Dagens träning, 16/3-10
Plats: Almedal
Syfte: Få ut 1RM i bänk samt 5RM i Militärpress
Taggningsgrad: Rejält taggad under dagen. Varit riktigt sugen på att klämma i ordentligt i bänken.
Väl efter en seg dag i skolbänken glömde jag ta Ragen så jag fick springa in på pressbyrån och tjacka en vatten att blanda ut med. 15 min senare framme och redo för mitt första eftermiddagspass på Almedal.
Å helvete vad folk det var, taggningen sjönk direkt.
Givetvis var bänkarna upptagna så schemat sket sig direkt. Är ju van att träna ensam så det var jävligt ovant att få vänta på att köra sina övningar.
Började lite lätt iaf.
Hantelpress
2*10*12kg
1*8*15
Bänkpressen blev ledig och snabbt som fan fick man hugga på den.
Bänkpress
10*50kg
6*60kg
4*70kg
1*80kg
1*85kg(PB, kändes förvånansvärt lätt)
1*90kg(Bad en kille passa- stången tar emot rejält på upp vägen men det kändes som om det inte skulle vara några problem att få upp den men just när jag är på väg över tröskeln sliter snubben upp stången. Suck)
0*90kg (kör utan passare den här gången, kändes som jag hade vikten i mig men givetvis failar jag så killen som passade mig innan får springa fram och hjälpa mig

)
2*80kg
Räknar med ett pb på
87,5 även om jag inte pressade upp den vikten så var 85 kg såpass enkelt.
Hantelpress
3*6*25kg
Alla stänger upptagna inklusive smithmaskinerna så jag skippade militärpressarna och körde
Axelpress i maskin
1*10*10kg (per arm)
1*8*20kg
3*6*25kg
Alla stänger fortfarande upptagna men jag var sugen på mer axlar
Axelpress i smith
3*5*ca 40kg
Alla stänger fortfarande upptagna så jag drar några snabba set hantelshrugs.
Dips
3*5*kv. 94.4 kg
Dags för french press. Men givetvis är alla bänkar upptagna nu.
Smalbänk i smith
8*40kg
6*60kg
4*60kg
2*60kg(nära fail)
Pushdown med rep
8*50,45,40,35,30,20kg dropset (dubbeltrissa)
2*8*35kg
Summering
Bortsett från pumpet i triceps var detta ett dåligt pass. Sista gången som jag frivilligt tränar en eftermiddag på Almedal. Tränar hellre direkt efter skolan på Sportlife Lindholmen även om det kändes lite halvkast när jag var där senast.
Någon som har koll på om det är bättre att avvakta och träna senare på kvällen på Almedal? Öppettider fram till 2130 gör ju en inte särskild hård i byxorna iaf.
Betyg
2 fesna hantlar av 5 möjliga