Jaha! Så den store chrille87 skryter över mig? Ja vi får se om jag hunnit komma i form tack ska du ha för det, hoppas ni kommer förbi en sväng!
Tränade på ÖAK idag, blev lite singlar för att se vart jag står inför helgen.200x1 vart det tyngsta lyftet i böjen och 130x1 i bänken med stopp. Bänken gick lätt. Det finns nog 140 där och 210 i böjen, godkända lyft alltså. Så de kan antingen bli succé eller floppa helt. Blir lätt nervös så jag kanske får hjärnsläpp?
/Anton
Snyggt! Vilken viktklass?
Riktigt strong grabb ser ja, kul att se talanger! Lycka till på kårelyftet på lördag!
Tack ska du ha!
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbranden
Lycka till Anton, kan nog bli riktigt bra! Kommer nog och tittar!
Hoppas du kommer och kikar, de skulle vara kul
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Ohlson
Imponerande att se dig idag! Du är så sjukt bra, på riktigt!
Tror alla blev häpna när du böjde Ladda som ett as och dominera på lördag!
Kul att höra från dig ditt freak! Dock kände jag mig typ svagast på stället.
Citat:
Ursprungligen postat av jokem
Snyggt! Vilken viktklass?
- 93
Bröst/biceps.
bänkpress.
110x6 flytande
120x2 m. stopp
130x1 m. stopp
140x1 m .stopp
110x6 m. stopp.
110x5 m. stopp.
hantelpress.
40x8
50x8
50x7
50x6
lutande hantelpress. 40x8
40x8
40x10
lutande flyes. 20x8,8,8
cc 3 set.
biceps ca. 15 set.
underarmar 8 set.
bra pass, klagar inte. låg på 92,7 kilon imorse så jag hoppas jag inte går upp så mycket mer till på lördag. annars struntar jag i maten innan invägning. Bra tryck. 140 med stopp kändes helt okej. kan gå lika lätt på lördag om jag har laddat bra på fredagen. vila imorgon sedan lite övre rygg torsdag, vila fredag.
Varför svälta ner dig i en viktklass om du går utan tävlan?
Psykiskt. Det känns bäst att gå i 93an. Svälter mig inte, undviker bara godis och bakelser och fokuserar på bra mat fram till lördag. Menar att jag äter frukost efter invägningen på morgonen.
Bra pass, fick bra kontakt i ryggen, sämre i triceps. Men helt okej ändå. vila till lördag nu. hoppas det går bra då! har fjärlilar i magen, Jag blir lätt nervös så jag får se om jag kan hålla mig kylig när de gäller.
Haha, såg att en kompis gillade den bilden precis på FB! Ser grovft ut!
Härligt! tack ska du ha
Citat:
Ursprungligen postat av Berggren91
Hihi det var jag Och till anton: Jag gillart!!!
Vad bra Andersponken!
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S
Ser brett ut Anton! Lycka till i helgen
Tack Johan!!
Kårelyftet 2012.
Sådär, ser helgens prestation som ett smärre fiasko. Hade behövt mer träning på komandon, regler m.m. 200, 130, 220 vart mina lyft, vilket ger 550 i totalen. Kanske inget att gråta över med jag vet att de finns mer att hämta!
på morgonen vägde jag in mig på 91,75 kg. Har inte tagit kreatin eller gainer på några dagar för att tappa några hekton.
Började böjen på 180, vilket jag klarade ganska så lätt. Gick sedan på 200, kändes bra, dock gick jag in med stången direkt jag hade pressat vilket man inte får göra. En ganska stor miss av mig som mycket möjligt kostade mig 5-10 kg i totalen.velade mellan 200 och 210 men jag körde på säkerhet och pressade tredje lyftet på 200 och de gick lika lätt som första.
Bänkarna var tunga idag, Värme som tyngst på 130 vilket kändes allmänt motit. Gick in på 120 första lyftet och de gick bra, 130 gick lika lätt. 140 lyftet underkändes. när jag lade mig på bänken för att lyfta tredje så han jag lyfta ut och hänga där med vikten ett tag när huvud domaren ropade att jag skulle avbryta. Jag hade glömt bort att ta av mig tum-öglorna till handlesremmarna.. Försökte återta fokus. Men när jag bryggade upp igen så krampa ryggen ihop och jag kände att de var kört redan då. Orutin från min sida, Men de var första tävlingen och då förekommer missar antar jag.
Marklyften gick helt okej, fick till tekniken hyffsat sista lyftet så de hade nog funnit 5-10kg till där med. Men 220 är jag ändå nöjd med!
Hade även glömt mellanmål och mat hemma, plånboken låg 5 km bort och jag hade inte tillgång till mat under dagen. Hittade dock en burk med 6 månader gammal gainer i skuffen på bilen som jag sippade på innan marklyften. Inte den godaste gainern jag druckit men näring är näring.
Nu i efterhand känns det helt okej, Det låter som jag bara skyller på ifrån mig på min taskiga planering, Men i slutändan var jag för svag idag! thats it! Hoppas Det blir någon mer tävling i vinter så får jag chans att planera lite bättre.
Dock var det överlag riktigt kul och spännande upplevelse. Detta är definitivt något jag kommer syssla med lite mer i framtiden!
Är ju bra att du råkade ut för missarna på första tävlingen. Lärorikt skare va!
Sen att du är mongostark vet vi ju redan. Blir desto mer spännande att se kommande tävlingar när du verkligen får ut det du kan.
Tack ska du ha! Du är då ett riktigt monster! 227,5 i mark på 74 kilo är så sjukt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Är ju bra att du råkade ut för missarna på första tävlingen. Lärorikt skare va!
Sen att du är mongostark vet vi ju redan. Blir desto mer spännande att se kommande tävlingar när du verkligen får ut det du kan.
Jo jag gör ju inte om de igen kan jag då säga! Kände mig mongosvag igår, Fast det beror ju på dagsformen Tävla igen ska jag absolut göra!
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbranden
Riktigt bra debut, kan bli riktigt bra om du tar taf i detta!
när jag flyttat till mitt eget och har livet i ordning så kommer jag absolut träna mer SL!
Axlar/triceps.
smithpress.
70x8
90x6
100x5 FILM
80x8
80x8
hantelpress.
35x10
40x8'
40x6
hantellyft åt sidan 5 set.
baksida axlar 12 set.
triceps 12 set.
Riktigt bra pass faktiskt, fick bra kontakt i axlarna, spec baksidan. Ben imorgon, det ska bli kul. blir tung träning utan lindor, är lite nervig inför tyngre vikter utan lindor..