Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-13, 18:18   #7891
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Bli fetare.

Du har gjort fantastiskt bra framsteg, ibland är det bra att stanna upp och titta bakåt för att få lite perspektiv.
Jag är faktiskt imponerad av dina framsteg.
Plussar på det!
Gammal 2010-02-13, 18:31   #7892
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
lol, när jag går tungt på hantlarna så har jag med tejp, tejpar fast 5or på utsidan, funkar prima..

eller så börjar du bara köra stritkare
Gammal 2010-02-13, 21:15   #7893
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Bli fetare.
haha ja eller så får jag häkta på en hängvikt runt midjan så jag kommer ner
måste se roligt ut när jag försöker sprattla mig neråt med kroppen =)

Citat:
Du har gjort fantastiskt bra framsteg, ibland är det bra att stanna upp och titta bakåt för att få lite perspektiv.
Jag är faktiskt imponerad av dina framsteg.
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Plussar på det!
men hoppsan.. det där värmde o läsa en lördagskväll som denna.
Jag inser också att det är lätt att fördöma sig själv då man tränar. Det är lätt o hela tiden hitta ngt o klanka ner på över sin kropp o sin styrka, särskilt då man blivit en viss grad fixerad :P .. mkt riktigt bra att stanna upp och reflektera över historiken ibland.

Det som känns roligast av allt är att jag fick vittringen på detta runt 30-strecket. Många gånger har jag tänkt att jag är för gammal för detta, för gammal för att börja nu och ha en chans att åstadkomma något vettigt... men gubbar (och gummor) kan också, så det så!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 21:18   #7894
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Styrketräning är för alla åldrar!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 10:49   #7895
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
lol, när jag går tungt på hantlarna så har jag med tejp, tejpar fast 5or på utsidan, funkar prima..

eller så börjar du bara köra stritkare
hehe, jag kör rätt så strikt ändå med 55-kilona faktiskt, men visst kan jag arbeta långsammare. Det mesta av min träning är strikt, jag skulle nog vinna på att ibland ta ut svängarna lite mer o köra Mourten-style

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Styrketräning är för alla åldrar!
Jajamen, gubbar kan!

Journalen
Gammal 2010-02-14, 11:00   #7896
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Deffstatus

Vågen skuttade ner lite till idag, trots att jag låg aningen högre på kolhydrater igår. Noterade 80,4 idag. Gör inget om vikten pendlar där, så länge som jag tar mig ner till 80 eller under 80 till nästa söndag.

Som det ser ut just nu så kommer jag dock INTE att klara mitt mål med att landa på runt 77-78 till den 19'e mars. Jag tror i varje fall inte att jag kommer klara en så snabb viktminskning.

Än så länge tycker jag mig inte se någon skillnad alls på kroppen egentligen. Någon definition kanske syns lite mer, men det är ju där jag redan varit rätt hård sedan tidigare. Fettmassan runt magen ligger glatt kvar och ser oförändrad ut. Förhoppningsvis ska ökad cardio få fart på skiten nu.

Oavsett vilket resultat jag får från deffen, så kommer jag ha lärt mig hur mkt som helst även denna gång och har fått ett och annat att tänka på till min "vardagsträning" dessutom. Jag kommer nog göra ett par förändringar i min vardagskost efter att deffen är abslutad.

En sak är säker. Det här är mitt förflutna. Tiden då jag blev mobbad för att vara en sparris är bannemig över.

Journalen
Gammal 2010-02-14, 11:11   #7897
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

En sak är säker. Det här är mitt förflutna. Tiden då jag blev mobbad för att vara en sparris är bannemig över.
Ah, ingenjörsstyle på jeansen. Snusdosa i bakfickan? mobilhölster på bältet?
Men seriöst: Skön känsla att se vad man åstadkommit och känna att det där är förbi, jag känner igen mig i det där.

Men du, det var ett jävla tjat om att du är gubbe, hoppas du är ironisk för det är iallafall jag om jag kallat dig det. Du är liksom 32, det är ingen ålder, du är fortfarande på den yngre sidan av livet. Skärpning!!!1
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 11:21   #7898
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Men seriöst: Skön känsla att se vad man åstadkommit och känna att det där är förbi, jag känner igen mig i det där.

Men du, det var ett jävla tjat om att du är gubbe, hoppas du är ironisk för det är iallafall jag om jag kallat dig det. Du är liksom 32, det är ingen ålder, du är fortfarande på den yngre sidan av livet. Skärpning!!!1
+1 FFS!! För liksom om du är GUBBE vid 32.. så betyder det antaagligen att jag är TANT... och se det har jag lagt ner. På min burk vitaminpiller står det "Tjej" - köp en sån! Enligt burken multivitamin riktas den till åldern 18-45..

Eller - ja, köp inte just tjejpiller kanske.. men iaf.. min poäng.. kanske kan anas i babblet ngnstans. Om man kisar.

Förresten är det obligatoriskt om man har "före"bild att posta en "efterbild" i direkt anslutning till den första bilden. Gör om gör rätt..

