2010-05-04, 20:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Old pop doing ol' chad west coast training
Muskelgrupp: Ben PII-4
Målsättning: Lätta underkroppspasset + mage
Motivation: Bra motivation, men årets vätskebrist
fria knäböj, warmup
1 set [ 12 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
frontböj, ATG, bälte
1 set [ 6 x 60 kg ] känning i knät, men vafan
1 set [ 6 x 60 kg ] kändes som om jag fick riiiiiktigt bra djup
1 set [ 6 x 70 kg ] dags o öööööka här då va
hack squat, omvända i min favvomaskin
1 set [ 8 x 50 kg ] tappade synen på höger öga, LOL
1 set [ 8 x 70 kg ] ahhhh lätt!
1 set [ 8 x 85 kg ] aaaah, mysigt, knät fungerade!
sittande benspark
1 set [ 8 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ] jaaa mataaaaaaaa
liggande lårcurl
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 30 kg ]
1 set [ 10 x 35 kg ]
stående vadpress
1 set [ 10 x 80 kg ]
1 set [ 10 x 80 kg ]
1 set [ 10 x 80 kg ] krampade
SUMMERING:
Note to myself: drick vatten för helvete!!!!11
Årets vätskebrist. Pissade så gult precis innan passet så jag undrar om inte vattenverket kommer stämma mig för att ha dumpat giftigt avfall. Tyckte jag drack vatten på jobbet, men måste haft vätskebrist deluxe.
Knät jävlades lite idag i frontarna, det ilade konstant som en äcklig tandvärk i benet. Bara o bita ihop o sluta grina. Sedan kom migränen som följd av vätskebrist. Först huvudvärk, sedan försvann synfältet på höger öga då jag körde hacklift, LOL... men äh, vem fan behöver se något liksom, bara o hålla käften o fortsätta mata, även blinda har bättre ben än mig. Bara o tiga och ta emot (dont quote this wrong).
Ska egentligen köra 10-reppare i frontböjarna men jag gör något riktigt, riktigt fel med andningen. Håller andan för länge eller ngt. Blir alltid yr/snurrig vid typ 6'e rep. 4 rep till och jag är helt övertygad om att jag kommer svimma. Vet inte vad jag gör för fel, håller väl andan och blodfyller skallen på ngtvis.
Benstyrkan är på väg i varje fall - jag skiter blankt i vad ni andra kör på för vikter och jag ger blanka fan i om jag har sämst ben på forumet - styrkan ökar varje pass nu och tekniken blir bara bättre o bättre. Fortsätter det så här så gör jag djupa frontböjar på +100 innan sommaren är slut. Sweet.
|
|
|
2010-05-04, 20:58
|
|
|
Skeppskamrat
Reg.datum: Mar 2010
|
Skuggan, Jag vill minnas att du körde en "annorlunda" variant utav latsdrag? Stämmer det eller?
Jag har lite problem med mina latsdrag och håller därför på att testa lite nya varianter och skulle därför behöva lite tips på olika utföranden.
Jag testade ett nytt utförande förra passet som jag fått för mig var ungefär som du körde, dvs bakochfram i latsdraget och dra strikt ner bakom nacken.
(Men jag kanske har drömt om dig körandes latsträning på gymmet;
|
|
|
2010-05-04, 20:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Bra frontböj
|
|
|
2010-05-04, 21:03
|
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Väsktebrist är ju subopti om något. Jag trodde att du drack typ 1liter mjölk till dina oreos? Ikke? Gör om - gör rätt!
Vatten är överskattat, finns ju kaffe liksom, zomg!
Fina frontböj! Kommer göra susen på chickenlegsenstorkbenen ;D
|
|
|
2010-05-04, 21:21
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eliasso n
Skuggan, Jag vill minnas att du körde en "annorlunda" variant utav latsdrag? Stämmer det eller?
Jag har lite problem med mina latsdrag och håller därför på att testa lite nya varianter och skulle därför behöva lite tips på olika utföranden.
Jag testade ett nytt utförande förra passet som jag fått för mig var ungefär som du körde, dvs bakochfram i latsdraget och dra strikt ner bakom nacken.
