2012-12-15, 12:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
haha, det värsta jag vet är när man ska åka hem/till från jobbet, det har precis börjat snöa lite lätt, det är mörkt ute, MEN det är plogat och således sommarväglag och fina spår att köra i, men ändå sitter dom här jävla idioterna och trycker i 60-70 på 100/110väg. Motorled, så ej 2filigt hela vägen. Blir fiiiiina långa ringelköer. Jävla idioter. Fan vad jag hatar er.
|
Bråttom hem varje dag?
|
|
|
2012-12-15, 12:33
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Koppla ur DTC´n och njuta av bakhjulsdriften är det bästa med vintern.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2012-12-15, 13:35
|
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mattepatte
Bråttom hem varje dag?
|
Inte vill man sitta i bilen iallafall
|
|
|
|
2012-12-15, 15:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Incident jag fick beskåda/nästan vara med i nu på vägen hem.
Finns en trevägskorsning som halvt ligger i en nedförsbacke nära mig, jag står på ena sidan där det är plant och på andra sidan har en annan stannat där det lutar lite nedåt för honom. So far so good. Sen ser jag en Suv komma åkandes bakom den andra bilen och jag känner direkt att det här kommer inte sluta bra, han börjar bromsa men det finns inte en chans i världen att han skulle hinna stanna innan han åker in i den andra bilen så han väjer ut bredvid honom, får sladd och touchar i den stillastående bilen och glider vidare mot mig... Självklart står en bil bakom mig så jag kan inte backa heller... Så jag sitter där och väntar på det härliga ljudet av plast som går i bitar, men som tur va så stanna hans bil precis framför mig.
Han fick skamset åka och byta papper med den andra bilen han toucha, jag hade god lust att säga några väl valda ord men mitt ansiktsuttryck lär väl sagt det mesta under tiden vi han titta på varandra när han gled mot mig. Jag var bara glad att jag slapp bli drabbad det är ett sånt jävla bök i onödan.
|
2012-12-15, 16:44
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Inte vill man sitta i bilen iallafall
|
+1
det finns liksom ingen vits heller med att köra så sakta. Man tar bara upp massa tid för en herrans massa människor.
|
|
|
2012-12-15, 17:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Koppla ur DTC´n och njuta av bakhjulsdriften är det bästa med vintern.
|
+1
Har inte ångrat mig en enda gång att jag böt till RWD.
|
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
|
|
|
|
2012-12-16, 00:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Det är ingen fara, 89% av alla bilförare anser sig vara bättre bilförare än resten.
|
Bilförare alltså...
|
|
|
2012-12-16, 00:24
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av 312
Håller med. Hur jävla svårt ska det vara att blinka er ur rondellen? För i helvete.
|
Det är jättesvårt när man kör jättefort. Man hinner helt enkelt inte.
|
|
|
2012-12-16, 00:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Det är jättesvårt när man kör jättefort. Man hinner helt enkelt inte.
|
Släpp det krampaktiga greppet om ratten farfar så ska du se att du får vänsternäven fri till att trycka på spaken.
|
|
|
2012-12-16, 01:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Generellt sett så är det ju febrilt svårt för folk att släppa pitten och istället sätta den handen till arbete med blinkers.
|
|
|
2012-12-16, 01:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Konstigt jag har kört ett par hundra mil runt om i landet senaste veckorna men inte någonstans har jag sett en bil köra fort utan snarare tvärtom, alla kör svinsakta, mitt i vägen och små bromsar mest hela tiden.
Vart ser ni dessa "fartdårar" eller anses man vara en sådan för att man kör i tillåten hastighet trots lite snö?
Lidingöloppet 2018 - 3:27
|
|
|
2012-12-16, 02:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83
Konstigt jag har kört ett par hundra mil runt om i landet senaste veckorna men inte någonstans har jag sett en bil köra fort utan snarare tvärtom, alla kör svinsakta, mitt i vägen och små bromsar mest hela tiden.
Vart ser ni dessa "fartdårar" eller anses man vara en sådan för att man kör i tillåten hastighet trots lite snö?
|
Jag syftade på folk som ligger en bra bit över hastighetsbegränsningarna..
Sniglar är lika irriterande de, för de retar verkligen upp folk & t.ex får dem att göra agressiva omkörningar som de säkert annars aldrig skulle göra.
|
2012-12-16, 09:55
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander
Generellt sett så är det ju febrilt svårt för folk att släppa pitten och istället sätta den handen till arbete med blinkers.
|
och dom som blinkar tror att det är en hjälp för dom att svänga på ratten så dom sätter på den samtidigt som dom svänger. Att det skulle vara till en hjälp för medtrafikanterna och att man blinkar innan man svänger verkar dom inte ha fattat.
I stort sett varje gång jag undrar om det inte är en rattfyllerist framför mig så visar det sig sen vara en man som pratar i mobiltelefon. Ibland är det en kvinna men oftast en man. Hur svårt kan det vara och köpa ett headset om man inte klarar av att hantera båda sakerna samtidigt?
|
|
2012-12-16, 10:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
och dom som blinkar tror att det är en hjälp för dom att svänga på ratten så dom sätter på den samtidigt som dom svänger. Att det skulle vara till en hjälp för medtrafikanterna och att man blinkar innan man svänger verkar dom inte ha fattat.
I stort sett varje gång jag undrar om det inte är en rattfyllerist framför mig så visar det sig sen vara en man som pratar i mobiltelefon. Ibland är det en kvinna men oftast en man. Hur svårt kan det vara och köpa ett headset om man inte klarar av att hantera båda sakerna samtidigt?
|
Har noterat samma sak, fast nog fördelat lika över båda kön - och på raksträckor/motorväg - så jag tror ärligt inte att headset är lösningen. Det underlättar såklart i rondellkörning o svängar, men det stora problemet är nog inte att folk inte har båda händerna på ratten - utan att de är så pass engagerade i samtalet att de tappar koncentrationen på bilkörningen.
Brukar vara detsamma när man stannar vid ett trafikljus och ser att ett (oftast) par i bilen framför diskuterar. Det gestikuleras osv inne i bilen och mycket riktigt är det inte mycket av bilkörningen som fungerar därefter heller.
|
|
|
2012-12-16, 10:10
|
|
|
Fortfarande ofyndig
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf
Jag blir tokig på personer som inte blinkar vart de ska när de kör in i rondellen. Ickehögerblinkarna skapar födröjning i trafikrytmen, ickevänsterblinkarna är rent av livsfarliga nu i vintertider!
|
Man blinkar vid filbyte i rondell och när man ska lämna rondellen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.
|

|