2010-01-21, 17:48
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Viktigt är ju att lönen korrelererar med arbetsinsatsen. Timlönen får ju inte bli får låg.
|
Det blir den defacto. Jag roade mig med att räkna på vad mina underställda skulle få betalt om de hade jobbat samma timmar med sin timlön och i och med att de får betalt för övertid samt OB-tillägg, så hade de tjänat långt över min egen lön. Jag får ingen ersättning för resor eller annat, jag "förväntas bara göra det".
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jobbigt läge. Jag tycker att du ska ta upp det med din överordnade. Någon form av kompensation ska du bannemej ha.
Om du är sugen på att träna på lördag så tänkte vi dra ihop några tappra själar någon gång mitt på dagen, runt 14 eller så. Ska kriga lite marklyft och chins på Backaplan.
|
Som det är nu är läget mer att man ska vara tacksam om man har ett jobb osv. Min belöning lär väl bli att då vi en vacker dag står övertaliga kanske, så finns en plats reserverad för mig. Så långsiktigt är det kanske inte dumt att bita ihop, men nog är det frustrerande.
Träning på lördag låter bra, den här helgen ska jag verkligen ta tillvara på fritiden igen. I'll be there!
|
|
|
2010-01-21, 17:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Se det som en vilovecka från gymmet bara.
Men låter segt, bara att sluta jobbet om det inte ändrar sig.
Vatten och nötter som nödproviant under möterna :P Men det gör inte så mycket att fasta vissa perioder.
Hade varit kul och du gick in i en videobutik med en dvd runt foten, "ska lämna tillbaka min film" 
Gött att tån är bättre.
|
Jepps, det är en gratis vilovecka som jag kanske behövde. Det är dock en sådan jäkla skillnad på självvald vilovecka kontra påtvingad vilovecka. Precis som ensamhet, vald ensamhet är skönt - ofrivillig ensamhet kan vara ett helvete.
Vatten hade jag kanske kunnat smussla in på mötet, men nötter hade aldrig gått hem hos engelsmännen. De är sjukt disciplinerade. Just därför blev det iofs extra underhållande på ett möte i tisdags där en av mina medarbetare på lite knagglig engelska skulle förklara att en UNIX-service inte var automatisk... utan sa "no, its mostly a hand job".
|
|
|
2010-01-21, 18:49
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Hm lät ju inte överdrivet roligt med jobbet. Får du inte ens milersättning? Viloveckor är ju bra ibland, och man får väl försöka planera in dem när de behövs pga jobb och annat så slipper det kännas påtvingat... Dock är väl meningen att man skall kunna sova ordentligt under en sådan vecka också, så jag förstår att du är lite bitter =P
Skönt att tån är bättre i alla fall, lycka till med träningen i helgen
|
2010-01-21, 21:16
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Man får se det som en investering framåt också. Bara man inte tar slut på vägen dit förståss.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-01-21, 21:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Just nu funderar jag över vad som är fördel med fastlön..
Hör av dig så kan vi köra nåt pass igen så du får upp lite inspiration
|
|
|
2010-01-22, 08:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Vatten hade jag kanske kunnat smussla in på mötet, men nötter hade aldrig gått hem hos engelsmännen. De är sjukt disciplinerade. Just därför blev det iofs extra underhållande på ett möte i tisdags där en av mina medarbetare på lite knagglig engelska skulle förklara att en UNIX-service inte var automatisk... utan sa "no, its mostly a hand job". 
|
Fan du får ta i med hjärnan nu, och visa att du är smartare än de där usla britterna! Ta en tom Loka-burk etc och fyll på med protein+vatten så kan du smyga i dig ett mellanmål
|
|
|
2010-01-22, 11:32
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Katastrofal träningsvecka.
Ibland är jag inte helt nöjd med mitt val av yrke/jobb.
|
Vad är det du jobbar med egentligen?
Det finns alltid andra arbetsgivare som har värderingar som korrelerar bättre med "fritid", "ha ett liv" etc.
|
|
|
2010-01-22, 18:10
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Klockan 14 på Backaplan imorgon!
|
|
2010-01-23, 01:41
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
försöker proteinladda med uppvärmd ostkaka.. damned
|
|
|
2010-01-23, 01:43
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Hm lät ju inte överdrivet roligt med jobbet. Får du inte ens milersättning? Viloveckor är ju bra ibland, och man får väl försöka planera in dem när de behövs pga jobb och annat så slipper det kännas påtvingat... Dock är väl meningen att man skall kunna sova ordentligt under en sådan vecka också, så jag förstår att du är lite bitter =P
Skönt att tån är bättre i alla fall, lycka till med träningen i helgen 
|
Jag kör med hyrbil, så jag får betalt för det som hyrbilen kostar. Inte mer än så. Mm, tån är bättre iaf, får fokusera på det positiva!
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Man får se det som en investering framåt också. Bara man inte tar slut på vägen dit förståss.
|
Ja, lite så är min inställning, bara jag överlever så får jag åtminstone behålla jobbet osv...
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Just nu funderar jag över vad som är fördel med fastlön..
Hör av dig så kan vi köra nåt pass igen så du får upp lite inspiration 
|
lol, väldans vad vänlig du blev plötsligt!!.. vill du låna pengar???!!!!
|
|
|
2010-01-23, 01:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av johanar
Fan du får ta i med hjärnan nu, och visa att du är smartare än de där usla britterna! Ta en tom Loka-burk etc och fyll på med protein+vatten så kan du smyga i dig ett mellanmål 
|
lol, ja det borde jag fan ha gjort.. hade jag tagit med mig en shaker så hade de svimmat, särskilt snubben som hade störst slipsknut (uk joke)..
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Vad är det du jobbar med egentligen?
Det finns alltid andra arbetsgivare som har värderingar som korrelerar bättre med "fritid", "ha ett liv" etc.
|
Är IT-chef inom försvarsindustrin. Mellanchef, kvittar fan vilken bransch jag jobbar inom, same same but different. Jobbade för en av Sveriges större arbetsgivare tidigare och det kvittade, är man mellanchef så förväntas man vara alla till lags, både medarbetare och ledning. Sämsta positionen man kan ha bannemig.
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Klockan 14 på Backaplan imorgon!
|
men faaaaaaaaaaan vad tidigt då, hinner eventuellt få i mig frukost! I'll be there.
|
|
|
2010-01-23, 01:52
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
OK, varm Frödinge Ostkaka fungerade bättre än kall.
Helt OK med lite vaniljsmak sådär + lågkalorisylt... men fortfarande konsistens av byggmaterial, dvs fönsterisolering. Ser verkligen ut som skit också.
|
|
|
2010-01-23, 01:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
lol, väldans vad vänlig du blev plötsligt!!.. vill du låna pengar???!!!! 
|
Östrogenhalterna är uppe i hjärnan på migg1!111
= det är kvinligt att vara snäll????
|
|
|
2010-01-23, 01:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Östrogenhalterna är uppe i hjärnan på migg1!111
= det är kvinligt att vara snäll????
|
haha jure har spelat skjortan av dig i poker och du vill låna pengar, säg som det är istället.
|
|
|
2010-01-23, 07:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
IT-chef??? Shit, jag kanske har ringt dig
Kicka ass i helgen nu då och ta hand om hälsan!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.
|

|