2011-02-15, 13:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Lychgate måste säga snyggt resultat! Grattis
MVH
Manil
|
|
|
2011-02-15, 18:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
De grymt bra med din viktnedgång. Men alltså bara för jag inte prioriterat kondis betyder det INTE jag har dålig kondis. jag har BRA kondis! precis testat de som luft o stå stampa på crostrainern eller cyckel.. tyvärr de okunskaper som denna grej med DU MÅSTE KONDIS TRÄNA SOM FAN FÖRATT FÅ SNYGG KROPP, som e pest.. förlåt men de är så ja vägrar säga annat. Och med att styrketräna... du måste köra tuff styrketräning... inte lyfta babyviker hela tiden eller medel.. man måste pressa sig till de yttersta... och VILJA HITTA RÄTT VINKLAR för att öka/orka. De går tyvärr inte läsa i en bok. brinnande vilja måste finnas. kalrt jag kört kondis men väldigt lite typ 3-4 ggr i veckan jämfört med styrka som jag kör varje dag.. och ja, jag är stark.
Senast redigerad av Zirius den 2011-02-15 klockan 19:07.
|
|
|
2011-02-15, 19:48
|
|
Deff Incarnate
Reg.datum: Jul 2009
|
Blev lite påmind av Zirius inlägg:
Ha tempo i styrketräningen, lyft tungt och ha relativt korta pauser. Kan ni fortfarande gå utan problem efter ett benpass gör ni fel. Triceps ska bli så utkörda att ni knappt får av er tshirten, Blodet känns som batterisyra i musklerna, etc etc.
Själv staplar jag omkring som jag vore full och skitit ner mig efter ett benpass. Ser nog roligt ut.
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
|
|
|
|
2011-02-16, 10:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zirius
De grymt bra med din viktnedgång. Men alltså bara för jag inte prioriterat kondis betyder det INTE jag har dålig kondis. jag har BRA kondis! precis testat de som luft o stå stampa på crostrainern eller cyckel.. tyvärr de okunskaper som denna grej med DU MÅSTE KONDIS TRÄNA SOM FAN FÖRATT FÅ SNYGG KROPP, som e pest.. förlåt men de är så ja vägrar säga annat. Och med att styrketräna... du måste köra tuff styrketräning... inte lyfta babyviker hela tiden eller medel.. man måste pressa sig till de yttersta... och VILJA HITTA RÄTT VINKLAR för att öka/orka. De går tyvärr inte läsa i en bok. brinnande vilja måste finnas. kalrt jag kört kondis men väldigt lite typ 3-4 ggr i veckan jämfört med styrka som jag kör varje dag.. och ja, jag är stark.
|
Hehe, alla är vi väl olika! Kör dock inte brutalt mycket kardio utan ofta 20-30min på cykel/crosstrainer 2-3ggr i veckan och ibland lyckas jag klämma in en 60min pass om orken finns! Har gått från att inte orka springa ens 500m till att nu köra 5km under 20min och 10km på runt 42min så utvecklingen där är inte bara tackvare att jag gått ner i vikt känns det som!
Däremot kör jag tungt satan på gymmet, normalt 2 musklergrupper/pass med 3-4 övningar per muskelgrupp och 4-6 reps x 4 set per övning! Går ofta till fail på sista setet, dock lite beroende på muskelgrupp!
Funderar på om man skulle köpa på sig lite avokado, för var intressant att läsa länken om huden. Omega3 har jag börjat käka sen en månad tillbaka så det fortsätter jag med för verkar ju också "eventuellt" har en positiv inverkan på huden (jag började äta det för att jag har svårt för att äta fisk)
|
|
|
2011-02-16, 12:14
|
|
Not that kind of doctor
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Okej, har du "överflödigt" bukfett kvar? För lite intresserad av hur jag kommer se ut när jag är klar med min deff till sommaren. För kan det vara så att den där påsen "hänger" mer ju mer fett en innehåller? (denna upptäckt är relativt ny för mig, för typ 10kg sen)
|
Nog finns det en del kvar på magen. Jag får gå ner minst tio kilo till och hoppas att huden stramar till sig innan det blir någorlunda platt. Men det ser inte dåligt ut när jag står upp, en lite valk längst ner bara. Att jag gått ner mycket i vikt är bara uppenbart om man känner mig. För alla andra så ser jag nog mest småtjock ut. Men jag kommer nog inte använda färdigställning för armhävning som någon strandpose inom den närmast framtiden, fast det gör inte så mycket.
|
|
|
2011-02-17, 14:28
|
|
Registered User
|
Grymt jobbat!!, jag känner igen mig själv i dina bilder i första inlägget
Jag har själv gått ned 37 kilo(från 127 -> 90 kilo @185cm) , 40cm i midjan från augusti 2010 - januari 2011 genom MYCKET kardio/styrketräning
Jag känner mig också lite bekymrad över detta med löshuden, men det löser sig nog med tiden  , Du slipper iaf alla satans bristningar som jag lyckats dra på mig
Och så länge du styrketränar så kommer ny muskelmassa "fylla ut" huden  , så kör hårt!
|
|
|
2011-04-06, 20:11
|
|
Registered User
|
För den nyfikne så kommer här en update på den lösa huden...
osäker på om det syns någon skillnad, men inte känns det som att den minskar iaf!
|
|
|
2011-04-06, 23:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag hade samma problem med lös hud i ungefär samma omfattning för 3 år sedan. Det jag gjorde för att förtjäna det hela var att gå ner 30 kilo på 4 månader (inget att rekomendera) och det blev som det blev.
