Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-23, 12:34   #2566
Tryman
Söt

Trymans avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Triathlontävlingen lät ju hur kul som helst. De hade jag lätt velat vad med på. Men vad behöver man för utrustning? Jag vet inte ens hur triathlon går till.
Det är riktigt kul. Man simmar först, cyklar sen och avslutar med löpning.
Saker som kan vara bra att ha är (som jag kommer på direkt på rak arm)
Baddräkt/badbrallor
Simglasögon
Cykel
Cykelhjälm (CE-märkt)
Om du vill ha något att dra över badkläderna och cykla i
Resårband eller dyl med säkerhetsnålar för att ha nummerlapp på
Löparskor
Gott humör

Koloz triathlontråd

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
Tryman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 21:21   #2567
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Triathlontävlingen lät ju hur kul som helst. De hade jag lätt velat vad med på. Men vad behöver man för utrustning? Jag vet inte ens hur triathlon går till.
Meningen med den här tävlingen är just att få upp intresset för sporten bland vanliga motionärer och ge dem en möjlighet att ställa upp med lite mer "normala" distanser.
Jag har fått med några från mitt jobb som kommer ställa upp i vanliga löparkläder och vanliga cyklar. Vore skoj om du oxå vill vara med. Försök bearbeta Skuggan oxå. Det vore så kul att höra hans version av en tävling som man själv varit med i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryman Visa inlägg
Det är riktigt kul. Man simmar först, cyklar sen och avslutar med löpning.
Saker som kan vara bra att ha är (som jag kommer på direkt på rak arm)
Baddräkt/badbrallor
Simglasögon
Cykel
Cykelhjälm (CE-märkt)
Om du vill ha något att dra över badkläderna och cykla i
Resårband eller dyl med säkerhetsnålar för att ha nummerlapp på
Löparskor
Gott humör
Helt vanliga saker som nästan alla har hemma helt enkelt. Alla kan vara med och ha kul!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-24, 07:26   #2568
Tryman
Söt

Trymans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Meningen med den här tävlingen är just att få upp intresset för sporten bland vanliga motionärer och ge dem en möjlighet att ställa upp med lite mer "normala" distanser.
Jag har fått med några från mitt jobb som kommer ställa upp i vanliga löparkläder och vanliga cyklar. Vore skoj om du oxå vill vara med. Försök bearbeta Skuggan oxå. Det vore så kul att höra hans version av en tävling som man själv varit med i.

Helt vanliga saker som nästan alla har hemma helt enkelt. Alla kan vara med och ha kul!
Klart Angel ska vara med

Koloz triathlontråd

Citat:
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
Gammal 2012-07-24, 20:52   #2569
944RS
Musklig

944RSs avatar

Cyklat till och från jobbet både igår och idag.
Under gårdagen blev det en omväg via Kållered för att få några extra minutrar nere i bocken. När jag cyklat hem bytte jag fort om och spelade sedan tennis med frugan. Väldigt skoj även om vi är ganska dåliga.

Idag körde jag lite styrka på gymmet före jag cyklade till jobbet och öste på lite extra när jag cyklade hem igen. Ville få upp lite puls innan jag skulle börja springa.
Växlingen var hyffsat snabb och det kändes lite i benen direkt i början men tempot var bra från början. Lite för bra...
Hade bestämt mig för en kort runda (3,5km) och höll inte igen lika mycket med tempot. Blev tröttare än vad jag tänkt mig men det kan mycket väl bero på att jag ätit för lite och värmen.
Får hoppas det känns lättare i samma tempo nästa gång.

Efter löpningen passade jag och frugan på att kasta lite disc-golf. Kul och kuperad runda i Skatås men tempot blev tyvärr lite lågt då vi fick vänta lite vid vissa hål.

Gammal 2012-07-24, 21:47   #2570
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Växlingen var hyffsat snabb och det kändes lite i benen direkt i början men tempot var bra från början. Lite för bra...
Lätt att bli fartblind, lite som att åka en lång sträcka på motorväg o sen svänga in på en 50-väg

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-25, 08:10   #2571
Tryman
Söt

Trymans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Everest Visa inlägg
Lätt att bli fartblind, lite som att åka en lång sträcka på motorväg o sen svänga in på en 50-väg
+1

Du hade du kollat hastigheten på din löpning så hade du nog funderat varför du sprang så fort för.

Koloz triathlontråd

Citat:
Gammal 2012-07-26, 05:24   #2572
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tryman Visa inlägg
+1

Du hade du kollat hastigheten på din löpning så hade du nog funderat varför du sprang så fort för.
Det är lite därför jag inte kollar på klockan. Vill hitta ett bekvämt tempo som ändå är bra. Tar jag det lungt en lite för lång sträcka i början så får jag så svårt ärr känna mig bekväm efter en fartökning.

