Tillbaka från FitnessFestivalen!
Fick fara in o jobba på morgonen, så jag kom aningen sent till FF.
Hade en riktigt rolig dag dock, skippade kongresshallen och allt vad BB-tävlingar osv heter. Glodde istället på Bodypress mm. Jäklar vad starka en del är alltså, stor tumme upp.
Samir Troudi var en av dem, har inte sett honom live tidigare och han var bra mkt större IRL än vad jag fått intryck av från bilder mm.
Såg mängder av BB-profiler givetvis, orkar inte ens namnge alla man spottat. Fitnessfestivalen är ju kroppsbyggarsektens årsmöte nr1
Träffade en hel del vänner, både som jag lärt känna rent privat utanför träningsintresset samt en del som jag lärt känna här genom kolo. Blev kolospottad av Evelina bland annat, men kände absolut inte igen henne i första ögonkastet. Kanske inte så konstigt, i supersmall size och brunfärg.

Det var en riktigt trevlig och pratglad prick!
Sedan dagens chock nr1 var när jag minglade bland montrarna och plötsligt hörde "men tjenare Linkan!!". WTF. Det smeknamnet har jag inte haft på allvar sedan gymnasiet och studietiden på universitetet. Jag vände om och stod öga mot öga med Martin, en fd klasskamrat från gymnasiet. Vi har inte setts på 12-13 år. Han tittade på mig uppifrån och ner och utbrast "men fasiken, du har ju blivit dubbelt så stor!!".
LOL. Jäklars vilken underbar kommentar. Den behövde jag, kände mig klen o spinkig bland alla biffar på FF. Faktum är nog att jag inte riktigt är dubbelt så stor, men inte långt ifrån mitt forna jag.
Gjorde ett par riktigt bra klipp på kosttillskott och handlade för ngn tusing. Bra protein för en hundring/kg är ju inte fy skam direkt. Blev besviken över att de inte hade några träningsbälten dock, det fanns bara ett fåtal kvar och de var verkligen supersize. Samma med kläder egentligen, fanns bara XXXL-kläder. När ska de göra en FitnessFestival för klenisar som mig?
En skön dag dock. Nu har jag boostat kroppsfixeringen och är hjärntvättad ett år framåt.