drakfelt
Till en början med måste du försöka dra stången rakt upp och inte ut ifrån kroppen som du gör på videon. Försök tänk armbågarna upp i taket och sjunk ner rakt under stången. Inte slå till den med all världens kraft ifrån kroppen =).
drakfelt
Till en början med måste du försöka dra stången rakt upp och inte ut ifrån kroppen som du gör på videon. Försök tänk armbågarna upp i taket och sjunk ner rakt under stången. Inte slå till den med all världens kraft ifrån kroppen =).
Känner mig helt hopplös eftersom det är precis det jag tänker på men jag kör lik förbannat samma fel varje gång... Det är bara att fortsätta nöta!
Äntligen kommit igång med sporten jag fascinerats av så länge - tyngdlyftning!
Filmade en av mina vändningar idag, är komplett nybörjare och behöver feedback. Rörlighet och benstyrka är än så länge inga av mina flaskhalsar utan tekniken - eller snarare avsaknaden av den
kul att du börjat med lyftning, våga häng över ännu mer med bröstet. Försök sedan att radera tanken om att du ska "klippa" stången i höften. Nu nästan juckar du upp stången vilket gör att du hoppar framåt och slungar den. Tänk dig i stället att du ska hoppa och sikta stången mot naveln i stöt och solar plexus i ryck, så får du en bra bana.
Som vanligt har killen i filmen en önskan om förbättringstips.
Nya (Crossfit ) skor utan klack som jag provlyfte i. Bortsett från att jag var ytterst nära att trilla baklänges i första sittvändningen så var det ingen större skillnad än att köra med lyftarskorna från Adidas.
kul att du börjat med lyftning, våga häng över ännu mer med bröstet. Försök sedan att radera tanken om att du ska "klippa" stången i höften. Nu nästan juckar du upp stången vilket gör att du hoppar framåt och slungar den. Tänk dig i stället att du ska hoppa och sikta stången mot naveln i stöt och solar plexus i ryck, så får du en bra bana.
Tack för tipsen, ska försöka applicera dessa på söndag!