(Men jag kanske har drömt om dig körandes latsträning på gymmet;

|
lool!... men ja, helt rätt, min favorit just nu är latsdrag omvänt bakom nacken.. rak rörelsebana, rak i ryggen, strikt ner, grepp precis i stångens väck där den slutar vara rak. I löööv, gärna mot spegeln där vid väggen och gärna i linne eller något så man ser latsen och axlarna jobba.  .... bättre kontakt med just latsen än så vettifan om jag fått i någon övning.
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Bra frontböj 
|
nja, men tack ändå :P
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Väsktebrist är ju subopti om något. Jag trodde att du drack typ 1liter mjölk till dina oreos? Ikke? Gör om - gör rätt!
Vatten är överskattat, finns ju kaffe liksom, zomg!
Fina frontböj! Kommer göra susen på chickenlegsenstorkbenen ;D
|
hahah, hinkat kaffe idag, men jag måste ha svettats som en gris eller ngt inatt..... har druckit 1,5 liter nu på lite mer än en timme och är inte ens pissnödig ännu. Ajabaja..
Storkbeeeeeeenen ska växa! ffs.. vänta bara, de kommer få anpassa sig efter viktökningarna och lära sig bli stoooooooora så småningom.
|
|
|
2010-05-04, 21:29
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Ekman ffs, jag har hittat ett nätragg åt dig:
"Snygga, lång och biffiga killar söker. Högsta budet just nu är 120kg, finns det någon som kan slå det?
Ser gärna att du är rakad och tatuerad också!  "
Tatuering kan vi nog fixa, se till o skala dig riktigt på skallen bara så kör vi! 29-taggare med tightröv från Halmstad som ser bra ut också. Jag är som vanligt rökt på dessa, LOL.
|
|
|
2010-05-04, 21:32
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Knät jävlades lite idag i frontarna, det ilade konstant som en äcklig tandvärk i benet. Bara o bita ihop o sluta grina. Sedan kom migränen som följd av vätskebrist. Först huvudvärk, sedan försvann synfältet på höger öga då jag körde hacklift, LOL... men äh, vem fan behöver se något liksom, bara o hålla käften o fortsätta mata, även blinda har bättre ben än mig. Bara o tiga och ta emot (dont quote this wrong).
|
Schysst attityd. (jag blundar för övrigt också i böj)
Citat:
Ska egentligen köra 10-reppare i frontböjarna men jag gör något riktigt, riktigt fel med andningen. Håller andan för länge eller ngt. Blir alltid yr/snurrig vid typ 6'e rep. 4 rep till och jag är helt övertygad om att jag kommer svimma. Vet inte vad jag gör för fel, håller väl andan och blodfyller skallen på ngtvis.
|
Fyller skallen verkar man alltid göra. Kan du stanna upp ett andetag mellan repetitionerna, eller tycker du att det blir fusk? I så fall kan du andas in riktigt och få till buktrycket ordentligt. Jag missade min trea i söndags för att jag gick ned innan jag hade kommit i rätt takt i andningen: andas in på vägen ned, spänn magen strax före bottenläget och pressa långsamt ut luften på vägen upp. Den tillhörande tomatfärgen i ansiktet behöver jag inte lära dig, där verkar du redan ha koll.
Citat:
|
Benstyrkan är på väg i varje fall - jag skiter blankt i vad ni andra kör på för vikter och jag ger blanka fan i om jag har sämst ben på forumet - styrkan ökar varje pass nu och tekniken blir bara bättre o bättre. Fortsätter det så här så gör jag djupa frontböjar på +100 innan sommaren är slut. Sweet.
|
Bra!
Det kommer att fortsätta så här om du bara vill. Hoppas att du kan hålla dig relativt skadefri.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-05-04, 21:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ekman ffs, jag har hittat ett nätragg åt dig:
"Snygga, lång och biffiga killar söker. Högsta budet just nu är 120kg, finns det någon som kan slå det?
Ser gärna att du är rakad och tatuerad också!  "
Tatuering kan vi nog fixa, se till o skala dig riktigt på skallen bara så kör vi! 29-taggare med tightröv från Halmstad som ser bra ut också. Jag är som vanligt rökt på dessa, LOL. 
|
Lol, jag har för fan tackat nej till 23åringar
|
|
|
2010-05-04, 21:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
|
Om jag inte minns fel så körde du 95 i vanliga böjar förra passet? Inte dåligt!