Igår så testade jag för första gången att cykla bort till gymmet i Kållered före jag skulle vidare till jobbet. Själva styrketräningen gick uselt för jag var för trött, men cyklingen gick okej.
Hade inte tänkt äta någon buff'e till lunch men ibland gör man sånt ändå... Tur då att jag skulle cykla hem i det sköna vädret. Vet inte vad som flög i mig på hemvägen för bara efter en knapp km så ser jag en annan cyklist köra in vägen några hundra framför mig.
Den ska jag jaga ikapp tänkte jag och ökade upp tempot till en bra bit över vad som är "normalt" för mig. Tycker mig komma närmare så jag trycker på ännu mer i några hundra meter men avståndet minskar inte alls så mycket som jag hoppades.
Han stannade strax efter Anneberg och då såg jag att det var en vältränad cyklist med tempocykel och hjälm. Inte så konstigt att jag inte hade en chans att komma ikapp...

Väl hemma igen så bytte jag lite kläder och cykel för att cykla ner till havet med frugan. Det är strax under 10km dit så det blev ingen lång runda men vi skulle ju hem igen så totalt under dagen blev det över 5mil för mig på sadeln.

Gammal 2012-07-26, 07:11   #2573
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Du fick ett schysst intervallpass i alla fall.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-26, 14:24   #2574
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Du fick ett schysst intervallpass i alla fall.
Haha, ja ungefär. Har varit lite försiktig både i cyklingen och löpningen för att inte slå upp mina gamla skador. Den där körningen var inte så smart eftersom jag var helt ouppvärmd. Men nu vet jag iallafall att låren höll för det

Idag blir det vila. Eller nästan vila rättare sagt. Ska skyffla några hundra kilo makadam 30m

Gammal 2012-07-26, 14:43   #2575
stockinger
aka TinyTim

stockingers avatar

Reg.datum: Jan 2009
Vad har du för cykel?
Provade min första runda på en racercykel igår och fastnade helt för det, sjukt rolig träning.
hur mycket bör man lägga ut på en första racercykel? Tänkte köpa en begagnad då farsans håj är 20-25 år gammal och ganska så sliten :P

Senast redigerad av stockinger den 2012-07-26 klockan 14:45.
stockinger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-26, 18:24   #2576
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stockinger Visa inlägg
Vad har du för cykel?
Provade min första runda på en racercykel igår och fastnade helt för det, sjukt rolig träning.
hur mycket bör man lägga ut på en första racercykel? Tänkte köpa en begagnad då farsans håj är 20-25 år gammal och ganska så sliten :P
Jag har en Giant Defy som grund men sedan har jag bytt upp mig ett snäpp i samtliga komponenter och hjul. Jag blir inte bättre för det men det är alltid skönt att inte kunna skylla på materialet.

Lägger du 6-8tusen på en lättare begagnad så kommer du få en riktigt bra. Billigare än så går självklart men då blir det genast mycket äldre cyklar eller lite enklare rent kvalitémässigt.
Att cykla racer är sjukt mycket roligare än vanlig cykling!

Gammal 2012-07-26, 21:54   #2577
944RS
Musklig

944RSs avatar

Det blev nästan 5timmars slit med att gräva och skyffla! Tur att jag inte planerade någon styrketräning imorgon före jobbet för det hade mina axlar och min rygg inte uppskattat.

Men cykling ska inte vara något problem hoppas jag!

Gammal 2012-07-26, 23:07   #2578
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Det blev nästan 5timmars slit med att gräva och skyffla! Tur att jag inte planerade någon styrketräning imorgon före jobbet för det hade mina axlar och min rygg inte uppskattat.

Men cykling ska inte vara något problem hoppas jag!
glada snickaren approves!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-27, 12:13   #2579
944RS
Musklig

944RSs avatar

Det gick bra att cykla till jobbet även om jag var lite trött. Dimma och knappt 10grader gjorde att jag startade väldigt lungt och bara körde via Kållered.
Snittpuls på 139Bpm och klockan pep om att återhämtningspulsen var 113 efter att ha sjunkit med 51slag.

Hemresan kommer jag köra nästan räka vägen hem. Ska bara "värma upp" några hundra meter först innan jag tänker pressa mig lite mer än vanligt. Ska få till ett snabbt byte till löparskor och sedan gå ut hårdare än tidigare i 2,5km.

Gammal 2012-07-28, 08:20   #2580
944RS
Musklig

944RSs avatar

Det gick nästan som planerat igår. Uppvärmningen på cykeln blev lite för lång så själva träningsbiten blev bara 9,3km istället för 10. Höll ett bra tempo men värmen gjorde att jag torr i munnen och svetten sved i ögonen.
Bytet till löparskor var nog ett av mina snabbaste så benen kändes lite ansträngda från start under löpningen. Pulsen och andningen har inte varit så här ansträngda sedan någon gång i Mars... Men ändå gick det inte alls så fort som jag hoppades.
Hade bestämt mig för 2,5km men 100m före "mål" så såg jag att det var några andra just där så jag stannade vid 2,4km idag. Hade ingen lust att spurta fram till dem och där stanna och flåsa.
Jag är inte skapt för att springa fort och borde inte ens överväga att ställa upp i några sprintlopp.

Efter löpningen så hoppade jag upp på cykeln igen för att möta upp familjen på Askimsbadet. Kände mig lite sliten så det var skönt att frugan ringde efter bara några km och sa att jag kunde vända om för de var på väg hem

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.