Citat:
Ursprungligen postat av Tryman
+1
Du hade du kollat hastigheten på din löpning så hade du nog funderat varför du sprang så fort för.
|
Det är lite därför jag inte kollar på klockan. Vill hitta ett bekvämt tempo som ändå är bra. Tar jag det lungt en lite för lång sträcka i början så får jag så svårt ärr känna mig bekväm efter en fartökning.
Igår så testade jag för första gången att cykla bort till gymmet i Kållered före jag skulle vidare till jobbet. Själva styrketräningen gick uselt för jag var för trött, men cyklingen gick okej.
Hade inte tänkt äta någon buff'e till lunch men ibland gör man sånt ändå... Tur då att jag skulle cykla hem i det sköna vädret. Vet inte vad som flög i mig på hemvägen för bara efter en knapp km så ser jag en annan cyklist köra in vägen några hundra framför mig.
Den ska jag jaga ikapp tänkte jag och ökade upp tempot till en bra bit över vad som är "normalt" för mig. Tycker mig komma närmare så jag trycker på ännu mer i några hundra meter men avståndet minskar inte alls så mycket som jag hoppades.
Han stannade strax efter Anneberg och då såg jag att det var en vältränad cyklist med tempocykel och hjälm. Inte så konstigt att jag inte hade en chans att komma ikapp...
Väl hemma igen så bytte jag lite kläder och cykel för att cykla ner till havet med frugan. Det är strax under 10km dit så det blev ingen lång runda men vi skulle ju hem igen så totalt under dagen blev det över 5mil för mig på sadeln.