2010-05-28, 13:43
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Alexander Rybak bröt handed efter raseriutbrott genom att slå in en dörr med handen.
Tränar biceps
Och det är inte första gången. Han måste till exempel byta ut kylskåpet hemma.
– Jag slog in dörren. Jag tränar hela tiden för att få ut aggressionerna. Jag tränar mycket biceps och nu har jag blivit så stark att jag bröt min egen hand.
|
Vem är det?
Är det nån rysk byggare?
|
|
|
2010-05-28, 13:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Vem är det?
Är det nån rysk byggare?
|
Schlaaaaaaaaaaaaaaager-norsken! Fiolen!
|
2010-05-28, 13:49
|
|
|
Mjäll & SL
|
Citat:
Schlaaaaaaaaaaaaaaager-norsken! Fiolen!
|
Aha.
Gåggel hjälpte mig.
Massiv besep.
|
|
|
2010-05-28, 14:08
|
|
|
småmysigt slampig
Reg.datum: Jul 2006
|
Gahh,  Madda´fakkin meritvärdering. Vad fan betyder det och vad kan jag vänta mig? Första kursen jag är tvungen att söka enligt det nya systemet och har ingen aning om vad som gäller. Verkar som jag har 20.70 när man tagit hänsyn till meritvärdering, det borde väl räcka för FekA? I annat fall skjuter jag mig själv. Att inte komma in på Fek vore en skamfläck som inte går att tvätta bort hur mycket tvål och rotborstar jag än använder.
|
|
|
2010-05-28, 14:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus
Gahh,  Madda´fakkin meritvärdering. Vad fan betyder det och vad kan jag vänta mig? Första kursen jag är tvungen att söka enligt det nya systemet och har ingen aning om vad som gäller. Verkar som jag har 20.70 när man tagit hänsyn till meritvärdering, det borde väl räcka för FekA? I annat fall skjuter jag mig själv. Att inte komma in på Fek vore en skamfläck som inte går att tvätta bort hur mycket tvål och rotborstar jag än använder.
|
Inter och externredovisning
|
2010-05-28, 14:11
|
|
|
småmysigt slampig
|
Citat:
Inter och externredovisning 
|
Leker vi en lek i att ha det värst?  Ok, du vinner. Redovisning är ungefär lika kul som att köra pungen i en mixer.
|
|
|
2010-05-28, 14:17
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Snälla jag får inte dricks när jag bär fram varor till kunderna som köpt något här. Eller är snäll och hjälper dem och lasta sina bilar/släpvagnar/lastbilar. Det ingår inte ens i mitt jobb men men.
Dricks kan jag ge om jag är utomlands.
|
lyckligtvis är det ju valfritt att ge dricks.
Nu peppar vi för mark med att hetsdricka kaffe!
|
|
2010-05-28, 14:22
|
|
|
småmysigt slampig
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
lyckligtvis är det ju valfritt att ge dricks.
Nu peppar vi för mark med att hetsdricka kaffe!
|
Ger alltid dricks, särskilt på nation. Med ett så otacksamt arbete med en sådan liten lön förtjänar de dricks. De enda som är snålare på att dricksa än studenter är för övrigt professorer, doktorander och annat löst universitetsfolk.
|
|
|
2010-05-28, 15:10
|
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ger alltid dricks, särskilt på nation. Med ett så otacksamt arbete med en sådan liten lön förtjänar de dricks. De enda som är snålare på att dricksa än studenter är för övrigt professorer, doktorander och annat löst universitetsfolk.
|
Jag är student men ger alltid dricks, är väll inga större summor men många bäckar små.
|
|
|
2010-05-28, 15:15
|
|
|
småmysigt slampig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
Jag är student men ger alltid dricks, är väll inga större summor men många bäckar små. 
|
Jepp, ett par kronor räcker om man tycker personen gjort ett bra jobb tycker jag. Särskilt bartendering, blir särskilt viktigt när personen kanske jobbar nästan ideelt. Blir en bra måttstock på hur duktig och trevlig man varit under kvällen.
|
|
|
2010-05-28, 15:25
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Drickssystemet känns oerhört passé och jag är glad att det inte är kutym här i Sverige på samma sätt som i många andra länder. Serveringspersonal, eller alla inom service-yrken gör sitt jobb, och för det får de lön. Är den för låg är det något mellan arbetsgivaren och arbetstagaren, utan kundens inblandning. Om det krävs så krävs bör istället priserna höjas till en sådan nivå att lönerna höjs till acceptabel nivå. Nej, jag tycker inte dricks ska behövas som en "extra morot" för att faktiskt göra ett bra jobb, nöjda kunder och det faktum att man kan vara stolt över sitt arbete bör räcka.
Jag dricksar alltså inte frivilligt, av principskäl.
|
|
|
|
2010-05-28, 15:34
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
jag har 20.70 när man tagit hänsyn till meritvärdering, det borde väl räcka för FekA?
|
Haha varifrån har du fått vanföreställningen att det krävs grymma meriter för att komma in på den kursen?
Och dricks? Kan ju inte gärna klippa av ett hörn på kreditkortet lixx!
|
|
|
2010-05-28, 15:35
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
jag hatar mitt jobb. punkt.
|
|
|
2010-05-28, 15:41
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
jag hatar mitt jobb. punkt.
|
More aneurysms?
|
|
|
2010-05-28, 15:50
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
More aneurysms?
|
nej. jaha, vad ska man skola om sig till? jag kommer både få magsår och tappa håret om jag fortsätter i det här tempot.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:57.
|

|