Fint pass!
Angående dina tankar på schema
Jag tror personligen att det blir väldigt tungt. Det kan säkert funka, men till vilket pris i längden?
Som flera andra (som är mer erfarna än mig) skrivit i tråden så tuker jag du borde satsa på något beprövat. Nu testade jag något som enligt många var "Fel", men det var inte lika tunga vikter.
Jo, du och de andra har säkert helt rätt, men det har blivit som en fix idé, känns som om jag måste prova det Får se hur jag gör, inte bestämt mig ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP
Dina marklyft är ju verkligen sjuka jämfört med dina bänkpressar? Vad beror det på tror du?
Riktigt stark i ryggen är du !
Haha, ja det är lite skillnad
Jag tror att mina svaga bänkpressar beror på att jag har långa armar, en skadad axel men framförallt för att jag är genetisk dålig i bänkpress (min far var också kass i bänk) och i bröstmuskelaturen. Däremot så har jag fått hyffsat lätt för rygg istället
Här är ett klipp på lillbrorsan som lyfter 1rep på 290kg i marklyft. Finns tre andra klipp då han lyfter nästan 11 reps på 200kg, 4 reps på 240- och 250kg.
Här är ett klipp på lillbrorsan som lyfter 1rep på 290kg i marklyft. Finns tre andra klipp då han lyfter nästan 11 reps på 200kg, 4 reps på 240- och 250kg.
Ps. Brorsan ska tävla i Luciapokalen nu till december - har lite bilder på honom i mitt album. Ta er gärna en liten titt!
Jag vet inte riktigt varför du postar en video på någon för mig helt okänd i min träningsjournal. Men jag antar att du postat i fel tråd. Dock var han riktigt stark, kollade även på bilderna i ditt album, mkt kött där! Ngt som jag blev lite nyfiken på dock är, hur lång är din bror, på klippet såg han ganska kort ut, men på bilderna så stod det att han spelat elit basket!?
Kommer helt säkert gå bra i framtida tävlingar för honom!
Citat:
Ursprungligen postat av Detective
Haha. Jo det såg segt ut. Men starkt att få upp det
Jag vet inte riktigt varför du postar en video på någon för mig helt okänd i min träningsjournal. Men jag antar att du postat i fel tråd. Dock var han riktigt stark, kollade även på bilderna i ditt album, mkt kött där! Ngt som jag blev lite nyfiken på dock är, hur lång är din bror, på klippet såg han ganska kort ut, men på bilderna så stod det att han spelat elit basket!?
Kommer helt säkert gå bra i framtida tävlingar för honom!
Hallå Powerdog! Du det var faktiskt en riktig bra fråga, småskrattar lite för mig själv nu när du belyst detta. Tänkte inte alls på det, sorry man, det var inte meningen att lägga upp den i din träningsjournal på detta sätt. Jag måste nog ha blandat ihop det med en annan tråd där "bilder och videoklipp" efterlystes, råkade bli i din journal! Finns så många trådar med en hel rad av sidor, lätt för ögonen att ta miste!
"Kött fifan á la Sean Banan"... hehehe, ja, egenskapen att lägga på sig muskler (men också fett dessvärre) och att göra bra ifrån sig på explosiva träningsmoment finns i familjen, däremot får vi kämpa oerhört med uthållighetsträningen. It's the genetics!
På tal om brorsans längd så tror jag visst att han är nånstans mellan 174-176 cm. Han var dock inte den kortaste, fanns en annan kille som var ca 155 cm!!! men vilka skills bägge hade. De spelade i ALL-Star dock, jag antar att det räknas som elitbasket i Sverige, men det var ju ett par år sen sist.
Måste även tilläggas att jag tycker att du ha gjort väldigt bra ifrån dig på träningen och fått bra resultat! Bra kämpat powerdog and keep up the good work!
Hur går det för dig nu i din träning? Funkar allting som det ska och gör du förbättringar eller har du stött på hinder eller ev. platå?
Jo segt ska det vara ibland. Då har man hittat ett bra motstånd
Ja, synd bara att inte vikten var 200kg^^
Citat:
Ursprungligen postat av Saber
Hallå Powerdog! Du det var faktiskt en riktig bra fråga, småskrattar lite för mig själv nu när du belyst detta. Tänkte inte alls på det, sorry man, det var inte meningen att lägga upp den i din träningsjournal på detta sätt. Jag måste nog ha blandat ihop det med en annan tråd där "bilder och videoklipp" efterlystes, råkade bli i din journal! Finns så många trådar med en hel rad av sidor, lätt för ögonen att ta miste!
"Kött fifan á la Sean Banan"... hehehe, ja, egenskapen att lägga på sig muskler (men också fett dessvärre) och att göra bra ifrån sig på explosiva träningsmoment finns i familjen, däremot får vi kämpa oerhört med uthållighetsträningen. It's the genetics!
På tal om brorsans längd så tror jag visst att han är nånstans mellan 174-176 cm. Han var dock inte den kortaste, fanns en annan kille som var ca 155 cm!!! men vilka skills bägge hade. De spelade i ALL-Star dock, jag antar att det räknas som elitbasket i Sverige, men det var ju ett par år sen sist.
Måste även tilläggas att jag tycker att du ha gjort väldigt bra ifrån dig på träningen och fått bra resultat! Bra kämpat powerdog and keep up the good work!
Hur går det för dig nu i din träning? Funkar allting som det ska och gör du förbättringar eller har du stött på hinder eller ev. platå?
Hehe, det är lugnt, lätt hänt! Var mest roligt
Man kan ju inte få allt...
Oj, 155cm i basket, ja då måste man nog ha rejäla skills! Trodde att din bror var kortare än 174-176 faktiskt, det var nog det att han var så otroligt bred som lurade ögat lite.
Tack så mycket, roligt att höra!
Jo, det rullar på, har ju dietat i en 4-5månader nu (även jag lägger på mig fett lätt) och tappat ca 18kg i kroppsvikt. Men höjt mitt PB i både bänk och böj under tiden, dock har jag nog tappat ca 10kg i mark, men det känns ok med tanke på dietens längd och antalet kg som jag tappat. Nu längtar jag bara tills att börja bygga upp mig igen!