Dålig matdag igår! Fy!!
Vaknade upp till en trevlig soluppgång och det såg ut att bli strålande dag för att vara ute och springa.
Tyvärr kom frugan hem först när solen gått i moln men jag gav mig självklart ut ändå.
Förberedde mig för ett långpass med att ställa ut flaskor med vatten och sportdryck och tog på mig 2XU-tightsen. Kollade att pulsklockan var laddad och gjorde mig redo.
Skulle starta klockan när det plötsligt var stendöd!!

Blev ruskigt irriterad och fick hämta mobilen som klocka istället. Inte så jättekul att springa och hålla i en 3kg tung smartphone.
Använder Funbeat-appen även om jag inte tycker att Gps-funktionen är riktigt pålitlig och bra.
Kunde inte ha koll på puls, tid, tempo men appen var inställd på röststyrning och pratade högt vid varje kilometer hur långt jag sprungit och vad senaste kilometertiden var.
Sprang lugnt och fint hela tiden och höll mig i närområdet för att kunna dricka vid jämna mellanrum.
Första blev vid ungefär 4,3km och andra(stannade även och kissade då) vid 9,2. Allt kändes okej i knäna så jag fortsatte ett varv till.
Som längst har jag tränat 17km så jag såg ett bra tillfälle att slå det.
Sträcka: 18,2km
Tid: 1:39
Ger ett tempo på 5:27. Kunde ha sprungit både längre och fortare men kan ärligt säga att hålla ett högre tempo än det här i 42km kommer bli en utmaning.