Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-06, 22:58   #1531
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Då avstår jag då. äh, var mest för att visa greppet. Lite kul att det inte var en stång med vikter bara. Eller nä, så jäkla kuul var det väl inte men svar fick jag ju! =)
haha, hur kunde jag gissa mig till att du skulle svara så
det lär för övrigt vara en grym träning dock, jag hade aldrig klarat av det själv.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 23:22   #1532
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Glasklart! "Riktig" träning har jag möjlighet till först måndag el definitivt tisdag, längtar..!
Men pulkaåkning är bra för skrattmusklerna! Jag törs inte åka längre pga knät, skulle jag vrida till det igen skulle jag vara rökt. Hoppas på att kunna lösa det till nästa vinter.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 00:25   #1533
Sajja86
Registered User

Sajja86s avatar

Reg.datum: Jan 2010
Nu har jag suttit här och skummat igenom din journal helt maniskt haha
Är grymt imponerad över den viktnedgången du åstadkommit och musklerna du har byggt upp. Vilken kontroll du har på dig själv! Jag är ingen lättviktare och håller på och kämpar med vikten, så nu har jag blivit otroligt pepp. Detta ställe ska följas
Gammal 2010-02-08, 01:45   #1534
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha, hur kunde jag gissa mig till att du skulle svara så
det lär för övrigt vara en grym träning dock, jag hade aldrig klarat av det själv.
Du känner mig.. och vi låter dem som kan hållas tror jag..

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Men pulkaåkning är bra för skrattmusklerna! : D Jag törs inte åka längre pga knät, skulle jag vrida till det igen skulle jag vara rökt. Hoppas på att kunna lösa det till nästa vinter. : )
Vi åkte utan knävrid men med skrattvrid, rekommenderas!

Citat:
Ursprungligen postat av Sajja86 Visa inlägg
Nu har jag suttit här och skummat igenom din journal helt maniskt haha
Är grymt imponerad över den viktnedgången du åstadkommit och musklerna du har byggt upp. Vilken kontroll du har på dig själv! Jag är ingen lättviktare och håller på och kämpar med vikten, så nu har jag blivit otroligt pepp. Detta ställe ska följas
Men men.. galna människa!! Den är ju typ... toooooklång och pladdrig in absurdum? Bra jobbat, du fick säkert ngn muskel i scrollfingret iaf..

Och - tack... blir ju helt tokgenerad och glad här ju... Men vad kul! Både att du kommer läsa och att du blev pepp, värmer bra ju!

Idag har jag dock inga prestationer att stoltsera med, har haft en ultramysig soft dag med grabben, en kompis till mig och hennes barn. Myspys, imorrn blir det fys mys!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 02:20   #1535
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Bara en lite trudilutt och en fråga om ni anar hur mkt självbehärskning det behövs för att inte gapflabba när den här sången kommer ur en liten snart 4 år gamma tuff kille? "Gantami!" = "Gun tommie" + "Ah suttmi!" ="ah shoot me".. Asian feel på svengelska typ..

Förresten, visserligen inte tränat - men ätit:
1. Kycklingfilé, pizzeriavitsås, goudaost, äpple, kaffe m mjölk, sötmandel.
2. Mera kaffe + mjölk.
3. Kycklinggryta med grädde, rödlök, buljong, morötter. Broccoli till.
4. Några ägg, coops lightsaft som är gul men smakar rött.

Stolt över att jag lyckas komma ihåg den där kreatinladdningen!

Inbillar mig att jag kan känna i kroppen när det är kcalminus (inte direkt hunger, ngt annat, typ i revbenen, flummigt låter det, jag vet), idag känns som en balansdag.

Gammal 2010-02-08, 11:26   #1536
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Nytt ord i svenska akademins ordlista: FYSMYS!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 11:33   #1537
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg

O_Wao = oh wow!
Gammal 2010-02-08, 17:09   #1538
Sajja86
Registered User

Sajja86s avatar

Reg.datum: Jan 2010
Haha jo jag är nog lite galen Skummad igenom lite så jag har nog lite ont i fingret ändå

Det är bra att få beröm så nu får du suga åt sig som en svamp hihi. Kan ju inte prestera bäst alla dagar så du kommer igen nu när du ska fys mysa , härligt ort och helt nytt för mig... det får jag lägga på minnet
Gammal 2010-02-08, 21:49   #1539
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sajja86 Visa inlägg
Haha jo jag är nog lite galen Skummad igenom lite så jag har nog lite ont i fingret ändå

Det är bra att få beröm så nu får du suga åt sig som en svamp hihi. Kan ju inte prestera bäst alla dagar så du kommer igen nu när du ska fys mysa , härligt ort och helt nytt för mig... det får jag lägga på minnet : )
Fysmyyysa! Och jag ska agera svamp, : )...

Fast det blev lite fjuttigt..

Bröst och triceps: är så trött så orkar inte skriva ner, lite värk i knän, armbågar o handleder.. Inga hantelpressar bröst el bänk, "allt" annat typ..