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 11:52   #7899
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
[B][SIZE="4"]
När hände detta? Hur gammal var du då?

Dom ska få spö!

Och som Madame redan sagt, det var mkt snack om att vara gubbe, JAG är äldre än dig Skuggan!
Hur ofta tjötar jag om gubbe?
Gammal 2010-02-14, 11:52   #7900
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg

hahahhah, men wtf, det där var ingen dålig förolämpning! Som om jag någonsin skulle kunna ha haft snusdosa eller mobilhölster, ffs...

Det där med gubbe är lite med glimten i ögat på ett sätt, samtidigt som jag är allvarlig på ett annat sätt. Det är helt klart en stor skillnad på 32 och 22, givetvis i värderingsgrund och prioriteringar i livet osv, men också rent fysiskt. Det är inte för inte som många toppidrottare inom fotboll osv räknas som veteraner och skriver sina sista kontrakt när de är 31-33 år. Jag är trots allt nästan dubbelt så gammal som flera av de jag tränar med på gymet och försöker hänga på. Vänder man på det så skulle jag träna med en 65-åring :P

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
+1 FFS!! För liksom om du är GUBBE vid 32.. så betyder det antaagligen att jag är TANT... och se det har jag lagt ner. På min burk vitaminpiller står det "Tjej" - köp en sån! Enligt burken multivitamin riktas den till åldern 18-45..

Eller - ja, köp inte just tjejpiller kanske.. men iaf.. min poäng.. kanske kan anas i babblet ngnstans. Om man kisar.

Förresten är det obligatoriskt om man har "före"bild att posta en "efterbild" i direkt anslutning till den första bilden. Gör om gör rätt..
hehe, men nu förstår jag inte, du ÄR ju en tant :P *pekar på virknålen*

Jag har ingen bra bild som visar nuläget där jag står i ungefär samma pose, men jag ska ordna en sådan som jämförelse, med ungefär samma kläder osv.

Journalen
Gammal 2010-02-14, 11:55   #7901
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
När hände detta? Hur gammal var du då?

Dom ska få spö!
Jag har fått gliringar och nedlåtande kommentarer sedan 4-5 klass och det har pågått upp till jag var 28 år egentligen. Inte fullt lika mycket på senare år, men det har alltid varit någon krogvakt eller så, som har tagit tag i armarna på mig, skrattat mig i ansiktet o kallat mig spaghettikillen... och det så sent som då jag var 27-28.

Det jag räknar som mobbing var väl när jag blev upptryckt mot plåtskåpen i högstadiet och blev greppad om pungen mm och hånad för att jag var liten o tanig. De lite mindre roliga stunderna. Fick mig ett par slängar i gymnasiet också, men det var tack o lov lite lugnare då. Blev dissad och utskrattad av tjejer från att jag var 13-14 år och upp till jag var 20-21 år, fick ta emot högvis med nedlåtande kommentarer kring min fysisk och fick alltid höra att ingen tjej ville ha ett benrangel som mig.

Journalen
Gammal 2010-02-14, 11:56   #7902
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Självklart är det stor skillnad på fysiken och Testo:t när man e 30+ jämfört med när man var runt 20, men man får la göra så godt man kan ändå och inte deppa ihop totalt.

Visst, jag kan själv klaga över att Testo:t inte är som förr, men det e bare å köra på så länge det e kul.
Gammal 2010-02-14, 12:45   #7903
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Självklart är det stor skillnad på fysiken och Testo:t när man e 30+ jämfört med när man var runt 20, men man får la göra så godt man kan ändå och inte deppa ihop totalt.

Visst, jag kan själv klaga över att Testo:t inte är som förr, men det e bare å köra på så länge det e kul.
aa, visst är det så, man får leva med det

Journalen
Gammal 2010-02-14, 12:48   #7904
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Knappast har man mycket sämre förutsättningar som 30-35 åring som 20 åring
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 12:51   #7905
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Detta blev dagens major inspiration för min del:

http://vidreel.com/video/NTk0MDU0/ (från en av trådarna i allmäntforumet)

83 minuters video som gav mig en förbannat go motivationsboost.
Sjukt många likheter mellan snubben på filmen och mig själv dessutom.

- Han var 40 bast, jag är snart 33 (nästan samma åldersspann iaf)
- Han bröt vänster stortå, lol, precis vad jag gjorde nu
- Han tycker vader, underarmar och mage är pisstråkigt o träna, haha, samma här.
- Han vill bli som grabbarna på affischerna. Samma utseendefixerade mål som mig.
- Hans bodyfat uppskattas till 24-25% i början av filmen. Jag ligger inte långt därifrån nu idag, gissar på 22%.

Underbart, mitt livs största fysiska resa ska bannemig ta ännu mer fart i år.

Jag blir dock lite avis på förmånen att ha ett BB-proffs som coach. Jag hade kunnat betala en bra slant för att få ett proffs som inte bara sett till att jag tränat rätt, utan som vrålat mig i örat på gymet och sett till att jag hela tiden passerat mina egna gränser.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.