2012-02-01, 12:54
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Vunnis är en panda och då får man vänta lite extra på att han ska vakna, äta klart, träna klart och då får du räkna med att han tar lite extra tid på sig
Krama på honom ofta också, klia unde hakan och bakom höger öra samt mata honom med snickers & laktos-fri mjölk
Resultat: Happy pandha
|
|
|
2012-02-01, 12:55
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
I'm slooooow. Det är min starka sida. Du får liksom... anpassa dig lite efter den.
Festlig pryl du har fått för dig att leka med 
|
Jag får vänja mig. Lovar att jag ska baka kladdkaka ala mela tills när du kommer å tittar på film här  looooooooovar! Laktosfri!
Erkänn!
Sällsynta: Minskad kaliumhalt i blodet. Oregelbunden hjärtrytm. Utvidgning av ytliga blodkärl som kan ge rodnad och värmekänsla i huden.
Mycket sällsynta: Överkänslighetsreaktioner, t ex klåda och hudutslag (nässelfeber), svullnad i ansikte, tunga och/eller svalg (s k angioödem), kramp i luftrören, blodtrycksfall. Överaktivitet och sömnstörningar. Muskelspänning. Bröstsmärta (som tecken på kärlkramp).*
oooooh!!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2012-02-01, 12:56
|
|
Klär i skinnrock
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Till å börja med?
Jag vet inte, men medicinerna lär slå ut mig annars.
Biverkningar:
Mycket vanliga: Darrningar.
Vanliga: Ökad hjärtfrekvens. Hjärtklappning. Huvudvärk. Muskelkramp.
|
Det låter bättre.
Vad är det för attacksjukdom du har fått egentligen?
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
2012-02-01, 12:57
|
|
Klär i skinnrock
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
<3
I'm slooooow. Det är min starka sida. Du får liksom... anpassa dig lite efter den.
Festlig pryl du har fått för dig att leka med 
|
Tjo Panda, kommer du och leker med oss andra runda goa människor på Vallen idag?
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
2012-02-01, 12:58
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.R
Det låter bättre.
Vad är det för attacksjukdom du har fått egentligen?
|
Det visste dom ju inte. Tog test för halsfluss & körtelfeber som var negativa. Kollade sänkan som var bra.
Men samtidigt kunde jag varken prata eller andas normalt. Så jag fick testa att andas i en sån astmamaskinmojs med luftrörsvidgande grejs och helt plötsligt kunde jag iaf andas och stämbanden blev bättre. Det förklarade dock inte febern osv.
Men medicinen är för astma. Suger att inte ens kunna andas normalt :/
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-01, 12:58
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Vunnis är en panda och då får man vänta lite extra på att han ska vakna, äta klart, träna klart och då får du räkna med att han tar lite extra tid på sig
Krama på honom ofta också, klia unde hakan och bakom höger öra samt mata honom med snickers & laktos-fri mjölk
|
Jag blev faktiskt lite till mig när jag läste det här. 
Det lät mysigt... och stämde himlans bra. ^^,
Citat:
Jag får vänja mig. Lovar att jag ska baka kladdkaka ala mela tills när du kommer å tittar på film här  looooooooovar! Laktosfri!
Erkänn!
Sällsynta: Minskad kaliumhalt i blodet. Oregelbunden hjärtrytm. Utvidgning av ytliga blodkärl som kan ge rodnad och värmekänsla i huden.
Mycket sällsynta: Överkänslighetsreaktioner, t ex klåda och hudutslag (nässelfeber), svullnad i ansikte, tunga och/eller svalg (s k angioödem), kramp i luftrören, blodtrycksfall. Överaktivitet och sömnstörningar. Muskelspänning. Bröstsmärta (som tecken på kärlkramp).*
oooooh!!
|
Aww. <33
Jag skulle nog inte våga äta ditt grejs.
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.R
Tjo Panda, kommer du och leker med oss andra runda goa människor på Vallen idag?
|
Det är ju onsdag! ... och dessutom sitter jag på jobbet tills sen nån gång. Lär bli försenad om jag åker till vallen i alla fall. ~5 halv sex nånting? Njä, får bli en sväng här istället.
