Citat:
Ursprungligen postat av NNIF
- så HUR skulle min karriär påverkas? Att passarna i böjen på en tävling "råkar" glömma bort mig så jag blir mosad av en 200kg stång? Att domarna vägrar godkänna mina marklyft för jag "sköt under knät" eller att jag har icke godkänd utrustning?
|
Var inte fånig. Om du och din förening tar sitt pack till Täby (t.ex) på Serie 1 och tävlar, är vänliga och trevliga, beter er som folk och förmedlar att ni är intesserade att tävla fler gånger med Täby så finns det nog en sannolikhet att Täby hör av sig till er och bjuder in även nästa omgång. Men om du åker dit och gnäller över att förbundet inte har officiella anslag för serier och allt annat så är nog risken större att du inte får någon information.
Du håller iaf på att bygga upp en image här på kolo av att vara en nybörjare som knappt vet vad du själv håller på med, men ändå är fruktansvärt pigg på att ge tips och kritik till andra.
Vi försöker förklara hur det fungerar men du insisterar bara på att det inte fungerar. Men det är bara du som inte får det att fungera. Är det då fel på dig, eller på styrkelyftssverige?
Om jag vill kan jag säkert hitta 10 serie 1-tävlingar mellan Kiruna och Lund på en halvtimme via hemsidor, Facebook, SMS, etc. Men då har jag också ett rätt väl uppbyggt socialt nätverk inom sporten, dvs jag vet vem jag ska fråga. Det är inte en nål i en höstack när man är inne i det. Adama beskrev det väl, de har bara hållt på runt ett år i Kolbäck, men vet numera vem de kollar med först när det gäller serieomgångarna.