är bara du som inte får det att fungera. Är det då fel på dig, eller på styrkelyftssverige?
Om jag vill kan jag säkert hitta 10 serie 1-tävlingar mellan Kiruna och Lund på en halvtimme via hemsidor, Facebook, SMS, etc. Men då har jag också ett rätt väl uppbyggt socialt nätverk inom sporten, dvs jag vet vem jag ska fråga. Det är inte en nål i en höstack när man är inne i det. Adama beskrev det väl, de har bara hållt på runt ett år i Kolbäck, men vet numera vem de kollar med först när det gäller serieomgångarna.
Offtopic men vi i Täby verkar bli många lyftare på serie1an så tror inte vi får plats mer.

MEN inte jag som bestämmer eller liknande så man kan alltid fråga.
Gammal 2013-01-10, 22:56   #45
vasby
Registered User

vasbys avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtigh Visa inlägg
Offtopic men vi i Täby verkar bli många lyftare på serie1an så tror inte vi får plats mer.

MEN inte jag som bestämmer eller liknande så man kan alltid fråga.
Vet du ungefär när -93 kommer lyfta? Kanske skulle komma ned några kompisar över dagen för att titta men de har långt åka så skulle vart bra med ungefärlig tid så de kan planera, thnx.
vasby är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.