Fitness Five - Formtest bakfull, lol
Förutsättningar:
Afterwork igår som var obligatorisk och mer eller mindre obligatoriskt att dricka alkohol också (diplomati och politik som jag inte tänker förklara här). Vaknade i varje fall med duktigt kaptensöga och blykeps imorse, sedan kryddade jag det med illamående halva dagen.
För lite sömn, baksmälla, dålig kost och vätskebrist. Opti? Nja. Ändå var jag 100% inställd på mitt uppdrag på gymet. Fitnessfivetestet. Just do it.
Tävlingsvikt: 81 kg invägd 15 min innan passet
RESULTAT (inom parentes antal reps från testet 27/4):
bänkpress, inga hjälpmedel
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 14 x 80 kg ] - (10)
ökning med 4 reps + ALLTIMEHIGH! failure på 15'e rep
bicepscurls, inga hjälpmedel
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 7 x 40 kg ] - (7)
samma som fg fystest
knäböj, inga hjälpmedel
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ]
1 set [ 2 x 100 kg ]
1 set [ 2 x 120 kg ] - (0)
ökning med 2 reps! failure på 3'e rep
chins, inga hjälpmedel
1 set [ 12 x 45 kg ] latsdrag
1 set [ 7 x KV ] - (7)
failure på 8'e rep, samma som fg test
dips, inga hjälpmedel
1 set [ 21 x KV ] - (19)
ökning med 3 reps!
TOTALT: 51 reps, ökning med 8 reps!
Summering:
Ett förvånande pass/test. Hade inte räknat med att jag skulle ha ökat med 8 reps totalt mot för samma test för knappt 2 månader sedan. Dessutom bakis!?
Att jag inte ökat i chins t.ex. förvånar mig inte då jag aldrig tränar chins.
Bänken misstänkte jag att jag skulle ha ökat i och fan vet om jag inte kan ta 20 reps där snart. Fick dock någon studs i bröstet som kanske hade blivit bortdömt.
Bicepscurlsen gjorde jag mot en bakåtlutande stolpe, så det blev tyngre än vad det borde ha varit. Dock kändes det redan första rep att det var tungt.
Böjen var tung då jag körde böj i förrgår. Kändes direkt i benen. Vrålade rejält på 2'a rep då jag var nära failure redan där. 3'e rep fastnade jag nära bottenläget och släppte stången bakåt med en rejäl smäll i powerracket. Snubben i smithen intill höll på att skita knäck och skrek till haha. Första gången jag failat i knäböj utan passare faktiskt.
Chinsen var katastrof. Tungt, skapade lite gung mm. Värdelöst. Vet inte hur många som hade blivit godkända.
Dipsen var över förväntan, tror samtliga blev godkända. Här finns mer att hämta.
Kort vila mellan alla övningar och dessutom jobbigt som fan med allt klovande.
Styrkor: bänk och dips, finns mer att ge och här utvecklas jag bra.
Svagheter: böj, curl, chins. Böjen har potential, här kan jag jobba upp mig, men chins behöver jag nog coaching o hjälp med. Återkommer med målbild, här ska tränas jävlar min själ.