Senast redigerad av Vunnis den 2012-02-01 klockan 13:00.
|
|
|
2012-02-01, 13:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Någon som vet vad det kostar att gå till vårdcentralen på en sån här "akut" tid. Mitt ärende e väl inte direkt akut men jag kan inte vänta tills nästa onsdag (först då vårdcentralen där jag bor har icke akuttider....).
Sen kollade jag även företagshälsovård, kan man gå dit istället? Jag skulle även vilja göra lite generella tester för o se om nånting är fel och vet inte om det går o göra på vårdcentralen också? Har ingen som helst koll på sånt här senaste gången jag har varit i kontakt med vården var nog för typ 6-7år sen när jag tog massa tester pga min fetma.
|
|
|
2012-02-01, 13:01
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
Någon som vet vad det kostar att gå till vårdcentralen på en sån här "akut" tid. Mitt ärende e väl inte direkt akut men jag kan inte vänta tills nästa onsdag (först då vårdcentralen där jag bor har icke akuttider....).
Sen kollade jag även företagshälsovård, kan man gå dit istället? Jag skulle även vilja göra lite generella tester för o se om nånting är fel och vet inte om det går o göra på vårdcentralen också? Har ingen som helst koll på sånt här senaste gången jag har varit i kontakt med vården var nog för typ 6-7år sen när jag tog massa tester pga min fetma.
|
Beror nog på vilket landsting du tillhör.
Jag fick betala 300 i Göteborg för ett besök på jourcentralen på kvällen på den vårdcentralen jag inte är skriven på. Annars kostade det 200 på dagtid. Tror jag?
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-01, 13:11
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
|
Ahw, panda kommer med bruksanvisning  Allt bra kommer med bruksanvisning!
Citat:
Aww. <33
Jag skulle nog inte våga äta ditt grejs. 
|
Vaffö?! Andas er bra!
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-01, 13:12
|
|
Tunnis
|
Citat:
Ahw, panda kommer med bruksanvisning  Allt bra kommer med bruksanvisning!
Vaffö?! Andas er bra!
|
Men såsen är läskig!  Man döööör av den!
Mela kommer dööööö!
|
|
|
2012-02-01, 13:13
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Men såsen är läskig!  Man döööör av den!
Mela kommer dööööö!
|
Sås? Vilken sås? Det är inte gurgelskiten som dödar mig, det är de lömska små vita pillrerna
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-01, 13:15
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Astmamedicin har ju den trevliga effekten att man faktiskt inte dör, luftrörsvidgande är det shiet om man har andningsproblem, tro mig, jag har provat. Aj löv min astmamedicin.
Jag får alltid det initiala rådet av min husläkare att öka på kortisondosen när jag är förkyld, det tar väldigt effektivt.
|
|
2012-02-01, 13:17
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Astmamedicin har ju den trevliga effekten att man faktiskt inte dör, luftrörsvidgande är det shiet om man har andningsproblem, tro mig, jag har provat. Aj löv min astmamedicin.
Jag får alltid det initiala rådet av min husläkare att öka på kortisondosen när jag är förkyld, det tar väldigt effektivt.
|
Jag vill ha sån häftig andningsgrej. Inte piller  Hur får man sån? Hur vet man att man har astma?
Kortison missbrukar jag redan D: wiih!
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-01, 13:19
|
|
Tunnis
|
Kortisån är oopti. Vad har du det till?
Sås! Såsen du pratar om?! Den... dom vita pillrena, tydligen?
|
|
|
2012-02-01, 13:20
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Jag vill ha sån häftig andningsgrej. Inte piller  Hur får man sån? Hur vet man att man har astma?
Kortison missbrukar jag redan D: wiih!
|
Jag har en puffpuff, it's my friend.
Jag har ansträngningsastma, den brukar slå ut väldigt kraftigt vid tex intervaller i backe, när pulsen stiger snabbt och man blir väldigt anfådd. Tungt att andas, det kanske tom piper i luftrören. I extrema fall även ont av luftrörens krampande.
Jag har nog haft astma hela min uppväxt men trodde att jag bara hade dålig kondis eftersom det bara blev tydligt när jag ansträngden mig, så att säga. När jag provade med alla upptänkliga astmamediciner (doktorn gick så att säga all in) så var det en gigantisk aha-upplevelse.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.
|

|