F5-träningen rullar vidare... idag med kologänget!
Pass: C/D/B - Tungt 3
Mentalt inställning: GnnnnNNNNNNNN NNNNNNNN!!!!!!!!11
rotatorcuffar
1 set för värmning
latsdrag, värmning
glömde detta i all hast
chins (handflatorna från mig)
1 set [ 4 x kv (84) kg ]
värmning
1 set [ 4 x kv (84) kg + 10 kg ]
1 set [ 3 x kv (84) kg + 10 kg ]
1 set [ 7 x kv (84) kg ]
1 set [ 4 x kv (84) kg ]
dips
1 set [ 6 x kv (84) kg ]
1 set [ 6 x kv (84) kg + 25 kg ]
1 set [ 4 x kv (84) kg + 40 kg ]
1 set [ 6 x kv (84) kg + 35 kg ]
1 set [ 8 x kv (84) kg + 25 kg ]
liggande tricepsextension
1 set [ 8 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 35 kg ]
1 set [ 8 x 40 kg ]
2 forced reps av scratch89
stångcurl i powerrack, lol
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 40 kg ]
1 forced rep av scratch89
1 set [ 6 x 40 kg ]
ez-curl
1 set [ 10 x 30 kg ]
wtf?
1 set [ 6 x 30 kg ]
SUMMERING:
Lätt besviken över hela passet, trodde jag skulle ha ökat mer i allt, trodde jag skulle vara starkare. Dock var jag inte helt återhämtad i latsen direkt, 1 dags vila liksom sedan på't igen, uff... å andra sidan var det kul o peppande o köra chins ihop med fler. Frantic var helt galet bra i chins, såg så sjukt lätt ut då han körde.
När jag skrev ner passet nu dock så kom jag på att det kanske inte var så jädrans tokigt ändå. Tyckte jag var svag i bicepscurls, men då hade jag ändå kört en del chins hmm. Ska börja mata mkt mer raka curls istället för EZ-curls, även fast det gör ont i handlederna. Jag är på väg att utveckla mig själv på EZ-stång och det hjälper mig inte i F5. Likabra o vänja in vanliga stångcurls.
Dipsen är helt klart en övning jag tror att jag med lätthet kan öka styrkan på och sedan växla om och öka repstålighet och sätta en hel del PB'n i under höstens gång.
Riktigt kul o köra med koloiter och jag blev fullständigt färdig. Duktigt mör flera timmar efteråt nu i lats, biceps o triceps. Härligt! Underbart gäng också och Frantic är min nya idol tror jag, både vad gäller fysiken utseendemässigt men framför allt spänsten o styrkan i chins o dips.