Men även om jag verkligen försöker köra tungt, så känner man ju sig inte lika "efterträningshärlig" som efter ben el ryggpass? Ska det vara så? De är ju mindre muskelgrupper, men en lite otillfredställd känsla ju. Lite roddmaskin blev det med.

Kommer ju få träningsvärk iaf, och musklerna blev trötta och jag var duuuktig som körde just bara bröst och triceps. Men hade inget go lixom.. Helt ärligt mutade jag mig själv att jag skulle få en bit bröd om jag körde klart passet!
Mat:
Ett mjukt vallmobröd som jag skivade upp i 3 skivor för att göra mesta möjliga av det: en äggmacka(varav ett litet hörn med leverpastej på), en ost och skinkmacka och en med hamburgare på.

Hamburgare, wok, ägg,dressing till kvällsmat. Lite mjölk med kaffe i under dagen. Som nog varit slappast ever på den här sidan årsskiftet, faktist legat och småsovit hela dagen förutom passet! Å snart är det dags igen.. tröttizzzZZZZzzz....

Senast redigerad av Lellan den 2010-02-08 klockan 21:51.
Gammal 2010-02-09, 19:06   #1540
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Mysigare fys idag! (trots 4 h sömn, får skärpa mig!!)

Rygg o axlar:
Orkar knappt skriva, men latsdrag, sittande rodd kändes bra, dock inte starkare (el svagare). Ryggresningar 4 set 15x15 kg platta, och så testade jag med 20 kg platta 12 reps. Bra! Situps mellan varje set. 2 set maskinrodd i väntan på ryggresningsställning förresten.

Militärpressarna var lite svaga, 4 set men körde hantellyft axlar och de kändes bra. Testade lite hantepressar också. Sedan "blottaren" i drag (testade först stående enarms för att känna att den tog rätt), jätteskön ju! Finns inget bekvämare stället att ha pump i än baksida axlar, gött! Magmaskin 3 set, puh!

Ätit:
Hamburgare m bröd (jo, faktiskt), ost, ketchup, senap på. 1 pannkaka, ägg.

Fullfet kesella, smaksatt med hallon och ngn sötmandel, guu va gott.. Kaffe m mjölk.

Soppa på brysselkål, ägg, cvapcisi och buljong.

Imorrn blir det färre kollisar, har legat högre på kcal senaste 3 dagarna tror jag (balans?) och hungrigare. Vill återgå till behagliga ohungriga bantartillvaron.

Sovit middag ett par timmar, ska INTE nattuggla.. vill ju komma iform, sova bör man annars dör man!

Gammal 2010-02-09, 19:29   #1541
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Fullfet kesella, smaksatt med hallon och ngn sötmandel, guu va gott.. Kaffe m mjölk.
I miss Kesella. Finns ingen låglaktosvariant juuuu!

O_Wao = oh wow!
Gammal 2010-02-10, 20:24   #1542
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
I miss Kesella. Finns ingen låglaktosvariant juuuu!
Då ska du inte läsa teh dirrty munsexande jag hade med den idag... galet gott (varför känner jag mig som sadist nu? Ber ju dig att inte läsa..).

Tränat:
1 h lekpark dränkt i snö + medelgympapass.

Ätit:
1: Kaffe m mjölk, nektarin, ngn sked kycklinggryta (kyckling, lök, morot, grädde, kryddor), Efterrätt: Fullfet kesella, lite sötmedel, vaniljpulver + en näve sötmandlar + några hallon...
2: Ngn slags.. soppa? Buljong, lök, nötfärs, en burk keso, lite goudaost.

Grejen var att efter gympan hängde jag på min nya kompis (tjej jag "raggade upp" på krogen ett par veckor sedan) som ville bjuda på ostmackor. Förklarade att jag inte äter det nu. Kändes lite föör weird att be om bara osten och smöret så tog en nektarin.. det får jag iaf inte sug av.

Men lite socialt obekvämt ÄR det ju, särskilt som nu, ny bektanskap osv.. men är ändå glad att jag inte "artighetsåt", har ju problem med bröd. Förmodligen lite knäppt, men hanterar det ju. Som en allergi typ. Eftersom om jag äter det får jag sånt sug (fysiskt el hjärnspöke vet jag inte, bara att det är jobbigt), det fungerar bara som den här veckan när jag typ käkat en halv fralla och dränkt den i fett och protte.. Godis är lättare, bakverk kan också gå an, frukt går fint. Men bröööd....

Å andra sidan är jag inte laktosintolerant, så varför weina... man får njuta av det man kan njuta på rätt sätt!?

Gammal 2010-02-10, 20:28   #1543
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Men bröööd....
Bröööööööööööööööööööööööööööööööööööd....

O_Wao = oh wow!
Gammal 2010-02-10, 20:31   #1544
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Typ exakt så ja O_Wao...

Eller såhär (fast bröd då):

(favorit i repris)

Gammal 2010-02-10, 20:41   #1545
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Cookiemonster rocks!

O_Wao = oh wow!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.