I dagsläget har huden inte dragit ihop sig helt och jag ser tjockare ut än vad jag är. Men det har skett en stor förändring i den lösa mängden hud. Alternativen som man kan satsa på är att bygga muskler i de mest påverkade områdena, mage/bröst och på så sätt fylla ut den lösa huden med muskler.
Annars är det bara att vänta på att huden ska dra ihop sig och göra det bästa av situationen. Jag roade mig själv genom att springa runt och göra äckliga figurer med den lösa huden på magen. Folk hatade mig för det, men jag fick ut lite tillfredställelse av mitt utseende.
|
|
|
2011-04-07, 07:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrodern
Jag hade samma problem med lös hud i ungefär samma omfattning för 3 år sedan. Det jag gjorde för att förtjäna det hela var att gå ner 30 kilo på 4 månader (inget att rekomendera) och det blev som det blev.
I dagsläget har huden inte dragit ihop sig helt och jag ser tjockare ut än vad jag är. Men det har skett en stor förändring i den lösa mängden hud. Alternativen som man kan satsa på är att bygga muskler i de mest påverkade områdena, mage/bröst och på så sätt fylla ut den lösa huden med muskler.
Annars är det bara att vänta på att huden ska dra ihop sig och göra det bästa av situationen. Jag roade mig själv genom att springa runt och göra äckliga figurer med den lösa huden på magen. Folk hatade mig för det, men jag fick ut lite tillfredställelse av mitt utseende.
|
Okej, intressant att höra om andra som har/haft samma problem!
För mig rör det sig om en minskning på snart 50kg över 2år. Dock körde jag en snabbvariant i somras och droppade 15kg väldigt fort (typ 2 mån).
Ska ner på målvikten och se hur det ser ut då, operation är inte aktuellt än iaf och vet inte om det någonsin kommer bli det!
Tror dock jag får svårt att bli "tajt" runt magen oavsett mängd muskelmassa jag lägger på mig. Däremot kan jag nog fylla upp 50% av den lösa huden omkring bröstet med mer muskler genom några års hård träning!
|
|
|
2011-04-07, 07:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Skall ta liknande bilder när jag är klar 1 aug. Borde också landa runt 35-40kg nedgång då.
Än verkar det som huden hänger med. Men tror det kan gå snabbt på slutet att få lös hud om den slutar följa med.
Senast redigerad av Nykropp den 2011-04-07 klockan 07:46.
|
|
|
2011-04-07, 11:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Okej, intressant att höra om andra som har/haft samma problem!
operation är inte aktuellt än iaf och vet inte om det någonsin kommer bli det!
Tror dock jag får svårt att bli "tajt" runt magen oavsett mängd muskelmassa jag lägger på mig. Däremot kan jag nog fylla upp 50% av den lösa huden omkring bröstet med mer muskler genom några års hård träning! 
|
Jag funderade också på operation ett tag, men jag tror att jag var för lat för att göra något åt det.
I dagsläget har jag inga problem med det, då jag sedan länge accepterat att jag inte kommer få några synliga magrutor och inte intresserar mig av det.
Skulle kunna lägga upp bild och visa hur jag ser ut idag, har dock lagt på mig lite fett igen. Men då får du en fingervisning.
|
|
|
2011-04-07, 14:27
|
|
Registered User
|
Så här ser huden ut i dagsläget
|
|
|
2011-04-07, 15:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nykropp
Skall ta liknande bilder när jag är klar 1 aug. Borde också landa runt 35-40kg nedgång då.
Än verkar det som huden hänger med. Men tror det kan gå snabbt på slutet att få lös hud om den slutar följa med.
|
Okej, ska bli intressant att följa!
Verkar som att det genetiska lottot spelar in här också!
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrodern
Jag funderade också på operation ett tag, men jag tror att jag var för lat för att göra något åt det.
I dagsläget har jag inga problem med det, då jag sedan länge accepterat att jag inte kommer få några synliga magrutor och inte intresserar mig av det.
Skulle kunna lägga upp bild och visa hur jag ser ut idag, har dock lagt på mig lite fett igen. Men då får du en fingervisning.
|
Kunde min "påse" på mage vara likt din skulle jag absolut inte orka bry mig om en operation. Hoppas att min hud kan återhämta sig till något liknande så jag slipper operation!
Edit: kanske ska läsa först, skriva sen! :p
Senast redigerad av Reaper123 den 2011-04-07 klockan 15:11.
|
|
|
2011-05-01, 16:12
|
|
KoloLurkeR DeLuX
|
Jag har oxå liknande som er andra, men jag tror att det mest fett i huden som gör att det ser ut så... jag har gått ner ca 30Kg på ett år ungefär. Ska försöka ta ner mig till 85 nu i maj... Får se hur skinnet/fettet på mage och bröst ser sig ut då....
|
|
|
2011-07-07, 21:10
|
|
Registered User
|
Händer inte så mycket på vågen, men inbillar mig att påsen på magen har förändrats något!?
Hur som helst bjuder jag på "dagsformen"!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.
|

|