Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee
Jag är 23, vi har varit ihop i snart 3 år, varit sambo i snart (Dec) 2 år.
Jag tror det kan ligga i att jag behöver mer personligt "space" och få vara för mig själv mer, vilket hon har lite svårt att förstå fast jag har sagt det till henne.
|
Man behöver inte alltid förstå den andres behov, däremot behöver man respektera varandras önskningar.
Så det får du säga till din tjej att hon inte behöver tycka som du men att hon ändå respekterar att du vill ha mer space för annars är ju alternativet att inte vara i relationen alls..?!
Sen kan du kanske
ta mer space ist för att hon ska
ge det. Du kanske har aktiviteter du vill pyssla med på eget håll där inte hon är med? då kan du göra det!
Sen vet jag inte om ni gör mycket saker ihop, men om ni satsar på kvalitetstid med varandra regelbundet, så kanske hennes behov att vara på dig hela tiden minskar, efterssom hon har fått umgängesbehovet tillfredsställt mer inplanerat!
Hur bor ni? litet? finns det möjlighet att vara på sitt eget håll i lägenheten eller är ni på varandra hela tiden när ni är hemma?
Ta upp problemet och dina tankar med henne så kan ni lösa det. Det är ingen bra idé att du ska gå å tänka på det där själv och bara försöka att
inte tänka på det, förhandla bort tankarna genom tänkande osv, det löser ju ingenting och tankarna kommer fortsätta.
Ni är två i förhållandet så då får ni vårda förhållandet tillsammans