Citat:
Ekman ffs, jag har hittat ett nätragg åt dig
|
|
2010-05-04, 22:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Schysst attityd. (jag blundar för övrigt också i böj)
|
tack kompis!
Citat:
Fyller skallen verkar man alltid göra. Kan du stanna upp ett andetag mellan repetitionerna, eller tycker du att det blir fusk? I så fall kan du andas in riktigt och få till buktrycket ordentligt. Jag missade min trea i söndags för att jag gick ned innan jag hade kommit i rätt takt i andningen: andas in på vägen ned, spänn magen strax före bottenläget och pressa långsamt ut luften på vägen upp. Den tillhörande tomatfärgen i ansiktet behöver jag inte lära dig, där verkar du redan ha koll.
|
Precis så gör jag, jag stannar mellan varje rep för att hämta ny luft.. men jag tror inte jag pressar ut någon luft förrän jag har rest mig upp, så det är 3-5 sek som jag håller andan och blodfyller skallen innan jag andas ut/alternativt vrålar, lol
Citat:
Bra!
Det kommer att fortsätta så här om du bara vill. Hoppas att du kan hålla dig relativt skadefri.
|
thanks, jag tror benhårt på detta... känner en kopiös viljestyrka och en bra muskelstyrka också och båda tilltar. Jag hatar ju trots allt benträning, men just nu känns den riktigt på g. Hänger på det där med skadefri då och att knäna håller.
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Om jag inte minns fel så körde du 95 i vanliga böjar förra passet? Inte dåligt!
|
aa, PB't är 115 kg eller något i böjen på SL-djup, lol... men som det ser ut nu så spräcker jag PB't inom någon vecka här. Hoppas kunna röra mig uppåt 130kg eller mer i böjen i sommar, 140 hade inte varit dumt o få smaka på.
|
|
|
2010-05-04, 22:07
|
|
|
Skeppskamrat
|
Citat:
lool!... men ja, helt rätt, min favorit just nu är latsdrag omvänt bakom nacken.. rak rörelsebana, rak i ryggen, strikt ner, grepp precis i stångens väck där den slutar vara rak. I löööv, gärna mot spegeln där vid väggen och gärna i linne eller något så man ser latsen och axlarna jobba.  .... bättre kontakt med just latsen än så vettifan om jag fått i någon övning.
|
Lol  Lyckades pricka allt utom linnet och den gudomliga kontaken med latsen. Skall ge det ytterligare ett försök på måndag så får vi se om jag om jag kan få lite bättre kontakt. Kanske är det linnet som gör det.
|
|
|
2010-05-04, 22:21
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Lol  Lyckades pricka allt utom linnet och den gudomliga kontaken med latsen. Skall ge det ytterligare ett försök på måndag så får vi se om jag om jag kan få lite bättre kontakt. Kanske är det linnet som gör det. 
|
hojta till bara så kan jag hjälpa dig och kolla hur du rör axlarna mm.
|
|
|
2010-05-04, 22:24
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Snart ryker PBt! In i kaklet!
|
|
|
2010-05-04, 22:29
|
|
|
Skeppskamrat
|
Citat:
hojta till bara så kan jag hjälpa dig och kolla hur du rör axlarna mm.
|
Skall göra det. Måste bara timea dina "en kvart innan stängnings träningar"
För det är nog den övningen som jag är mest osäker i. Visst vikterna ökar men jag känner nästan inget varken direkt efteråt eller dagen efter. Det är biceps och greppet som tar slut först i denna övning.
|
|
|
2010-05-04, 22:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Snart ryker PBt! In i kaklet!
|
det kan du fethajja!
Citat:
Skall göra det. Måste bara timea dina "en kvart innan stängnings träningar"
För det är nog den övningen som jag är mest osäker i. Visst vikterna ökar men jag känner nästan inget varken direkt efteråt eller dagen efter. Det är biceps och greppet som tar slut först i denna övning.
|
hahh LOL... jag kan lära mig o komma lite tidigare någon kväll också kanske :P
angående kontakt och att armarna tar slut... skuggan haz secretz. I fix.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.
|

|